K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2013, 21:10   #91
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sig appelsiiiiiiiiin
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 12:39   #92
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Appelsiiiiiiin



Berlinske, Politiko skriver:

http://www.b.dk/politiko/el-komplet-...l-ulovligheder

"Borger.dk har i ni måneder opfordret til, at man kan angive socialt snyd og vedhæfte fotodokumentation for mistanken. Det er ifølge Enhedslisten udtryk for, at jagten på sociale bedragere har taget overhånd."

Liberal Alliance mener:

http://www.b.dk/politiko/la-afviser-stikkerkultur

"Liberal Alliance finder det både uacceptabelt og forkasteligt, at den offentlige netportal borger.dk gennem ni måneder har opfordret danskerne til at anmelde socialt bedrageri ved at indsende billeddokumentation."

Newsbreak skriver:

http://newsbreak.dk/myndighed-opford...tm_medium=link

"Klik her og meld din nabo for snyd, hvis du mener, at den enlige mor inde ved siden af i realiteten ikke er enlig og derfor uberettiget modtager børnetilskud. Den opfordring har en række kommuner længe haft liggende på deres hjemmesider, skriver dr.dk."


Men ingen må glemme, hvem der bragte disse ulovligheder til torvs!

Jesper Tynell, DR, P1, Orientering. Danmarks grundigste journalist med moral og etik i højsæde.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 11-07-2013 kl. 12:47.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 18:49   #93
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det har jeg nok lykkeligt glemt imorgen, selvom jeg ikke må.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 12:23   #94
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Udbetaling Danmark går for langt

http://dknyt.dk/sider/artikel.php?id=67692

På borger.dk har Udbetaling Danmark gennem ni måneder opfordret borgerne til at indsende fotografier af naboen eller andre, hvis man mener, at fotografierne kan dokumentere, at de snyder det offentlige. Men myndigheden nævner intet om, hvor grænserne for privatlivets fred går, når det gælder om at dokumentere naboens forhold - og det skal nu rettes.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 12:46   #95
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
http://dknyt.dk/sider/artikel.php?id=67692

På borger.dk har Udbetaling Danmark gennem ni måneder opfordret borgerne til at indsende fotografier af naboen eller andre, hvis man mener, at fotografierne kan dokumentere, at de snyder det offentlige. Men myndigheden nævner intet om, hvor grænserne for privatlivets fred går, når det gælder om at dokumentere naboens forhold - og det skal nu rettes.

Hilsen Peter
Det eneste det gør, er at man ikke må tage billeder på privat grund. Derfor kan man sagtens tage billeder de fleste andre steder.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 14:23   #96
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, tilsyneladende...

.. men nu skal vi ikke tage sorgerne på forskud.

Jeg er bevidst om at der er en embedsmand, Hans Jelstrup, underdirektør i ATP, der administrerer Udbetaling Danmark, der udtaler sig som om at teksten bare lige skal justeres.

Men,.... jeg har søgt aktindsigt, ved Borger.dk , om præcis hvem der har sat denne ulovlige tekst ind, i den anonyme anmeldelsesblanket.

Politikere eller embedsmænd?

Borger.dk har videresendt spørgsmålet til "Udbetaling Danmark" som endnu ikke har svaret. Når vi kender det svar kan der ageres til politikerne.

Fordi det kan ikke alene være en direktør ved ATP der bestemmer, hvordan borgerne skal agerer når de skal sende en anonym anmeldelse.

Nu får vi ser hvad svaret indebærer.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 14:31   #97
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan ikke forstille mig, at det er lovligt at folk tager skjulte billedoptagelser af medborgere, uanset om det er af reelt enlige med vedhæng, eller om det er af øst arbejdere hængende på husmuren med hvidtekosten i hånden...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 15:43   #98
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg kan ikke forstille mig, at det er lovligt at folk tager skjulte billedoptagelser af medborgere, uanset om det er af reelt enlige med vedhæng, eller om det er af øst arbejdere hængende på husmuren med hvidtekosten i hånden...
Der var en sag med en kvinde som havde en stalker som Netop tog billeder af hende, men fordi det ikke var det rigtig sted han tog dem dvs på privat grund osv, så ville politiet intet foretage sig..

Tvivler på de har lavet om på loven endnu, da kommunens egne folk jo bruger det samme og politiet.....
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 18:17   #99
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Så vidt jeg kan se, er dette det eneste, som findes om det i straffeloven:
" § 264 a. Den, som uberettiget fotograferer personer, der befinder sig på et ikke frit tilgængeligt sted, straffes med bøde eller fængsel indtil 6 måneder. Det samme gælder den, der ved hjælp af kikkert eller andet apparat uberettiget iagttager sådanne personer.

§ 264 b. (Ophævet)

§ 264 c. De i §§ 263, 264 og 264 a indeholdte straffebestemmelser finder tilsvarende anvendelse på den, der uden at have medvirket til gerningen skaffer sig eller uberettiget udnytter oplysninger, som er fremkommet ved overtrædelsen.

§ 264 d. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, der uberettiget videregiver meddelelser eller billeder vedrørende en andens private forhold eller i øvrigt billeder af den pågældende under omstændigheder, der åbenbart kan forlanges unddraget offentligheden. Bestemmelsen finder også anvendelse, hvor meddelelsen eller billedet vedrører en afdød person."


https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=142912
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 18:33   #100
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak Vovse!!

Det får mig til at tænke på, at borger.dk mf BURDE skrive loven med fed kursiv, så alle der ligger og tager skjulte billedeoptagelser af andre, VED at de meget vel selv er på vej ud i ulovligheder.

Det er da dårlig stil at plante en anmelderknap og opfrodre andre til at tage billeder, uden at oplyse om loven......hva' fanden er det for noget jungle orden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunal appel: Meld din nabo! buster Politik og Samfund 44 10-04-2010 13:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension