K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2011, 22:11   #421
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nå men nu har jeg været på din tråd, så er det at smede medens jernet er varmt.. Jeg fatter simpelt hen ikke enden på din tråd selvom jeg har været "indeover". Men du har dælme at forblive på sdp.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 22:13   #422
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Nej jeg ved godt, jeg fik startet helt forkert...men blev bange da man ikke måtte oprette en ny tråd, for at få hele historien med.

Jeg er osse en kompleks pige
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 22:15   #423
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen så over på din tråd rp. evt. med kopi på den du har og forklar. Når jeg hører ordet sdp, tænker jeg kun forlængelse intet andet..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 20:35   #424
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg er glad for at du er overbærende EE, og håber du har haft en nogenlunde søndag.

- og så må du undskylde " hvis jeg var for meget" igår.

Dårlige dage, dem har vi nok af ikke ???

Håber jo i bund og grund det bedste for os alle.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 08:19   #425
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jasch, der skal altså rigtigt meget til at andre er "for meget" for mig, så det skal du slet ikke spekulere på.

Jeg får åbenbart ikke mails når der har været svar på denne tråd af min, så jeg så først dit indlæg nu. Jeg har igen nærlæst din tråd om rp. og nu står den lidt mere klart for mig og jeg mener at du skal have en forlængelse på plads nu. Har skrevet til dig herom.

God mandag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 04:20   #426
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Jeg fik talt med min nye sagsbehandler igår . Hun var rigtig sød, vi afholdte mødet pr. tlf. da der som sådan ikke var noget nyt omkring Espelunden, hun ville først "booke" dette når hun havde læst min sag og talt med mig.

Vi talte i godt 3 kvarter og for første gang oplevede jeg en sagsbehandler, der havde styr på sin sag. Vedkommende er ny ansat på kommunen, men har været i faget i mange år over hele Kbh. Desuden har hun stor erfaring i samarbejde med Reva centre, så det er jo bare dejligt, nu skal hun bare forblive på posten, det har jeg også sagt til hende.

I første omgang talte hun lidt lidt om muligheden for fleksjob visitering, da jeg jo i snit viste 8 timer og kom op på 10 timer i det sidste af min første arbejdsprøvning. Efterhånden som vi talte sammen, kunne hun dog godt se, at det måske også kunne gå hen og blive en kort afklaring for at belyse hvor "snæver" min arbejdsevne var og for overfor pensions nævnet, at kunne dokumentere hvorfor jeg skal have pension.

Hun sagde det på en meget udførlig måde og ikke noget med at bekrige pensionsnævnet, men de skal have grundig belysning min arbejdsevne på forskellige områder og det er jeg med på. Hun sagde, at der skal passes på mig og inden der startes noget op vil jeg få tilknyttet en person, som oftest er til knyttet patienter på det psykiske område i sådan nogle centre. Hun var meget grundig og vidende om hvad jeg i min afklaring har brug for, kunne have brug for, men jeg skal naturligvis også selv tænke herover og så tager vi små skridt sammen henad vejen.

Jeg skal tænke over hvornår på dagen jeg er "bedst" i afklaring, hvilke dage er bedst osv. og så skal jeg endelig igang med at skrive dagbog sagde hun, så det starter i morgen.

Vi talte også kort om midlertidig pension, da hun nævnte, at hun bl.a mente, at der kun er en psykisk lidelse, der er direkte pensions givende/udløsende og det var vidst skitzefroni (Mtv ?? - sikkert stavet forkert). Dette udfra en tidligere princip afgørelse, mente jeg hun sagde. Hun sagde; at der jo er nogle psykiske patienter, der lige skal have nogle år, før de er klar til en evt. fleks afklaring. Hun ville lige gå op og tale med pensionsnævnet, både omkring deres "uddybende" forklaring på hjælp fra jobcenteret i forbindelse med min kommende afklaring på Espelunden og samtidig høre omkring kommunens holdning til midlertidig pension. Jeg har tidligere fået af vide, at det primært kun gælder for transplaterede patienter.

Nu afventer jeg, at høre fra hende omkring indstillingen til Espelunden, hvor vi skal til møde sammen når det nu er. Så må vi se.

Dejligt at man føler at man er kommet i gode hænder. Til sidst talte vi lidt om behandlingen af min sag, jeg har f.eks. syntes at det var grotesk at min rp. blev skrevet af en helt tredie person, der fik min sag overdraget fra min seneste sagsbehandler. Kommunen har en special gruppe der kun sidder og laver rpére. Det var lige hvad de i hendes gruppe havde siddet og talt om også var helt hen i vejret. Heldigvis er min rp. dog super fin i forhold til mine papirer og det syntes hun også.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 25-08-2011 kl. 04:35.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 08:34   #427
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
skizofreni giver ikke bare en pension
fordi der er forskellige typer
kun skizofreni paranoid kan udløse en pension på stedet

min kontrakt person på mit bosted har indkaldt til et møde omkring min sag
fordi de ikke kan forstå jeg ikke har fået pension endnu.
så der er et håb for min sag kan blive afsluttet noget hurtigere den vej
men det har i hverfald ikke skadet min sag med skizofreni
heldigvis er jeg ikke så hårdt ramt, men får desværre nogle ret ubehagelig vrangforestillinger og tvagstanker
hører dog ingen stemmer, som der er mange der gør
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 12:16   #428
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
EE.. stort tillykke med at du har fået en skøn sagsbehandler .... det virker som om du snart er ved vejs ende og kan få ro på ♥♥

Håber at hun får en god snak med pensionsnævnet - min sagsbehandler "arbejdede også sammen med" pensionsnævnet...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 17:57   #429
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Åhh hvor dejligt at du er blevet taget alvorligt EE.

Så er det bare at fortætte "jagten" - men det tyder på at du har fået en god back-up nu... Dejligt
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 21:51   #430
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det var så idag at jeg skulle begynde at skrive dagbog, puuuuhhh.

En torsdag hvor jeg så har min skønne datter, der er stor og skal i skole (7kl.) og intet problem. Jeg vil dog gerne stå op med hende og få gjort klar til morgen mad og hygge. Allerede før jeg når ned fra 1 st. sal plejer smerterne at sætte ind, nogle gange dækker jeg bord om aftenen, efter råd fra andre. Det går heller ikke at der er en opvaskemaskine at tømme for så går det helt galt mht. smerter.

Jeg har så været så elskværdig at sige at børnenes og deres fars hund blot kan komme over til mig i dag hvor faren er på arbejde. Stod det op til mig sagde jeg naturligvis "hver torsdag", men deres far er heldigvis så klog på mig at han siger, det er "kun" når du har lyst, men det er dælme heller ikke nemt.

Jeg elsker jo den hund også selvom jeg tudede den første gang og måtte ringe til min eks og sige at jeg ikke kunne passe den mere og heller ikke fast, men jeg elsker jo dyr også selvom den fylder. Jeg ved at de handler om vane, men også om mig, så det er jo med at finde en mellemvej.

Vi, hunden og jeg tager en time på sofaen og den på puden Efter en times tid er jeg nogenlunde ovenpå efter skole afgang. Da vi kommer hjem efter at have gået en tur på ca. 1 time, starter jeg på min dagbog til sagbehandleren og tænker at jeg vil sende hende en beskrivelse af mit forløb siden jeg røg ud af arbejdsmarkedet så hun får et større kendskab til mig. Det er rystende at læse både dagbog og resumé.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 25-08-2011 kl. 21:58.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension