K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2012, 11:03   #1
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
HJÆLP! Rådighedsbeløb!?

Jeg har været ved tandlæge i går og fik lavet et overslag! Udgiften hedder 3038kr! Jeg kontakter min Økonomiske Vejleder! Hun siger jeg ikke behøver at søge om hjælp hos dem for jeg har pengene til det!

Jeg får 7800kr udbetalt!
Betaler :
Husleje 2500kr
Varme 300kr
Mad 2000kr
Tv-internet-mobil 475kr (selvom de kun godkender 200kr)

Men jeg har ikke råd til det. Jeg har også rengøringsmidler, tøj, sko, hygiejneting på budgettet!

Hvordan skal jeg så kunne betale 3038kr!?

Nogen der kan nogle "regler" om rådighedsbeløber osv ?
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 11:21   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
De udgifter de accepterer er husleje plus varme plus licens plus billigst mulige tlfabonnement.

Det er 2500 plus 300 plus 200, dvs 3000,-

Hvis du har udgifter til el skal den også tælles med.

Det giver et rådighedsbeløb på 4800,- og det ligger i den høje ende, selvom det ikke føles sådan.

For man kan jo ikke bare undvære sit internet osv...

Men det koster ikke noget at søge.

Hvis du får afslag, kan du måske lave en aftale med tandlægen om at afdrage.

Jeg har engang fået det beløb til en tandlægeregning, men da var mit udregnede rådighedsbeløb på 3300,- og vi var to der skulle have mad og tøj for det.
Jeg fik at vide at mit rådighedsbeløb lå lige på vippen.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 11:47   #3
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Nej det føles godt nok ikke sådan!

Især fordi jeg også har noget gæld jeg betaler af på, hvilket jeg er klar over kommunen ikke medregner!

Min kommune (aalborg) har afsat præcis 200kr til mobil og internet.. Hvilket jeg synes lyder helt vildt.. Kan man virkelig godt det?

Men nej det koster vel intet at søge, kan bare huske jeg sidste gang skulle skrive mine udgifter til mad og tøj osv i ansøgningen ... Det var også derfor jeg valgte at skrive de 2000kr her også ..
Nogen måneder er det måske 2300kr andre er det måske kun 1700-1800kr derfor mente jeg at det var nemmere at skrive 2000kr..
Og så kommer der jo gaver osv ved siden af..

Men som du skriver så er mit rådighedsbeløb 4800kr - altså jeg har knap 1800kr(hvis jeg selv skal betale) til mad, tøj, bind, tandpasta, krops&hår-shampoo osv.. Det er jo ikke meget...
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 11:56   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg tror de tager for givet at man kan få lavet en afdragsordning hos tandlægen, så alle pengene ikke behøver at blive betalt på en gang.

Ved at nogle har skullet aflevere et afslag fra tandlægen på at han ville lave afdragsordning..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 12:04   #5
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Jamen så er jeg heldig! (ironi)

Min tandlæge sagde at de ikke lavede afdragsordninger på beløb under 3500kr
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 12:05   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Få ham til at skrive det, og send det med ansøgningen..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 12:19   #7
ABC
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 48
Styrke: 14
ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkSilverfox Se meddelelser
Jeg har været ved tandlæge i går og fik lavet et overslag! Udgiften hedder 3038kr! Jeg kontakter min Økonomiske Vejleder! Hun siger jeg ikke behøver at søge om hjælp hos dem for jeg har pengene til det!

Jeg får 7800kr udbetalt!
Betaler :
Husleje 2500kr
Varme 300kr
Mad 2000kr
Tv-internet-mobil 475kr (selvom de kun godkender 200kr)

Men jeg har ikke råd til det. Jeg har også rengøringsmidler, tøj, sko, hygiejneting på budgettet!

Hvordan skal jeg så kunne betale 3038kr!?

Nogen der kan nogle "regler" om rådighedsbeløber osv ?
Du kan spare 1.000 kr/mdr på dit madbuget, hvis du har mulighed for at gå/cykle rundt efter tilbudsvarer og handle mest i diskountbutikker.

Et andet godt råd er at oparbejde et godt lager hjemme af tilbudsvarer.

Efter at have læst reklamerne mdr. efter mdr., ved jeg næsten hvor ofte nogle alm. varer kommer på tilbud. Jeg kan godt finde på at købe 10 pakker musli på engang til halv pris af normalpris.

Jeg lever for 11.000 kr/år = 900kr/mdr.

Når jeg laver varm mad (på komfur), laver jeg store potioner 2-3-4 gange om ugen. De store potioner giver massere af opvarmningsmad i microovnen og letter lidt tiden ved komfuret. Det er sjældent jeg fyser noget, da jeg kun har 35L fryser.

De røde oksekødsbøffer køber jeg stort set kun til højtider, men jeg får kød hver dag.

Mvh ABC
ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 23:05   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
I min kommune accepterer de en udgift til telefon på knap 150 kr. (husker ikke det præcise beløb), internet regnes slet ikke med.

Og så længe du har et rådighedsbeløb på over 4.000 kr. pr. måned, så er der ikke store chancer for hjælp, det forventes, at du har været i stand til, at spare op til udgiften.

Jeg synes du skal bede om et ansøgningsskema, som du så udfylder og vedlægger overslaget fra tandlægen, også gerne noget på skrift fra tandlægen om, at han ikke accepterer en afdragsordning.

Hvis du så har haft større udgifter inden for de seneste måneder, som har været med til, at gøre så du ikke har været i stand til, at spare op, så skriv det i ansøgningen og vedlæg dokumentation.

Men det kan også være en god idé, at holde lidt af "skytset" tilbage, så du har noget nyt at supplere med når du skal anke afslaget.

Mens jeg var på kh fik jeg afslag på hjælp til tandlæge hver gang jeg søgte, og jeg ankede hver eneste gang.
Hvis regningen var under 5.000 kr. fastholdt kommunen sit afslag, og ankenævnet ligeså.
Men hvis udgiften var på over 5.000 kr. så ændrede kommunen sin afgørelse.

Du har intet at miste ved at søge, og hvis du f.eks. kan dokumentere, at din cykel blev stjålet i januar, så du var nødt til, at købe en ny, og, at dit TV stod af i februar og du lånte penge af dine forældre til et nyt, som du nu afdrager ell.l., så er der en chance for, at du kan få din kommune til, at ændre et afslag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 23:18   #9
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
du kan godt have tlf og internet for 200 kr om mdr... Jeg har oister den store 159 den kan få ned til 99 .. som er fint hvis det bare er lidt let surf mv dagligt og jeg har tlf for 99 kr om mdr (3 timer 1gb data) så det giver ialt 258 kr og den kan jo cutte til 2 *99 så lige med det lyder det nu rimeligt nok

og vælger manat have begge der giver de en samlerabat på 30 kr om mdr, hvilket jeg ikke har.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 14:08   #10
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af oskar pedersen Se meddelelser
Når jeg ser dine tidligere indlæg skylder du mange steder
husleje fra flytning, leasy osv
er det så sært de ikke vil lave afdragsordning med dig
der er nogle der skal betale
troer du ikke vi andre skal sparer for at få råd til ting
jeg går på arbejde hver dag og har ikke det til rådighed som du har
Hvis du ikke gider læse mine indlæg ordentligt, så lad være med at svar på dem!
De laver INGEN afdragsordninger under 3500kr. Ikke kun med mig, det står på deres hjemmeside!

Desuden har jeg ingen penge, når alt er betalt! Jeg har INTET at spare sammen af! Jeg betaler af på min gæld! Jeg har 3 der er færdig til sommer, så har jeg en noget større fribeløb!

Når alt er betalt så har jeg 7kr tilbage på kontoen.. Hvordan skal jeg spare op af det?
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rådighedsbeløb? Tullee Alt det andet 22 16-05-2013 15:49
Rådighedsbeløb Stueplanten Politik og Samfund 4 27-05-2011 18:32
Rådighedsbeløb. stroom Alt det andet 14 01-12-2009 22:54
Rådighedsbeløb Jøsses Alt det andet 26 05-09-2009 00:00
Rådighedsbeløb Benny Gerhard Din historie 7 12-02-2008 18:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension