K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2009, 21:11   #21
cezara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
cezara er ny på vejen
hold kæft man sikker procedure man skal igennem..... nå ja, man er jo et skrit tættere på i hvertfald, indtil videre er det ikke gået ned ad bakken...lad se hvad de gør nu... de finder garanteret noget igen...der mangler hehe
cezara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 19:24   #22
cezara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
cezara er ny på vejen
Så er der sket noget i min sag. Revaldering afdeling har udarbejdet min ressourceprofil og sendt den til pensionsafgørelse team, uden at jeg har værken læst eller skrevet under. Jeg har selv kørt til kommunen( op til hende for at bede om en kopi af dette) Jeg fik der læst den igennem og den beskriver min situation /helbred endlig ok. Sagsbehandler henviser mig til førtidspension der revaldering mener at der er ikke noget indhente mere mht. jobprøvning samt at min helbredsmæssige sag er godt belyst., de samme mener min psykiater og lægekonsulent på kommunen. Det var mærkeligt at jeg ikke skulle være med til at udarbejde og udfylde min rp som de fleste her?
cezara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 22:30   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har heller ikke hverken underskrevet eller været med til at udarbejde min ressourceprofil!! Det er ikke standartprocedure, men kan godt læse den igennem, og har man ikke noget at tilføje, jamen så sender de den bare videre.....uden underskrift.

Så endtil videre lyder det helt rigtigt!!! Og hvor godt du fik løbet kommunen op, og fik læst ressourceprofilen, og at du var tilfreds med den.

Det skal nok gå.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 23:21   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helene kan være at det ikke er standardprocedure i din kommune men det skal det være for det indgår i loven ...

Her kommer det ...

Citat:
Sagsbehandlingen

For at kunne vurdere personens arbejdsevne og derved kunne tage stilling til, om personen er i stand til at blive selvforsørgende, skal personens evner (ressourcer) beskrives og vurderes i forhold til de krav, der stilles på arbejdsmarkedet.

Arbejdsevnemetoden er en metode til, hvordan der kan arbejdes målrettet med en persons arbejdsevne.

Arbejdsevnemetoden sikre at sagsbehandlingen fortages systematisk og i samarbejde med personen.

Sagsbehandleren skal således i samarbejde med personen udarbejde en såkaldt ressourceprofil.
Ergo en ressourceprofil er og bliver et samarbejde mellem sagsbehandler og borger hvordan skal en sagsbehandler kunne skrive om alle 12 punkter i ressourceprofilen uden at have et samarbejde med borgeren ..

den i mangler er parts høringen som også skal ligge inden der træffes en afgørelse det skal der i følge retssikkerheds loven gøre i alle sager og da en pension fleks og revalidering træffes på baggrund af bla ressourceprofilen så skal den parts høres...

Når det er sagt cezara så lyder det med din profil jo ikke dårligt og giver de dig ikke pension så har du mulighed for i din anke at påklage din ressourceprofil for man kan nemmelig ikke klage over den INDEN en afgørelse men hvis de træffer en afgørelse der går dig imod så tager du naturligvis denne med i en evt anke ...



Citat:
Ressourceprofilen SKAL laves af din sagsbehandler. Det er fastslået i en principiel afgørelse af ankestyrelsen.

Se afgørelsen her: Ankestyrelsen: http://ast.kommuneinformation.dk/Pri.../P-036-04.aspx

Der skal laves en ressourceprofil ved revalidering og tilkendelse af fleksjob og førtidspension og for folk på sygedagpenge skal dette ske inden et evt sygdagpenge stop.

Når resourceprofilen er lavet, skal du have den til partshøring og godkendelse.

Du har mulighed for at komme med dine synspunkter og rettelser til ressourceprofilen, og disse skal skrives ind i ressourceprofilen.

Sker der nævneværdige ændringer i dit helbred, så skal ressourceprofilen opdateres.

Man kan ikke klage over at der mangler en ressourceprofil i ens sag.

Først hvis der bliver fortaget en afgørelse i din sag, hvor din ressourceprofil ligger til grund, så kan du klage til Beskæftigelsesankenævnet over at ressourceprofilen mangler eller ikke er blevet partshørt af dig som loven siger at den skal.

Alle der er eller skal i gang med deres sag skulle gøre sig selv den tjeneste at læse den her http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet
  Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 23:45   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jojo, det er jeg med på. Men hvis sagsbehandleren laver den og man er enig med det beskrevne, så er der jo ikke så meget 'samarbejde' - bare enighed. Og det er også helt lovligt. Det var mere det jeg mente.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 23:55   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og jeg melder mig enig man skal jo ikke skrive bare for at skrive ... HOOOV ha ha ha
  Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 00:04   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen


Nå men godt der er enighed i det lille land!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2010, 21:11   #28
cezara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
cezara er ny på vejen
Så er også min resourceprofil blevet færdig og er blevet " godkendt " af mig. Den kunne jeg godt finde mig i og min sagsbehandler samt med lægekonsulenten mener at mine behandligsmuligheder er utømte og at der er ikke mere at hente i min sag og derfor foreslå de tilkendelse af førtidspension... Det var jo rart nok at høre, meeeeeeen så kom udmelding fra pensionsteam at der er ikke blevet foretaget en blodprøve for at se om jeg tager min medicin realmæssigt. Dette afviser min psykiater og vil ikke gå med til at der bliver foretaget en blodprøve mh.t. det..??? Hvad i alverden sker der nu? Kører sagen videre eller står den som den er, jeg kan ikke finde ud af det mere?? Min psykiater mener ikke at vi skal foretage nogen blodprøver der jeg tager min medicin realæmæssigt, men kan kommunen bestemme det selvom min speciallæge er ikke enig med dem om det?
cezara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2010, 22:36   #29
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Nu har jeg ikke lige læst op på din tråd, men jeg er da tilbøjelig til at sige, at hvis du har rent mel i posen og tager din medicin som du skal, så giv dem da den pokkers blodprøve.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2010, 23:12   #30
cezara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
cezara er ny på vejen
Ja det har jeg da godt nok og det vil heller ikke være noget problem med at lave den blodproøve men problem er at nu er det ikke nogen der spørger mig noget længere nu kører sagen/ dialog mellem speciallæge i psykiatri og pensionsteam.. det er helt ufatteligt..Og hvis jeg spørger kommunen svarer de at de afventer speciallægens status IGEN mht til de blodprøver( og de har fået en status fra ham for en mdr. siden inden min rp skulle færdiggøres...
cezara er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Vedr. erheversevneerstatning Nana M Alt det andet 14 30-05-2012 16:35
Vedr.Arv mus0025 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 30-06-2010 20:14
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Efter samråd vedr. FTP hvad så.? Manse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 04-06-2009 23:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension