K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2008, 13:13   #1
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Exclamation Kan man virkelig ikke få pension?

Jeg er simpelthen så ked af det, og føler mig så fustreret og ydmyget.... Jeg har efter min arbejdsskade for 3 år siden haft voldsomme smerter i ryg og det ene ben, er blevet undersøgt på kryds og tværs, men man kan ik helt finde årsagen til de mange smerter og kramper jeg bøvler med.... Sover næste ik om natten, spiser 15-20 piller dagen, bruger dagligt krykker, lændestøttebælte, kørestol, invalidescooter, og invalidebil. hjælpemidlerne hjælper mig meget i hverdagen, men jeg gør også selv et kæmpe stykke arbejde i at holde kroppen igang... Går det jeg kan uden hjælpemidler, svømmer 2-3 gange om ugen i varmtvandsbassin, laver rygstabilicerende øvelser 2 gange om dagen mm. bruger også afspænding til smertetakling. Jeg har været i 3 arbejdsprøvninger, det sidste var noget reva ligende funktionsværksted. Jeg er desværre max kommet op på 10 timer om ugen, med alt hva der hedder skånehensyn, hvilket kommunen ik vil godtage som et flex, ellers det jeg ønsker aller mest. Så nu vil de stoppe mine sygedagpenge til ingenting, da jeg ik er berettiget til pension da der ik kan findes en forklaring på mine mange smerter og kramper...... Ellers det reva-centeret anbefalede. Hvor er det ydmygende at stå i sådan en situation, føler virkelig de nedgøre mig fra kommunens side.... Lidelsen var stationær allerede i 2006, og det er absolut ikke blevet bedere siden dengang..... Er man virkelig ik berettiget til pension fordi lægerne ik kan finde den egentlige årsag?????
Føler mig virkelig bare som et personnr der nu skal flyttes til et andet skrivebord

Sidst redigeret af sara; 08-08-2008 kl. 13:15. Årsag: Den skulle oprettes som en nu tråd
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 19:52   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej Sara.
min mand har fået førtidspension grundet meget slemme smerter i ryg. de har ikke præcist fundet årsagen, men først gættet, (set på røngten) at det var en prolabs. så var der ingen.. ved mrscanning. men fakta er at han næsten ingen ting kan, og nogle dage kan han slet ikke komme op af sengen. Han fik en 2 års midlertid, som burde have været taget op nu.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 20:23   #3
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
sara,

Når kommunen stopper dine sygedagpenge, så synes jeg at du under alle omstændigheder skal klage over afgørelsen. En undersøgelse fra Ankestyrelsen under beskæfigelsesministeriet har vist, at 40% ville have fået medhold ved en klage over stoppet sygedagpenge.

Da du både har fået invalidescooter og invalidebil må der være noget på skrift om din tilstand i form af lægeudtalelser el. lign. Kommunen har pligt til at udrede dig og uden at give bevilling til fleksjob er den sidste vej i mine øjne førtidspension.

Du kan søge på det foreliggende grundlag via §17-ansøgning om førtidpension. Men forud skal du sikre dig, at din tilstand er dokumenteret i din sag og at der er lavet en ressourceprofil på dig.

Du kan få din sag udleveret ved aktindsigtsbegæring, hvor du så får din sag på skrift fra kommunen af.

Har du ikke en fagforening, som evt. kan hjælpe dig ?
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 21:57   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Sara.
Du lyder som om du har et mega problem. Jeg har nu læst alle dine indlæg og kan se du har været igennem mange undersøgelser. Det er jo godt.

Min erfaring gennem 30 år som rygpatient siger at hverken Røngten, Mr eller CT-scanninger nødvendigvis med 100% sikkerhed kan klarlægge en discus-prolaps. Jeg gik 11 år med en som du i L4-L5 før de kunne tilbyde den første operation.

Jeg har skrevet et privat meddelse til dig, for ikke at ødelægge tråden. Men jeg mangler lidt oplysninger. Den træning du udfører, hvem har instrueret dig i dem? En person der 100% ved hvad det drejer sig om? Hvor bor du i landet? Du nævner "kramper" = spasmer. Hvor har du dem? Alle de oplysninger du har oplyst peger imod en begyndende discus-prolaps.

Hilsen Peter, nøjagtig som du med spasmer, plaster, kørestol, smerter, bil, korset etc og gennem flere år uden diagnose og med besøg hos Liason-klinikken hvor du bliver checket for hypokonderi. Så Sara jeg lidt af en gammel erfaren gut. Så vær varsom med hvad du byder din ryg. Stol på dine læger men vær kritisk.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 23:07   #5
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Huldra

Du skriver din mand har fået en midligertidig ftp, Har I ikke slet ikke hørt fra kommunen om det næste forløb, efter de 2 år er gået. Har I ikke selv taget kontakt til dem ang. dette.
Jeg har også en midlertidig med kontrol efter 2 år, som skal revuderes d.1.10.08.
De siger det er den mest behandlende, de vil søge oplysninger hos. Men nu hvor det har været agurketid og hvad der ellers er sket, de sidste mdr. kan alt trække i laannnnnnge drag.
Jeg ved at min psykolog som har været min behandler de sidste 4 år ikke er at træffe i sep.mdr. Så det er jeg meget spændt på hvordan det vil forløbe sig.

Jeg håber at hører fra dig, hvordan jeres forløb går.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2008, 02:20   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Hej.
Nej, vi har ikke hørt noget fra kommunen omkring min mands pension. Men vi bliver nødt til at rykke dem i ørerne, da det også har betydning for min mands erhvervsevneerstatning i arbejdsskadestyrelsen. fordi han nu kun får en midlertidig erstatning, og altså betaler skat af beløbet. + at der er noget om at hvis erstatningen betales på en gang, så må og kan kommunene ikke indregne det i formue. jeg har ikke helt styr på det. hvilket jo også kan få betydning i forholdet til min kontanthjælp, som jeg endnu er i starten af at søge, aner ikke om jeg kan få noget, og så er vi nok nødt til at sælge huset, med tab, blive skilt og dele børnene op. Ikke nogen rar tanke.
jeg selv har været sygemeldt i 2½ år efter en arbejsskade, piskesmæld. og har været syltet af kommunens sagsbehandler, og nu skal de jo sparer og har fundet ud af jeg må ud af det dyre sygedagpengesystem. Så vi har ærlig talt ikke haft så meget overskud til at gøre så meget ved min mands sag.
og jeg kan mærke at nu slider det også på min psyke at det hele er kommet så langt ud, jeg har ellers sagt at det ikke skulle have lov at påvirke mig, og at jeg var nødt til at holde mig oven vande. men det er svært at blive ved.
jeg frygter også at min mand ryger i kløerne på samme sagsbehandler, for så er vi ilde stedt.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2008, 15:32   #7
Dorthe 1971
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Dorthe 1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2008
Lokation: Vestjylland
Indlæg: 48
Styrke: 16
Dorthe 1971 er ny på vejen
Hej Sara.

Det gør mig virkelig både vred og ked af det, at læse din historie.

Du skriver at du helst vil have et flexjob ,men at de ikke vil gå med til at lave et flexjob på 10 timer og det har de desværre lov til, da der i lovgivningen siger at man skal kunne arbejde 12 1/2 time som minimum for at få et flexjob, og det kan jeg jo godt læse mig til er umuligt for dig

Med det du skriver kan jeg slet ikke forstå at de trækker din sag i langdrag, og når din situation er stationær er det jo endnu mere hul i hovedet.

Jeg ved ikke hvorfra du er i landet, men set med mine øjne kunne du have god gavn af hjælp fra en privat sagsbehandler som jeg havde i min sag.

Jeg har sendt oplysningerne videre til phhmw som vist nok har fået en god idé Jeg håber på at de private sagsbehandlere måske har en hjemmeside så vi alle kan få gavn af det herinde på K10.

Selvom det hele virker håbløst, så må du ikke give op, det betaler sig at kæmpe ... Go go

Knus

Dorthe
Dorthe 1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2008, 18:16   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Du skriver at du helst vil have et flexjob ,men at de ikke vil gå med til at lave et flexjob på 10 timer og det har de desværre lov til, da der i lovgivningen siger at man skal kunne arbejde 12 1/2 time som minimum for at få et flexjob, og det kan jeg jo godt læse mig til er umuligt for dig
Dorthe bliver lige nød til at rette dig meget hurtigt her.

Der står ingen steder i loven at der er et mindste timeantal ,det er netop noget vi flekser har ønsket os meget længe at der gjorde, nogen kommuner operere med en 12½ times grænse (i erkendelse af at mindre end det så sætter arbejdsgiver penge til ) men andre kommuner igen operere med en grænse der hedder arbejdsevne, der er set folk visiteret til fleksjob helt ned til 8 timer om ugen, og vi har da også folk her på siden som arbejder i fleksjob under 12½ time men det er så som reglen på deres gamle arbejdsplads ...

så desværre ikke noget i loven om mindste timeantal
  Besvar med citat
Gammel 10-08-2008, 21:21   #9
Dorthe 1971
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Dorthe 1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2008
Lokation: Vestjylland
Indlæg: 48
Styrke: 16
Dorthe 1971 er ny på vejen
Hej Hejdien

Grunden til at jeg skrev det var, at det var det jeg fik at vide da jeg kom i flexjob at de ikke bevilligede flexjob med mindre at man mindst kunne arbejde 12 1/2 time, det er muligt at det er blevet ændret og så vil jeg da meget gerne undskylde med det samme.

Knus

Dorthe
Dorthe 1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2008, 22:01   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Dorthe1971 ikke noget at undskylde, det kan sagtens være at du har fået det at vide og for alt hvad jeg ved , så er der også nogen sagsbehandlere der selv tror at sådan er det, men regeringen og forligspartierne har desværre valgt at der ikke skal være nogen nedre grænse for hvor meget/lidt man skal kunne arbejde for at blive visiteret til fleksjob kontra førtidspension ..

Jeg var selv for ikke så længe siden til en samtale (arbejds prøvning) og her sagde arbejdsgiverne lige ud til min jobkonsulent...

Kan en flekekser ikke komme op på 12½ time vil vi ikke ansætte vedkommen, det er jo ikke et godgørende firma vi køre,at det går lige op det kan vi leve med men at sætte penge til ,det er ikke sådan man køre en forretning ...

og at kommunerne visitere til mindre end 12½ time er at tage pis på både arbejdsgiver og borger... det skulle mange flere arbejdsgivere tage og melde lige ud, så kunne det være at der sket noget i forhold til hvor mange/lidt timer man kan visiteres på ...

Så ikke noget for dit vedkommen at undskylde
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må de virkelig det??? Cocio Alt det andet 0 13-04-2011 09:37
Kan jeg virkelig ikke få hjælp pga. min alder? sandie86 Spørgsmål ang fleksjob 13 30-09-2009 22:12
pension eller ej (ved ikke hvad ben jeg skal stå på) superhoax Alt det andet 4 19-08-2008 18:05
Man må IKKE frakende pension uden ændringer zuza Midlertidig Førtidspension 4 11-02-2008 14:04
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension