K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2010, 16:14   #1
Barbara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2009
Lokation: Favrskov
Alder: 50
Indlæg: 19
Styrke: 15
Barbara er ny på vejen
Question Hjælp: sygegapengestop før flexjob

Hej,
Jeg har brug for K10’s ekspert panel.

Efter et års (!) ventetid fik jeg afgørelsen fra Beskæftigelsesankenævnet vedr. stop af mine sygedagpenge. Nævnet har besluttet at hjemvise sagen til fornyet behandling i kommunen, da kommune har truffet afgørelsen på et utilstrækkeligt grundlag (restsik.lovens §10) - uden resourceprofil og ikke tilstrækkelig lægelige oplysninger.

Her er sagen kort: i maj 2007- aug 2008 var jeg sygemeldt/deltidssygemeldt pga. depression med sygedagpenge. I sept. 2008 blev jeg raskmeldt og arbejdede ”uden støtte”. Desværre gik det ikke godt, og i nov. 2008 fik jeg meget dårligt og blev sygemeldt igen. Jeg fik ny/modificeret diagnosen og ny medicinsk behandling. Efter 2-3 måneder fik jeg det lidt bedre igen, men i feb. 2009 har kommunen besluttet at mine sygedagpenge ikke kan ”genoptages”. Kommune "gav" uden nogen afklaring min fremtid, selvom lægerne var sikkert på at jeg vil komme tilbage på arbejdsmarked på en eller anden måde. Heldigvis, fik jeg endelig en god sagsbehandler, som har hjulpet mig at starte på arbejdsprøvning og i august 2009 fik jeg bevilliget fleksjob (på ca. 20 timer.) Det betyder, at siden august kunne jeg få særlig ydelse, som var meget bedre end intet.

Mit spørgsmål: Når kommune kigger på min sag igen, hvad kan jeg argumentere for at jeg vil få sygedagpenge i perioden nov. 2008 – jul 2009? Da jeg er bevilget fleksjob, jeg kan ikke bruge §27 1 eller 3 og 4-6 er ikke relevant.

ALLE IDÈ ER VELKOMMEN! Jeg er lidt bange for at jeg få en ny afvisning og det kan gå flere år for endelige afgørelsen.

Tak!
Babrara
Barbara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 00:14   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Havde de brugt dine lægeoplysninger, lavet arbejdsprøvning og opdateret ressourceprofil, må dette kunne gøres under forlængelse.
Det er det Nævnet har afgjordt og det du skal bruge, spørg evt fagforening om hjælp til klage.
Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 22:05   #3
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
27.1.2.

Kommunen skal ikke kigge på, hvad der er sket efterfølgende, de skal træffe en afgørelse, baseret på, hvad de vidste (eller ikke vidste) dengang de stoppede dig.

Men de manglede jo tilsyneladende en masse papirer, og en arbejdsprøvning, og så kunne du jo passende høre ind under den.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 19:06   #4
Barbara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2009
Lokation: Favrskov
Alder: 50
Indlæg: 19
Styrke: 15
Barbara er ny på vejen
Tak for Jeres svar!

Zuza: du har ret RP og andre er opdateret til fleksbevillig

Andersine 85:
Hvad mener du med "Men de manglede jo tilsyneladende en masse papirer, og en arbejdsprøvning, og så kunne du jo passende høre ind under den."?

Jeg blev stadig ikke klogere om jeg kan få SP i perioden før fleksbevillig. Er §28 betyder, at kommunen må ikke stoppe bare betaling uden at undersøge andre muligheder? Hvad hvis de gøre det alligevel (som sket hos mig)?

Mange hilsner

Barbara
Barbara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 19:12   #5
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
At de har fået hjemvist sagen grundet mgl lægelige oplysninger og ingen resourceprofil. Og en arbejdsprøvning ville da som regel også være en ide ift. dokumentationen.
Og for at de kan få hentet det ind, så må det jo næsten være 27.1.2 forlængelsen, da det er afklaring der mangler.

Om du kan få sygedagpenge afhænger af, hvad afgørelsen hos kommunen bliver, efter at de har indhentet det de manglede.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp med flexjob tm1978 Spørgsmål ang fleksjob 49 21-03-2014 21:50
Nyt Flexjob ? Hjælp ETSL Spørgsmål ang fleksjob 2 01-09-2011 17:56
Hjælp ang. flexjob ? SoLost Spørgsmål ang fleksjob 8 19-07-2010 22:30
Hjælp ang flexjob madina Spørgsmål ang fleksjob 6 09-07-2010 17:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension