K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2014, 12:56   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
De positive historier, skal der også være plads til.

Denne tråd er oprettet for at fremhæve de positive sager, hvor forløbet går som det skal.

Så har du en positiv historie, indsæt den her.

http://politiken.dk/debat/ECE2329957...t-liv-tilbage/

"Jeg er bare en af de mange, der ud af ingenting blev ramt af en personlig tragedie og fik akut brug for hjælp.

Jeg er vanvittig taknemmelig for hver eneste dag i det liv, jeg ikke troede kom igen. Og bøjer mig i støvet over det system, der tillod rum og ressourcer til heling, da jeg intet havde at tilbyde og måske aldrig ville få det.

Over den fælleskasse, der sørgede for, at jeg oven i smerter og sorg over min tabte identitet ikke skulle slås med stress og depression, fordi jeg blev mast tilbage på et fagligt krævende arbejdsmarked før tid. Eller alternativt bankerot.

At andre har oplevet fejl og mangler i tilsvarende situationer eller omvendt har udnyttet de huller, der nok uundgåeligt eksisterer, vil jeg ikke anfægte.

Dette er blot min historie og en flig af min taknemmelighed til den velfærdsstat - det vil sige dig, læser, der for mig og mine nærmeste gjorde hele forskellen.
"

Positive hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-06-2014, 16:21   #2
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det er super, at du har oprettet denne tråd! Der er mange, som skræmmes, mere end godt er, af alle de historier om kamp og fortræd.
Det er vigtigt at få lidt modgift.

Godt "initiv"
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2014, 16:43   #3
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
ja der kommer sikkert hele 10 af slagsen
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2014, 10:32   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Der må være flere positive historier fra den sociale verden?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-08-2014, 20:37   #5
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Er det kun fra nyhederne der må nogen. Eller må vi selv kommer med nogle ?? Har 2 gode oplevelser
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2014, 09:11   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Netop, kære Vej86...

... hvis du har nogle personlige positive oplevelser i din kommunale sagsbehandling, skal du naturligvis fremkomme med dem.

Det er vigtig at disse også får plads i en ellers negativ strøm af sager.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-08-2014, 09:42   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg har haft et fair forløb og en god behandling som en af de få på min vej til FTP..

Så der er nogen

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2014, 10:24   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Dragør kommune hjælpemiddel afdeling før sammenlægning med Tårnby kommune

I en årrække fik jeg udskiftet mine 2 korsetter med stålskinner, som fastholdt min nedre ryg pga skoliose og hofte på plads. 7500 kr om året kostede det kommunen.

Hos bandagisten ved en rutine udskiftning samt opmåling, siger den unge bandagist, at det er uholdbart, da jeg pga mine spasmer i løbet af få måneder, 3 stk, ødelagde formen på korsettet, så jeg resten af året ikke havde den fulde glæde af den form for korset.

Bandagisten ringede direkte til sagsbehandleren og forelagde problemstillingen. Der var slået medhør på, så jeg kunne deltage i samtalen.

Bandagisten forelagde en ny løsning, med et stift Bostonkorset fra hals til nedre ryg i S1. Pris 46.000 kr.

Sagsbehandleren lyttede og de regnede sammen på hvad der økonomisk kunne betale sig. Det var jo et let regnestykke.

Sagsbehandleren traf en hurtig beslutning og sagde: Hvis Peter er indforstået og ikke tager på resten af livet, så er det hermed bevilget. En aftale er en aftale.

Jeg ringer til lægen for at ordne tilladelsen derfra og Peter kommer op ved lejlighed og underskriver de juridiske dokumenter.

Jeg har iøvrigt en anden patient i kommunen, hvor vi sandsynligvis kan gøre det samme. Sikken en god dag for kommunen.

Bandagisten gik i gang med at støbe formen med det samme. Hun sagde, at jeg skulle smide alt mit tøj og tænke på alt andet end hvad der nu skulle ske. 2 unge kvindelige bandagister indviklede mig i PVC-film, smurte mig grundigt ind i creme og så gik de i gang med at støbe. Særdeles behangligt, hvis man kan styrer sine tanker

14 dage efter modtog jeg et Bostonkorset, som jeg har den dag i dag. Det bliver justeret med jævne mellemrum og jeg overholder aftalen om ikke at tage på, så jeg kan have dette korset resten af livet.

Kommunen har i dag ingen udgifter med mig, da korsettet har indtjent sig selv.

Jeg har stor glæde af korsettet.

Jeg kan have det resten af livet.

Jeg overholder aftalen om ikke at tage på.

Bandagisten varmejusterer det i ny og næ, for få kroner.

Se det var en god tid, hvor sagsbehandlere tænkte og traf hurtige beslutninger.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 12-08-2014 kl. 10:35.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-10-2014, 13:30   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Boostet

Der må væreflere positive historier?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 01:55   #10
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Der må væreflere positive historier?

Det at være menneske indeholder i sig selv et socialt element.

Som bevægelseshandicappet kan man på mange måder ende i en mental og/eller fysisk isolering.

Det er derfor vigtig, at man ved, at der kan være et håb, der kan folde sig ud på mange forskellige leder og kanter og som kan være med til fremadrettet at forme det liv og den livskvalitet, som man ønsker at opnå.


Jer der har hørt om Stephen Hawking http://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_Hawking vil vide, at ALS http://da.wikipedia.org/wiki/Amyotro...teral_sklerose i sig selv ikke er en hindring for at sætte ikke et fodaftryk i denne verden

Det har ikke været en dans på roser for Stephen og prognosen har ikke altid været helt optimistisk ... men han holder ved.


Der kan være andre, der gerne vil sætte et fodaftryk i denne verden, men er forhindret i det, fx fordi de mangler deres føder ... det kunne være vores soldaterveteraner der har mistet deres lemmer under udsendelse, eller mennesker der på anden vis har været ude for traumatiske events og blevet handicappet på den konto.

Men også for de mennesker er der et HÅB ... det er blot et spørgsmål om at fællesskabet vil støtte op om det HÅB.

For at illustrere den vinkel, vil jeg henvise til et lille TED-talk, der på forskellige områder bevæger sit virke langt ind i fremtiden: https://www.youtube.com/watch?v=CDsNZJTWw0w

Det vigtigste af alt det er, at hvor der er en vilje til at ville det positive - både hos fællesskabet og den enkelte - kan der som oftest også tændes et HÅB.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension