K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2011, 15:26   #311
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej med jer,

Gunvor, godt, at du fandt overskud til, at skimte min sag. Jeg savner et nævn eller lignende som jeg kan "melde" forsinkelsen af Pensions nævnets svar på min klage til. Findes der det ?

Kommunen skal iflg. klagevejledningen, senest 4 uger efter min evt. klage, give mig svar om de bibeholder deres afslag og videre sender klagen til det sociale nævn eller om de har brug for yderligere tid. Dette har jeg altså ikke fået noget skriftligt på overhovedet.

Ref. flg. uddrag af klagevejledningen:

Efter §66 i samme lov skal vi i tilfælde af en klage bedømme sagen igen. Hvis denne bedømmelse ikke fører til en ændret afgørelse, skal vi sende klagen til Det Social Nævn, sammen med vores afgørelse inden 4 uger. Vi vil samtidig give Dem besked om, at klagen er videresendt.

Jeg ser fra dag til dag hvad jeg hører, men rykker i morgen eller fredag, hvis jeg ikke har hørt yderligere. Det står jo ingen steder eller i nogle §§ at svar forhales pga. ferie...
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 15:32   #312
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har du set mit link

spørgsmålet er om du fik svar på at din sag blev udskydt før de 4 uger var udløbet

det kan jeg ikke rigtig overskue
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 16:12   #313
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej EntenEller.

Pensionsnævn træffer afgørelser for Kommunalbestyrelsen, så i mangel af nævn ville jeg sende til samtlige formænd i som berører dit felt (socialudvalg, beskæftigelsesudvalg, sundhedsudvalg). Som jeg husker det har du sendt til Borgmester, eller?
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 16:21   #314
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
har du set mit link

spørgsmålet er om du fik svar på at din sag blev udskydt før de 4 uger var udløbet

det kan jeg ikke rigtig overskue
Ja så det lige, tak for det.

Det er rent tilfældigt at jeg blev oplyst om sept. Dette pr. tlf. da jeg taler med sekretæren i Pensionsnævnet for at rykke for kopi af sagsakter til mit pensionsselskab. Der er det så jeg spørger til hvordan det går med at de får besvaret min klage. Så siger hun, jamen er sagen ikke i jobcenteret ? Jeg skal i al fald ikke regne med at hører noget før i sept., de laver intet i juli mdr. siger hun !

Jeg har intet fået på skrift omkring udsættelse af svar eller at klagen er videre givet.

Gunvor, jeg har skrevet til borgmesteren, jobcenter chefen, formanden for erhvervsudvalget og Pensions nævnet naturligvis. Ved min rykker på rp. rykkede jeg også social udvalgsformanden, men hun gav sagen videre til formanden for erhvervs udvalget.

Hvis jeg skal rykke i morgen efter post omdelingen, kan jeg jo sætte nogle flere udvalg på. Det er dælme for groft syntes jeg.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 17:00   #315
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ergo har du faktisk fået besked inden de 4 uger

men du har intet fået på skrift og det er dælme ikke i orden

så det kan du skrive i din næste rykker

kender ikke lovgivning godt nok, men et telefon opkald fra kommunen eller man selv ringer
mener jeg ikke er gyldig som videre givelse af oplysninger

foreksempel da jeg fik at vide jeg kunne komme på bosted, skrev min sagsbehandler at jeg var blevet visiteret
tro mig, man kommer ikke bare på bosted. har lige fået at vide jeg kun skal betale 2400 kr om mdr, så det er super
men det er først afgørelsen på skrift som er gyldig
som jeg fik tre dage efter jeg var flyttet ind

Sidst redigeret af MTVRV1; 13-07-2011 kl. 17:07.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 23:46   #316
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
For hulen da også !!!!!

Da jeg stod midt i cirkusset og nøleriet var på 7. eller 11. etape ( ja hukommelsen bliver s.. lidt ør ind i mellem efter de karruselture ) henviste jeg en sagsbehandler til at den gang jeg var byggepladsleder skulle jeg dælme stå til ansvar for at arbejdet blev udført inden for de aftalte tidsrammer - ellers var det mig der måtte lægge hovedet på blokken og betale bod eller dagsbøder til bygherren !!!!! Om hun var klar over hvor stor en bod hun stod til hvis jeg havde været Storebæltsbroen ?

De kan IKKE dække sig ind under at man lige forlænger svarfristen fordi det er juli-måned - de kan ikke dække sig ind på noget som helst ! Men jeg synes da at det er kanon at borgmesteren lige undersøger sagen og melder tilbage ! Da jeg lavede samme finte blev to ledere "flyttet" til andet arbejde !!!! Og jeg fik mine tænder bevilliget to dage senere !
SÅ : GO FOR IT !
Venter på at høre næste kapitel
Mange
fra Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 07:38   #317
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg sendte en mail igår til Statsforvaltningen, for at høre om hvorledes jeg skal forholde mig nu da kommunen har overskredet deres frist. Jeg skrev at jeg har kontaktet diverse indstandser i kommunen, men vil gerne høre hvorledes jeg ellers skal forholde mig, da det jo er et lovbrud fra kommunens side.

BAN var hurtigt tilbage, har lige fået svar:

"Du skal henvende dig til ledelsen i kommunen – i sidste instans altså til borgmesteren.

Beskæftigelsesankenævnet har intet at gøre med din sag, førend vi får den fra kommunen."


Har også lige meldt mig ud af min a-kasse, regnede også med at fagforeningen røg, men de fik mig overtalt til at blive der, de kunne jo altid hjælpe med min ftp. sag. Jeg tvivler dog på, at de er skarpe nok til det
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 14-07-2011 kl. 12:43.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 12:54   #318
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Uhhhhhhh....

Har lige fået svar fra borgmester sektretæren med kopi af borgmesterens svar på min mail om overskredet klagefrist. Han svarer som flg.

"Du har den 8 juni, 2011, sendt en klage over Det Kommunale Pensionsnævns afgørelse fra den 13 maj, 2011, om afslag vedr. din ansøgning om førtidspension.

Den 11 juli, 2011 har du skrevet et brev til Det Kommunale Pensionsnævn, fordi du ikke har modtaget svar på din klage og at fristen er overskredet. Du skriver endvidere, at du ikke mener at det er acceptabelt at du først kan få svar fra Pensionsnævnets møde først i september, 2011. Dette brev har du sendt c.c. til mig.

Jeg har haft kontakt med formanden for Det Kommunale Pensionsnævn. Han har oplyst, at Pensionsnævnet har afholdt ekstra ordinært møde vedr. din klage den 12 juli, 2011 og at afgørelsen sendes til dig i dag.

Jeg beklager, at vi ikke har kunnet overholde fristen for behandling af din klage, og at du ikke har modtaget besked inden fristens udløb."


Så i morgen skulle jeg modtage svar på min klage Uhhhhhh.....
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 12:58   #319
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Fedt
om så de fastholder er en anden ting
men så kommer den da noget hurtigere til BAN
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 13:00   #320
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det lyder da godt nok spændende.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension