K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2011, 08:55   #541
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Jeg har lige fået læst alle indlæg. men hvor er det bare møg irriterende at kommunen ikke kigger på ens heldbreds attester. hvorfor få dem lavet hvis de ikke vil lytte til dem

kan ikke forstå hvorfor du tro nævnet giver kommunen medhold? er det egentlig det samme nævn der dækker hele landet? Jeg håber virkelig at du snart får et positivt svar. det er så uretfærdig at de bliver ved med at koste rundt med dig.
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 10:09   #542
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lunasdatter og Vovse,

Tak for jeres svar, det vil jeg holde mig til ang. mødet.

Rie82, jeg tror desværre ikke at jeg får medhold i BAN idet jeg har en arbejdsprøvning bag mig der viser at jeg kunne komme op på 10 og måske endda 12 timer ugentligt. Med en afprøvnings på et reva center kan jeg måske med lidt hjælp komme højere op eller i al fald virkelig få afdækket hvad jeg kan og ikke kan i flere forskellige fag. Dette vil nok være "eksperternes" holdning.

Dog har jeg de helbredsmæssige papirer på "min" side, så der kunne da være en chance for at BAN giver mig ret i min klage. Jeg ved dog så ikke om beslutningen omstødes til pension eller hjemvises til genbehandling og evt. afprøvning som jeg jo er ved at skal igang med ?

BAN er regions opdelt og jeg hører til hovedstaden. Du kan checke dem på deres hj. side, husker ikke lige adr.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 10:30   #543
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg havde også bare mødt op den 12-12
de kan ikke vurdere noget til mødet alligevel

først når du er i gang, med forløbet
samt hvordan det vil påvirke dig løbende.
jeg kunne sikkert godt være på en arbejdsplads i 12 timer
men kun den første uge, så vil jeg løbende blive dårligere

tror det er nogenlunde samme mønster du har

et godt råd, tænk over hvor mange timer du selv tror du kan klare
for timetal ved starte skal i sikkert snakke om på mødet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 20:39   #544
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Enig med de andre kære EE...

Mød op og vis dem lige præcis hvordan du er og har det
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 13:51   #545
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg er "blevet godkendt til afklaringsforløb på Job & Aktivitetscenter VE og skal begynde 2 januar, 2012 kl. 9.00".

Hurraaaa NOOOOOT.

Glæder mig bare ikke, var jo til møde i mandags derude. Fint sted, gode forhold, ro, sød social rådgiver, meeeen det bliver hårdt. Måtte hjem på sofaen on off i 3 timer efter dette ene times møde.

Min sagsbehandler som jo så også var med kom igen med den der "jamen hvad så når børnene flytter hjemme fra og det hele det "letter", så kan du jo måske arbejde igen". Hun er bare så naiv, jeg sagde også til hende, "det kan du da ikke blive ved med at sige, hvad hvis jeg vinder i lotto (hov skal lige huske at "tippe"), hvad hvis og hvad hvis"!!!!

Nå men jeg fik da talt social rådgiveren ned til at jeg "kun" er der fra kl. 9-11 og så mandag og onsdag til at starte med. Jeg spurgte så til hvordan med pauser i de 2 timer - tavshed -. Nå men dem tager jeg bare, hellere at jeg bliver der selvom jeg måske vil sidde og stirrer ind i væggen.

Kl. 9.00 har de morgen kaffe til 9.15 så må jeg tage pause derefter.

Når der så er gået 14 dage med de 2 dage - så er det også op i tid blev de enige om. WHAT!!! Ja ok, jeg skal jo afklares.

Håber stadig på verdens bedste jule/nytårs gave: medhold i klagesag over afslag på pension fra BAN.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 14:04   #546
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Jamen, så kommer der hul på bylden .. og det er smadder godt at du skal starte op kun 2 dage om ugen i 2 timer...

Pauserne... de kommer helt af sig selv .. husk at skrive om dem i din dagbog..

Ja, jeg kan godt følge dig i at du måtte på sofaen flere gange efter dit møde... men det må være rart (når det nu skal være sådan..) at du nu har set stedet .. mødt socialrådgiver.. og fået et godt indtryk af det ... det ville jo være rædsomt, hvis det var det modsatte der var tilfældet..

Din sagsbehandler er da en åndsamøbe ... sådan som hun farer frem med hvis nu og så frem ifald osv osv...

Husk nu dagbogen.. det er den som kommer til at være medbestemmende om du skal op i timer efter de 2 uger.... ♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 14:17   #547
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lunasdatter,

De fører også en slags dagbog for mig ude på stedet. Der bliver opfølgning hver dag samtidig med hvordan dagen gik da jeg kom hjem arbejdsdagen forinden. Jeg vil dog også selv fører citat db.

Der bliver ikke noget med at lufte hund de dage jeg skal derud, for så er det helt ude i hampen. Mærkede angsten på tæt hold i mandags da jeg kom hjem og det magter jeg ikke. Har sagt til eksen at de dage med afprøvning lufter jeg ikke hund.

Der blev også talt om min motion, men de kan jo heller ikke forstå at jeg kan det når jeg ikke kan alt andet. De syntes måske at det så var en god idé at jeg benyttede deres fitness rum som de havde i kælderen, psykologen er nemlig også fitness instruktør.

Arrrhh det er nok ikke helt det samme, hvis man nu ser lidt på det Liason der skrives en del om her på K10, så er motion jo god tanke afleder, jeg skal dog ikke til at starte med det på dette sted, det har ikke noget med hinanden at gøre. Måtte dog også fortælle at jeg som regel går på hold 2 gange om ugen om aftenen og så direkte på sofaen når jeg kommer hjem.

De to madammer blev da også enige om at der nok var noget jeg måtte give afkald på for at få en "ordentlig afklaring" og hunden den kan jeg så bare ikke overskue. Må se om jeg må aflyse min træning ind i mellem også.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 17:05   #548
CLM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 51
Styrke: 13
CLM er ny på vejen
Jeg får bare lyst til at give dig et kæmpe knus med på vejen i din afklaring. Kan genkende så meget af det du beskriver og ved hvordan det på et eller andet plan overtager ens liv 24/7 - selvom det "kun" drejer sig om "få timer".

Jeg måtte fortælle min sb at den indledende samtale til praktikken som varede en time tappede mig totalt og nedlagde mig med migræne i 3 dage før hun forstod at jeg måske ikke kunne starte på 20 timer om ugen.

Det med at det letter når børnene bliver ældre har jeg også hørt fra flere sider, og det gør mig så gal... Man er jo for pokker syg, og det er jo ikke sådan at man ville være rask og fuld energi hvis blot man ikke skulle smøre madpakker og transportere børn. Derimod er det min erfaring (med mine lidelser) at børnene fylder/belaster mere jo ældre de bliver. De praktiske opgaver der følger med små børn har man trods alt mere kontrol over, og det kan være lettere at håndtere end de følelsesmæssige udsving der kommer senere.

Godt du sætter andre ting på lavt blus for at undgå at køre dig selv ned under forløbet.

Jeg er ny i dette forum og ikke helt klar over om det er passende at kommentere på en som er "gammel og garvet". Men det vi føler er jo nok det samme :-)
Alt dette er ikke for at fortælle om mig selv, men for at anerkende den kæmpe indsats du gør. De fleste kan jo ikke se hvad det faktisk betyder.

Kærlig hilsen CLM
CLM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 17:14   #549
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kære CLM,

Velkommen til K10 og tusinde tak for dit indlæg på min tråd. Alle er yderst velkomne til at kommentere og bidrage med det de kan.

Jeg skriver jo netop i min tråd for at få råd, støtte og indlæg fra ligesindede eller folk der har været i samme situation. Det luner alt sammen på den måde at man ved at man ikke er alene om det man skal igennem.

Jeg har jo været i arbejdsprøvning i 2008, 6mdr. på en rideskole og jeg burde ikke skulle igang med een igen, men da jeg ikke kan få min psykiater til at kontraincidere, så er det bare igang hermed så jeg kan få en afklaring og ikke bare afslag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 17:30   #550
CLM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 51
Styrke: 13
CLM er ny på vejen
Ja du har ret, der er ikke andet at gøre end stå det igennem.
Jeg var så heldig at to psykiatere kontraindicerede yderligere afprøvning efter den første næsten tog livet af mig...jeg er så taknemmelig over ikke at skulle trækkes igennem mere.
CLM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension