K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2011, 11:39   #441
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det er rart nogle gange, bare at tale om dagligdags ting med alm. mennesker som man også klinger med bare på en hunde lufter tur.

Jeg glæder mig til hele min sag er overstået, så man kan få lov til at få fred for al det rykkeri og følgen op.

Ha en god dag ligeså.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 13:57   #442
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Vil blot fortælle at den første arbejdsprøvning jeg var på, var netop Espelunden.
Det er et fantastisk sted, hvor der virkelig bliver holdt godt øje med dig, men også godt om dig.
Jeg var virkelig glad for at være der.
Søde mennesker, der kom hen og tog om en, og spurgte om det ikke var tid til pause mm.
Rigtig mange af de ansatte er selv syge/på flex.
Det allervigtigste derude er at møde op.

Giv endelig besked, hvis du vil vide mere.
Kram.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 16:07   #443
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det lyder da bestemt som et rigtigt godt sted, hvor de har den rette forståelse.

Dejligt med positive oplevelser :-)
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 16:32   #444
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Vil blot fortælle at den første arbejdsprøvning jeg var på, var netop Espelunden.
Det er et fantastisk sted, hvor der virkelig bliver holdt godt øje med dig, men også godt om dig.
Jeg var virkelig glad for at være der.
Søde mennesker, der kom hen og tog om en, og spurgte om det ikke var tid til pause mm.
Rigtig mange af de ansatte er selv syge/på flex.
Det allervigtigste derude er at møde op.

Giv endelig besked, hvis du vil vide mere.
Kram.
Hej Wodpoulsen,

Endelig en der kender til Espelunden, end ikke de sagsbehandlere jeg har talt med gør, så dejligt at høre fra dig.

Hvor var du henne ? Er det i Søborg eller Gladsaxe afprøvningen finder sted ? Var det også med værksteder og lign. du skulle igennem ? Det lyder godt at man bliver holdt øje med og stoppes i tide.

Hvor hurtigt kom du til og hvor længe var du der ? Hvilket time antal kom du op på ? Jeg mener du har fået ftp. ikk ?

Sikke en masse spørgsmål, er bare så nysgerrig, på det jeg forhåbentlig snart skal i gang med og have klaret.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 08:54   #445
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Har lige rykket min sbér for status vedr. Espelunden, hun svarer som flg.

"Ja, jeg har hørt fra dem i sidste uge, men de foreslår et forløb, der først starter til januar. Det skal jeg først drøfte med min leder.
Du hører nærmere fra mig."

Hmmm. ja det er jo også snart jul, så januar er jo ikke så langt herfra. Jeg tror at min afgørelse ved BAN kommer før end opstart af forløbet ved Espelunden. Gad godt få verdens bedste jule gave .

Ellers så er jeg stoppet med, at lufte hund hver dag, den holder ikke. Nye rutiner dur ikke i mit liv, de dræner mig, men den skal nu nok også klare det.

Há en god dag, mon der andre der er blevet eftersommer forkølet til trods for det gode vejr i weekenden . Vi må komme os med det dejlige vejr der kommer.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 09:28   #446
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Enteneller, jeg er en af dem der er blevet eftersommer forkølet og det har sat sig på min stemme, så jeg næsten "piver" hver gang jeg taler

Så er pakket godt ind i halstørklæder og med masser af bolcher.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 09:29   #447
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja ting tager tid
har været på weekend og skal snart kører på mit bosted

regner ikke med jeg skal i arbejdsprøvning, med den status der er lavet
men man ved aldrig, får jo svar i denne uge hvor min sag er på vej hen

jeg har ikke været forkølet i 10 år, alså fra da jeg startede med at være syg
en sjov lille detajle.

du må have en rigtig god dag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 11:05   #448
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
hmm EE det var da lang ventetid på Espelunden.

- spørger lige dumt, hvilken sag afventer du fra BAN, mener de skrev ved dit afslag at du skulle afprøves på Espelunden først.

Men ja det ville da selvfølgelig være rart hvis du kunne slippe og få din FP i julegave

Jeg skal til samtale fredag vedr. arbejdsprøvning om de vil have mig, min sidste officielle sygedagpengemodtager dag.

Tror bare ikke min arbejdsprøvning bliver til noget, hvis ikke jeg bliver forlænget, kunne ikke forestille at kommunen ville betale den private aktør hvis jeg står udenfor systemet uden forsørgelse.

Kommunen modtager jo refusion vedr. mit afklaringsforløb, som bliver betragtet som aktivering.

Det kan jo være du engang med tiden kan få en bedre aftale med vuffer, når du er afklaret
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 19:52   #449
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Forkølelser er så een af mine "stærke sider" trods alt, de preller hurtigt af på mig, så jeg er allerede på vej "tilbage", det må da tyde på et godt fysisk helbred ikke mindst

Jamen Jasch jeg klagede jo over PN´s afslag og kun derfor røg min sag til BAN ellers havde PN jo vundet sagen. Jeg følte dog at jeg måtte klage, da mine sagsbehandlere udelukkende begrundede indstillingen til pension med min helbredsmæssige tilstand, disse begrundelser står alle vegne i min ressource profil. Jeg har en "alm." arbejdsprøvning bag mig, men PN mener at de lige skal have realiseret hvad jeg reelt kan klare på et evt. erhvervscenter.

Jeg valgte så at "kører på 2 heste" og forfølge min afklaring samtidig med at klagen kører ved BAN, jeg tror desværre ikke at jeg får medhold ved BAN for de vil sikkert syntes at det er en god idé med afprøvning på et erhvervscenter (da jobcenteret var totalt off-line på den jeg havde, men det står jo ingen steder...) men man kan jo håbe på en god julegave ikke mindst....

Jeg afventer dog nu, at høre fra min sbér, for jeg tror at hendes valg om, at vende tilbage til mig, handler om at hun mener det bliver en kort afklaring vi ligeså godt kan få startet og afsluttet NU ???!!!! hm....
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 26-09-2011 kl. 19:57.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 16:34   #450
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg er sku snart træt af at skulle se "positivt" på det hele, som vi jo skal når vi er syge og i afklaring ikke mindst. Ikke at jeg er startet endnu, men endelig kom min sagsbehandler tilbage pr. mail og meddelte af jeg kunne starte et "kursus" på Espelunden, der hedder "Fokus på angst", her til januar !!!!!!!!!!!!!!!!

Først tænkte jeg, ok, der står da nævnt noget om, at jeg også kommer i arbejdsprøvning, som jo gerne skulle sætte punktum i min sag. Jeg vendte lige mailen med min gode ven "Mtv" (som jeg aldrig kan stave til) og efter nærmere overvejelser tænkte jeg, den holder ikke.

Dog overvejede vi lige om det måske var noget pensionsnævnet også kunne henlede til, men det er et kursus for mulige fleksjobbere eller folk der lige skal forberedes til en "ordentlig" arbejdsprøvning.

Ikke at min sagsbehandler, som jeg fik efter sommerferien, har misforstået mig, jeg ved at hun har drøftet mig med sin leder, men udfra min tidligere arbejdsprøvning tror de jo at jeg med lidt hjælp også kunne blive en fleksjobber og hvorfor ikke.

Nå men jeg fik skrevet en rigtig god mail tilbage om at det var spild af penge at sende mig på det "kursus", selvmom det lød interessant. Jeg ville nok droppe ud efter et par dage da jeg ikke ville kunne klare alt det der skal ske i forløbet. Jeg har jo heller ikke brug for det, jeg er udenfor rækkevidde psykisk på alle områder og medicinsk er alle behandlingsmuligheder udtømt, løbet er kørt der.

Jeg skal bare ind på et værksted hvor der kan belyses hvad jeg reelt kan. Der skal lige være nogle eksperter der siger, den der den holder ikke med dig. "Desværre" for mig så har jeg det jo med at møde op selvom jeg har det ad h til, men det må jeg jo så forklare dem, at sådan er jeg. Det jeg så må lære mig selv er at gå hjem kort tid efter for jeg ved hvad det koster bagefter.

Nå men slutningen på det hele er at min sagsbehandler, som jeg havde opfordret til at arrangere et møde med hende, jeg og Espelunden mailede mig flg. svar i eftermiddags:

"Jeg foreslår, at vi to mødes og drøfter dine muligheder. Jeg indkalder dig snarest muligt til en samtale."

Det er bare sådan en sætning man kan læse rigtigt surt, kender I det ? Mine muligheder hmmm. jeg er jo ikke under forsørgelse af dem, så spørgsmålet er hvad mine muligheder egentlig er ? Skal kommunen afklare mig ? Er der ikke noget om dette ? Ikke at jeg tror at min sagsbehandler vil trække trumf kortet og dømme mig "UDE", men hvad er egentlig mine rettigheder som borger i dette samfund i forhold til at blive afklaret i forhold til en placering på arbejdsmarkedet. Er der nogen der lige kan hive nogle paragraffer ud af ærmet der ?

Træls at være i systemet ind i mellem, selvom vi prøver at se positivt på det også.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension