K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2010, 09:57   #121
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lone,

Jeg får også lykkepiller, men det er mere mod min angst. Ellers bruger jeg meget og ligge på sofaen og hvile mig, samt gå til træning når jeg "skal", det hjælper mig meget. Der må bare ikke være for meget "belastning" i hverdagen. Jeg kan ikke både handle, være der for mine børn og gå til træning, det er for meget, så jeg prøver at få handlet 1 -2 gange om ugen, samt fx. planlægge at den dag jeg skal gøre rent, der skal jeg ikke til træning osv. Det handler ofte om at planlægge sig ud af det, så man kan holde sin stress fra døren.

Jeg fik faktisk et mail svar fra min sbér her til morgen allerede, hun skriver at hun er fuldstændigt booket op med møder i dag og i morgen, men vil prøve at ringe til mig i løbet af ugen ang. min mail. Nu må jeg så forberede mig på det og stille de relevante spørgmål, for jeg hører jo sikkert ikke mere fra hende før efter sommerferien.

Jeg gad ligeså godt eller hellere få en kommunikation pr. mail, for jeg er så hurtig i en tlf. Jeg må øve mig i at være tålmodig og ikke stresse, evt. skrive det ned hun siger i mens.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 10:53   #122
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg skal hente lykkerpiller i dag mod min angst
har fået stress og depression angst (system invalid)
min sygdom er fysisk, men der er åbenbart grænser for hvad man kan holde til
ryster over hele kroppen som jeg frøs i -40 grader
håber de hjælper
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 11:10   #123
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mtv,

Der er ingen tvivl om at din sag har taget hårdt på dig. Ville din sagsbehandler ikke starte en §18 op efter afslaget på §17 ?.

Kommer du til en psykiater ? De er altså meget gode at sidde og snakke med om dette og hint i forhold til hvordan man også har det. Ærgerligt at du skal på lykkepiller, men du kommer sikkert af dem igen når din sag er gået i orden. Bruger du også lidt tid på sofaen og prøver at ligge alt fra dig der ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 11:33   #124
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Mtv,

Der er ingen tvivl om at din sag har taget hårdt på dig. Ville din sagsbehandler ikke starte en §18 op efter afslaget på §17 ?.

Kommer du til en psykiater ? De er altså meget gode at sidde og snakke med om dette og hint i forhold til hvordan man også har det. Ærgerligt at du skal på lykkepiller, men du kommer sikkert af dem igen når din sag er gået i orden. Bruger du også lidt tid på sofaen og prøver at ligge alt fra dig der ?

Kh. EE
har været hos en psykiater nogle gang og det viser desværre åbenbart
det ikke kun er denne sag
ellers venter jeg på en indkaldelse til et par ydeligere undersøgelser
så jeg er ikke kommet videre i den forstand
min anden sygdom gør jeg sover rigtig meget af udtrætning
da mange af mine fysisk symptomer ligner lidt psykiske, har det været svært og gennemskue. Men efter et par gange er det lykkes og skille dem fra hinanden.
Men er glad for jeg selv på eget initiativ kom til en psykiater i gennem lægen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 16:31   #125
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det var ikke lykkepiller som jeg troede
men propranolol
men det har allerede hjulpet på min rysten og hjertebanken
ryster dog stadig, men er min fysisk sygdom som gør det
dem skulle jeg have haft for længe siden
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 17:38   #126
Betina1953
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2010
Indlæg: 85
Styrke: 15
Betina1953 er ny på vejen
Spørgsmål ang. førtidspension

Hej Enteneller

Jeg har arbejdet i 10 år i et fleksjob og startede med 30 timer, derefter 22 timer og tilsidst 12 timer om ugen grundet stress. Jeg er i dag stressoverfølsom og må også tage en ting ad gangen. Så jeg forstår dig udmærket. Jeg kender en, der har fået førtidspension grundet sygdom. Hun havde fået at vide på pensionskontoret, at hvis man har fået stress, kan man få førtidspension. Så det undrer mig, du ikke kan få den. Jeg har ikke været i arbejdsprøvning, før de startede min førtidspensionssag.
Jeg håber det bedste for dig.

De kærligste hilsner
Betina

Sidst redigeret af Betina1953; 14-06-2010 kl. 17:40. Årsag: forkert underskrift
Betina1953 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 17:52   #127
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Betina1953 Se meddelelser
Hej Enteneller

Jeg har arbejdet i 10 år i et fleksjob og startede med 30 timer, derefter 22 timer og tilsidst 12 timer om ugen grundet stress. Jeg er i dag stressoverfølsom og må også tage en ting ad gangen. Så jeg forstår dig udmærket. Jeg kender en, der har fået førtidspension grundet sygdom. Hun havde fået at vide på pensionskontoret, at hvis man har fået stress, kan man få førtidspension. Så det undrer mig, du ikke kan få den. Jeg har ikke været i arbejdsprøvning, før de startede min førtidspensionssag.
Jeg håber det bedste for dig.

De kærligste hilsner
Betina
nu kan man ikke få pension pågrund af stress alene
men stress kan nedsætte ens erhversevne så meget at man kan få pension
det er ikke ens sygdom man får pension på, men erhversevne

grunden til du sikkert ikke har været arbejdsprøvning er fordi du har været i flexjob først.
samt du har været i systemt i 10 år hvor kommunen har fulgt dig
alle muligheder skal være udtømte, men den vej er desværre meget lang
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 21:43   #128
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
EE..
Jeg har det på samme måde med min stress.. altså bruger fifaen
forsøger kun at ha en bold i gang osv osv .. og alligevel bliver jeg stresset..
Jeg tror ikke at der er medicin der kan hjælpe på min stress..

Hvor er det rart at du har fået svarmail ...

En god ting vil altså være at skrive de spørgsmål op på et stk papir.. og et stort stk ... der skulle også gerne være plads til at tegne krusse-duller
Og få så gjort et spørgsmål færdigt før det næste.. og skriv lige stikord op.. du kan godt fortælle hende at du lige har brug for at skrive stikord ned.. så du husker det bagefter..
Du kan roligt fortælle hende at det der med at snakke - lytte - skrive ned pr tlf (stresser) dig.. så jeres samtale må for dig skyld blive stille og rolig..

Jeg tror at hvis du har lavet de her ting inden hun ringer op at du så vil være mere "rolig"

XX fingre for en god samtale..
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 10:16   #129
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lone og I andre,

Jeg har ikke lige fået skrevet, har haft min datter på besøg og deslige .

Jeg talte langt om længe med min sagsbehandler igår formiddags. Det var skønt. Vi kom frem til at min psyk. rapport ikke skal over den der overlæge, men istedet vil min sagsbehandler indhente en psykiatrisk speciallæge erklæring fra en ny uvildig psykiater. !!

Lægekonsulenten på min sag havde sagt at han var tilfreds med de rapporter han har hidtil i min sag, men han anbefalede enten at jeg skulle genindskrives på psykiatrisk afdeling eller at min psykiaters rapport blev sendt til overlægen på psykiatrisk skadestue. Jeg hørte kun til det sidste da sagsbehandleren skrev til mig for nogle uger siden. Da jeg talte med min sagsbehandler, kunne jeg forstå på hende at hun heller ikke syntes det med rapporter til lægerne i mellem var optimalt, men der mangler altså en konklusion der siger: ingen behandlings muligheder og varig lidelse. !!

Jeg har nu sagt til min sagsbehandler at de jo så må spørge psykiateren direkte i den nye erklæring så hun får lægekonsulenten overbevist. Jeg fornemmede klart at hun var på min side og vil sørge for at rapporten er indhentet inden hendes ferie i uge 29, så det kan ikke vare længe inden de finder en psykiater jeg igen skal ind til samtale hos.

Jeg ved simpelt hen ikke om der er en psykiater der kan konkludere i kommunens termer. De rapporter jeg har i forvejen syntes at være ok i forhold dertil, men vi skal simpelthen have en på banen, der lukke alle huller, jeg håber det lader sig gøre. Jeg vil bare sørge for at være mig selv og evt. bede om pauser, da jeg ofte max holder til et kvarter adgangen, de andre gange har jeg bare "holdt ud".

Erfaringer fra lign. høres gerne. Takker.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 10:42   #130
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du mangler bare ydeligere en special erklæring
som siger ingen behandlings muligheder og lidelse er varrig
helt det samme som mig og den skal netop laves af en uvildig psykiater/læge
når den er lavet hedder det en §18, hvis alså den uvildig psykiater er enig
det er kommunens måde at være helt sikker i sin sag og fuldt lovligt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension