K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2012, 17:18   #1
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Arbejdsevne nedsat til et minimum....

Er ny herinde men har læst en del på andre tråde

Min sag meget kort: er 49 år, har været i flexjob siden 2004, men har fået tiltagende fysiske og mentale problemer.

Er pt. sygemeldt, der skal være møde mellem arbejdsgiver, jobkonsulenten i mit flexjob og mig med henblik på at aftale hvordan mit flexjob bringes til ophør.

Jobkonsulenten, min læge og jeg er enige om, at jeg går efter en pension.

Nu kommer vi så til spørgsmålet: lægekonsulenten har i sin vurdering skrevet bl.a. at min arbejdsevne er nedsat til et minimum i ethvert erhverv.

Dette skurrede lidt i jobkonsulentens øjne og jeg læser i andre tråde, at den formulering, der udløser FP er "ubetydelig arbejdsevne"

Er der nogen herinde, der her gode bud på hvad der nu kommer til at ske og hvor stor min "chance" er for FP?

Kan jeg selv gøre noget?
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 01:37   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det betyder nu det samme...

arbejdsevne er nedsat til et minimum i ethvert erhverv og ubetydelig arbejdsevne

Nu er det heller ikke lægekonsulenten der skal afgøre det....

Jeg tror ikke du får problemer ud af det....

Det eneste som jeg lige kan se du selv kan gøre...er at sikre dig at din ressourceprofil er helt opdateret....

Hvis den ikke er det nu...så kan du nå det når du skal partshøres inden afgørelsen...

Nu skriver du ikke om du er arbejdsprøvet uden for det du arbejder med nu...hvor mange timer osv osv.....så det er svært at spå om hvad der kommer for en afgørelse....

Men det som lægekonsulenten har skrevet...det er jeg ret sikker på at du ikke får problemer med...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 06:05   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej KBR,

Der er nok ikke noget, at sige til, at det "skurrer" i jobkonsulentens ører, når det siges og skrives, at din arbejdsevne er nedsat til et minimum!! Han vil jo naturligvis gerne beholde dig i fleksjob regi.

Mht. mulighederne for pension, der er det svært at sige, dog skal du kæmpe for det du reelt vil. Evt. færre timer eller flere skåne behov i dit fleksjob eller fortsætte arbejdet mod indstilling til pension via din sagsbehandler.

I tilfælde af det sidste skal alt lægeligt opdateres og en ny arbejdsprøvning kan evt. komme på tale.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 08:40   #4
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Tak for svar

Arbejdsprøvning har jeg aldrig været i og jobkonsulenten mente i efteråret, at jeg kunne slippe for det

Han havde ud fra en snak med min arbejdsgiver lavet nogle "rigtig gode" notater på mig.

Jeg er ansat til 18 timer ugentligt - får løn for 30 timer - har været syg altid og har aldrig haft flere timer. Arbejdsgiver får 2/3 refusion, jeg arbejder langsommere end andre, har måske brug for ekstra pause, og min reelle arbejdstid er skønnet til ca 6 timer ugentlig.

Mine skånebehov er øget gennem årerne, har fået bevilliget særlige "arbejdsredskaber" og 4 ugentlige assistancetimer (refusion til arbejdsgiver p.g.a. kollegial hjælp).

Med evt. færre timer vil jeg slet ikke kunne "følge med" - er simpelthen nød til at have fingrene i det - ellers kommer jeg bagud fagligt har jeg afprøvet og det medførte en stress tilstand hos mig.

Jeg føler, jeg har kæmpet og kæmpet hele mit arbejdsliv og bare ikke kan mere, derfor er jeg nu "klar" til pension - har været enormt glad for mit job på ALLE måder, og har haft svært ved at give slip.
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 10:21   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg tænkte faktisk også at du kunne slippe for arbejdsprøvning nu du allerede har fleksjob. Det ser jo ud til at din jobkonsulent også bakker dig op i en evt. pension, dette havde jeg så misforstået.

Mon ikke det lykkedes for dig at bliver indstillet til pension, det håber vi for dig, da det lyder for det helt rigtigte for dig.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 14:22   #6
Frk Tippe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2011
Lokation: Randers
Indlæg: 5
Styrke: 0
Frk Tippe er ny på vejen
Smile

Hejsa.

Hvor er du heldig hvis du kan "slippe" for en arbejdsprøvning. Jeg står i samme situation som dig. Jeg er blevet opsagt fra mit nuværende job (samme job i 9 år), da jeg ikke kan komme op på de timer jeg blev ansat til i tidernes morgen. (Har været flexjobber på 20 timer siden ´98). Jeg har sidste arbejdsdag 30/12-12. Jeg arbejder 6 timer om ugen, 3x2 timer og det kan jeg lige klare, er dog stadig bombet efter de dage jeg er på job. Jobkonsulenten mener nu, at jeg skal i arbejdsprøvning inden han vil tage stilling til pension. Jeg kan dog bare ikke se hvad han vil sende mig ud i, for jeg har nok et af de bedste/nemmeste job jeg kan klare, med de skånehensyn der nu er. Jeg kender din følelse af af have kæmpet hele din arbejdskarriere og kender følelsen af at skal sige farvel til arbejdsmarkedet. Det er rigtigt svært, men dog alligevel en lettelse at komme dertil, at erkende at det nok er det bedste for kroppen. Dette er jo nok ikke rigtig til nogen hjælp for dig, men vil give dig et kram og ønske dig held og lykke med det hele.
Frk Tippe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 17:23   #7
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Tusind tak frk Tippe.

Ja, det er jo lige det: det vi "altid" har lavet, er nok det vi er bedst til/har nemmest ved - og det er tilsyneladende forståelse for hos jobkonsulenten, men den nuværende har kun med flexjob at gøre, så når det på et tidspunkt ophører, overgår jeg til et andet team med anden sagsbehandler, så må vi se, hvad der sker.

Jeg har været på samme arbejdsplads siden 1993, og det bliver godt for både krop og sjæl, at lægge det bag mig, men hårdt følelsesmæssigt: her er det så rigtig rart, at vide man ikke er alene om at have det sådan

Jeg vender tilbage, når der bliver nyt sagen.
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 22:39   #8
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Under et møde i dag med min arbejdsgiver og jobkonsulenten, sagde denne, at han ved samtale med lægekonsulenten, havde fået at vide, det peger mod en pensionssag.

Sygedagpengeteamet overtager snarest min sag, men det varer nok 6-7 uger inden de når til min sag. Der mangler en resourceprofil, men han ville mene, jeg kan nå en indstilling til pension inden 1.1.2013.

Jeg er imidlertid udmærket bevidst om, at de kan finde på mange krumspring, inden jeg når dertil, men siden speciallægeerklæringen forelå, er det godt nok gået stærkt.
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 21:58   #9
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Skal i morgen til partshøring på kommunen hos en, jeg aldrig har truffet, men jeg er egentlig forholdsvis rolig, for af papirerne fremgår, de vil indstille mig til FP efter §18. Så håber jeg bare det går godt.
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 22:41   #10
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Rigtigt meget held og lykke med imorgen, håber din sag går glat igennem! jeg skal selv til møde om en uge, sammen med revacenteret og SB, og er så spændt på om min sag også bare går glat nu det sidste stykke vej og INDEN 1-1-13
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nedsat arbejdsevne Gunell Alt det andet 3 07-02-2012 19:09
over 50% nedsat arbejdsevne - hvad så?? camilla heyn Spørgsmål ang fleksjob 4 29-10-2010 11:39
Kontanthjælp nedsat arbejdsevne iamforever Alt det andet 10 15-03-2010 18:49
Rådgivning ved nedsat arbejdsevne zuza Et godt link! 0 19-10-2007 14:50
Nedsat arbejdsevne zuza Et godt link! 0 28-06-2007 20:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension