K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2012, 14:11   #1
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Ressourceprofil, hvor lang?

Jeg sidder og er ved at udfylde min ressourceprofil. Hold da op et arbejde, eller er jeg mon for grundig!!

Hvor mange sidder er jeres ressourceprofil på?

Når jeg er færdig med den, så skal den sendes ind til sb og ved næste møde, skal vi så kigge på den sammen. Hvad indebærer det? Skriver hun den om, eller tilføjer hun bare sine synspunkter i det skrevne?

Jeg har ind til videre arbejdet på min i 16 dage. OBs, jeg magter kun ca 45 min pr dag. Den fylder 18 sider og jeg er så godt som færdig. De 18 sider er dog med mange små afsnit og flere linjer imellem. Jeg refererer nogle steder til erklæringen fra speciallæger. Er det ok? Kan det være relevant at sende en udtalelse fra tidligere arbejde med, når denne understøtter en udtalelse?
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2012, 15:30   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Søde dig - det burde være lige omvendt! Sagsbehandleren udarbejder ressourceprofilen, og DU læser det hun har skrevet og enten erklærer dig enig og/eller erklære dig uenig ved at selv gøre notater under de rubrikker du er uenige i....

Fremgangsmåden er sådan, da det er DIG der skal have ressourceprofilen til partshøring - du kan jo ikke få din egen udarbejdede ressourceprofil til partshørring, hvor det så er sagsbehandleren der godkender den.

Man må gerne vedlægge bilag i form af ens lægepapirer og/eller citere fra ens lægepapirer såfremt med vedlægger den som bilag i form af dokumentation.

Jeg skrev også selv min ressourceprofil, da min sagsbehandler gerne ville bruge den som en form for stikordsregister, men den færdige ressourceprofil lignede SLET ikke min. Min egen var på 8 sider, og min sagsbehandlers var vist på 4 eller 5 sider.

- førtidspensionen strøg lige igennem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2012, 17:20   #3
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Tak for svar ninja. Skal jeg tolke det som om, at det alligevel kan være en fordel selv at "lave" den, da sb så i hvert fald ikke kan være i tvivl om, hvad jeg mener, ligesom jeg har fået flettet relevante oplysninger fra speciallæger ind, som vel må være svære at "undlade".

Eller ender jeg men med stor sandsynlighed at føle, at alt arbejdet er spildt. Jeg må vist bare vente og se, hvad der sker. Min sb har ind til nu været rigtig behagelig og fair.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2012, 17:44   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det er da absolut en fordel at du selv er med til, at lave den, og lyder som om, at du har fået rigtig meget med, når jeg ser hvor mange sider den fylder.

Ved ikke helt præcist hvor meget min endte med, at fylde men over 15 sider, den blev lavet ved at jeg fortalte det der skulle skrives, og så skrev han det ind.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2012, 20:09   #5
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Det er på ingen måde afgørende hvor lang din ressourceprofil er. Det er langt bedre at den så koncist som muligt beskriver din arbejdsevne. Ofte kan der ske det at man tror det er hele ens livshistorie der skal noteres, men sådan forholder sig ingenlunde. Jeg har i min tid som socialrådgiver langt oftere set ALT for lange og upræcise ressourceprofiler end for korte. Hvis der er nogle punkter som skal belyses lidt mere skal din rdg. nok sige det til dig.

Forsøg at undgå gentagelser. Hold det helbredsmæssige i "helbred" også videre. Statusattester mv. har din socialrådgiver formentlig allerede så dem skal du ikke koncentrere dig om - forsøg i stedet at beskrive din hverdag.

Beskriv din hverdag med de ressourcer, udviklingsmuligheder og begrænsninger du oplever. En ressourceprofil skal netop beskrive ressourcer, udviklingsmuligheder og begrænsninger så det er rigtig fint hvis du selv forsøger at tænke i de baner også.

Hvis man magter det er der ikke noget forgjort i selv at udfylde punkterne. Det er alene din sagsbehandler der skal foretage vurderingerne. Hvis du har bemærkninger til vurderingerne skal disse noteres men socialrådgiveren må gerne fastholde vurderingen - men dine bemærkninger skal dog altid fremgå.

Hvis du synes det bliver for svært så skal du endelig bare sige det til din socialrådgiver - så kan I lave den / resten sammen.

God arbejdslyst

Sidst redigeret af FrkM; 17-04-2012 kl. 20:17.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid går der mon?? Udeiskoven Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 21-12-2011 09:31
Hvor lang tid Stueplanten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 18-09-2011 20:41
Hvor lang tid går der? Sunnydob Alt det andet 23 09-01-2011 10:16
Ressourceprofil - tager det lang tid at lave? Ninja Dit og Dat 24 30-04-2009 08:30
Hvor lang tid tar det?? Cat 72 Er det overhovdet til at få fleksjob? 11 25-05-2008 22:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension