K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2010, 18:55   #1
omar
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
omar er ny på vejen
Alle Brokpensionister, vil I venligst gaa ind og skrive hvor uretfaerdige Jeres sager

Her er der et link,hvor I kan skrive hvor uretfaerdige Jeres sager er og hvor lidt I faar i brokpension til poiltikerne, for de forhandler om fortidspension.




http://www.socialdemokraterne.dk/def...pmenuID=700835
omar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 19:16   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, Omar.
Fint link.
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 19:18   #3
omar
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
omar er ny på vejen
tAK PETER




http://www.facebook.com/pages/Mette-...en/57497067718

http://www.retspolitik.dk/?p=931



Brøkpensionister har EU-krav på fuld pension

Sidst redigeret af Webmaster; 29-06-2010 kl. 14:59. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
omar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 09:15   #4
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Kære Omar

Tak for linkene! Har været inde og skrive på bloggen fra Mette Frederiksen

Artiklen på Retspolitisk hjemmeside har jeg selv skrevet Retspolitisk hjemmeside bringer den da de mener at Danmark handler forkert og fordi de støtter os i vores sag.

Mvh

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 19:39   #5
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Jeg vil sige mange mange tak for det fine link.

Godt vi har så gode borgere her på k10.

Vil i denne sammenhæng gøre opmærksom på min hjemmeside www.eu-borger-rettigheder.dk.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 08:34   #6
A-Odense
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Indlæg: 103
Styrke: 17
A-Odense er ny på vejen
Angry

Citat:
Oprindeligt indsendt af omar Se meddelelser
Her er der et link,hvor I kan skrive hvor uretfaerdige Jeres sager er og hvor lidt I faar i brokpension til poiltikerne, for de forhandler om fortidspension.




http://www.socialdemokraterne.dk/def...pmenuID=700835
Link virker ikke mere ???????????????????????????????????
A-Odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 08:41   #7
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af A-Odense Se meddelelser
Link virker ikke mere ???????????????????????????????????
Det hele ang. brøkpension er meget mistisk.
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 09:14   #8
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Sidens MSSQL database er blevet for stor, de skal have slettet filer fra webhotellet, eller data fra selve databasen.

Mange webhotel udbydere, giver brugerne en fast størrelse på deres databaser for at de kan presse flere kunder på den samme server.

Så mon ikke det vil virke igen senere i dag.
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 23:37   #9
Desperat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Desperat er ny på vejen
Hvorfor skal vi (alle brokpensionister) ikke skrive til menneskerettigheds domstol i Bruxelles. Jeg siger det fordi jeg gjorde det og fik at vide at domstolen er parat at bringe emnet paa bordet hvis antallet af " ofre " er hojt. Saa for retfaerdighedens skyld grib til blyanten (tastaturet) og lade os vise verden at vi findes ( den skjulte sultende del af danmark ).

There's no worse deaf than the one who doesn't want to listen
There's no worse blind than the one who doesn't want to see

Brokpension og brokpensionister er lige saa virkelige som solen.
Men er du virkelig parat til at se lyset naar du er saa ivrig til at
lukke oynene.

Sidst redigeret af Stezu; 29-06-2010 kl. 04:52. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
Desperat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 07:49   #10
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Desperat Se meddelelser
Hvorfor skal vi (alle brokpensionister) ikke skrive til menneskerettigheds domstol i Bruxelles. Jeg siger det fordi jeg gjorde det og fik at vide at domstolen er parat at bringe emnet paa bordet hvis antallet af " ofre " er hojt. Saa for retfaerdighedens skyld grib til blyanten (tastaturet) og lade os vise verden at vi findes ( den skjulte sultende del af danmark ).

There's no worse deaf than the one who doesn't want to listen
There's no worse blind than the one who doesn't want to see

Brokpension og brokpensionister er lige saa virkelige som solen.
Men er du virkelig parat til at se lyset naar du er saa ivrig til at
lukke oynene.
Først af alt, velkommen til

Brøkpensionister er i allerhøjeste grad virkelige, der findes 29.000 af dem i Danmark, både brøkfolkepensionister (20.300) og brøkførtidspensionister (8.700), et tal der først blev offentliggjort efter, at flere af os havde bedt f.eks. Line Barfod, spørge Beskæftigelsesministeren.

Og vi er en gruppe der i ca. ½ år har arbejdet med at færdiggøre en klage til EU-kommissionen som er underskrevet af 80 medunderskrivere, den bliver sendt til kommissionen om knap 14 dage.

Jeg var en af dem der på opfordringen i denne tråd skrev til Mette Frederiksen omkring brøkpension, og her er hvad hun svarede:

Citat:
Kære xxxxxx

Tak for din mail. Jeg er glad for igen at høre fra dig, og sætter pris på at du giver mig indsigt i en kvindes meget svære livssituation. (ikke min egen)

Det er svært for mig at vurdere hver enkel situation, men generelt synes jeg dog, at det i forhold til brøkpension i nogle tilfælde er vigtigt at huske på, at hvis man vælger at arbejde en periode i udlandet, skal og bør man selv spare op til sin pension. Det bunder i, at man i den periode ikke betaler dansk skat og derfor ikke optjener pension i det offentlige. I den periode man arbejder i udlandet, vil man ofte have en langt lavere skat, end man har i Danmark, hvorfor jeg også synes, det er fair, at man selv skal spare nogle penge op til sin pension. Dog er jeg klar over, at der er tilfælde, hvor omstændighederne er anderledes.

Jeg synes, det er godt, at der udover brøkpensionen er mulighed for at søge om de særlige personlige tillæg, så mennesker der umiddelbart sidder i en svær økonomisk situation kan få ekstra hjælp. Det synes jeg, at samfundet skal sikre, så der kan gives særlige tillæg til dem, der har det sværest. Tildelingen af tillæggene er kommunernes opgave, og jeg er enig med dig i, at det er problematisk, hvis kommunen ikke lever op til sine forpligtelser på dette område.

Et andet meget interessant og væsentligt problem du skriver om, synes jeg er udsatte borgeres retssikkerhed. Jeg tror desværre, at der er mange udsatte borgere, som ikke har kræfter til at ”tage kampen mod systemet”, som du skriver. Det er ikke fair. Vi må sikre, at udsatte borgeres retssikkerhed forbedres, så de eksempelvis kan hjælpes til at klage over afgørelser, som de ikke finder rigtige. Det vil jeg fortsat kæmpe for i Folketinget.

Tak fordi du skrev til mig. Jeg beklager det sene svar, men jeg får utrolig mange henvendelser og kan desværre ikke nå at besvare dem alle så hurtigt, som jeg gerne ville.

Med venlig hilsen

Mette Frederiksen (S)
Dette svar fik mig til at skrive til Mette Frederiksen endnu engang, og her er så svaret på min næste mail:

Citat:
Kære xxxxxx

Mange tak for din mail. Først skal jeg beklage det meget sene svar. Jeg får rigtig mange henvendelser og kan desværre ikke nå at svare alle så hurtigt som jeg genre ville.

Som udgangspunkt er det vigtigt for os at ingen mennesker i Danmark lever i fattigdom. Derfor ønsker vi i Socialdemokraterne at indføre en officiel fattigdomsgrænse. Derudover ønsker vi at afskaffe fattigdomsskabende ydelser som starthjælp, kontanthjælpsloft og 450 timers regelen. Vi arbejder for at sikre at ingen mennesker skal leve i fattigdom i Danmark.

Når det så er sagt, har vi som udgangspunkt ikke planer om at ændre på reglerne for tildeling af pension. For at optjene ret til fuld pension, skal man have haft bopæl i Danmark i en længere periode. Hvis man vælger at arbejde en periode i udlandet, skal og bør man selv spare op til sin pension. Dette bunder selvfølgelig i, at man i den periode ikke betaler dansk skat og derfor ikke optjener pension i det offentlige. I den periode man arbejder i udlandet vil man ofte have en langt lavere skat, end man har i Danmark, derfor er det også helt fair at man selv skal spare op til sin pension.

Når det så er sagt, er vi selvfølgelig opmærksomme på at nogle brøkpensionister befinder sig i en vanskelig økonomisk situation. Derfor er det også muligt at søge om særlige personlige tillæg når man modtager brøkpension. Der gælder ingen faste regler for, hvad et personligt tillæg kan gå til. Et personligt tillæg kan dække udgifter, som kommunen vurderer, er rimelige og nødvendige. Det kan fx være udgifter til betaling af briller, tandbehandling og diætkost, som du ikke kan få dækket af andre former for tillæg.

Jeg tager din henvendelse med mig i det videre arbejde. Vi vil være opmærksomme på problematikken omkring pensionister og brøkpensionister også fremover. Tak fordi du gav dig tid til at skrive.

Med venlig hilsen

Mette Frederiksen (S)
I sidste uge sendte jeg svar til Mette Frederiksen, som lyder således:

Citat:
Kære Mette,

Tak for dit svar, desværre er det jo lykkedes den danske regering, at få gennemtrumfet sine holdninger i EU, og få ændret indgangsvinklen til bekæmpelse af fattigdom, som reelt betyder at de kan sætte sig hen og ikke gøre noget :/, og stadig påstå at de lever op til deres forpligtigelser.
Det er grufuldt at se hvorledes mentaliteten har ændret sig i Danmark igennem de sidste ti år. Og det bredt i hele befolkningen.

Vi kan jo desværre ikke blive enige om brøkpensionen, hvor du skriver:

Når det så er sagt, har vi som udgangspunkt ikke planer om at ændre på reglerne for tildeling af pension. For at optjene ret til fuld pension, skal man have haft bopæl i Danmark i en længere periode. Hvis man vælger at arbejde en periode i udlandet, skal og bør man selv spare op til sin pension. Dette bunder selvfølgelig i, at man i den periode ikke betaler dansk skat og derfor ikke optjener pension i det offentlige. I den periode man arbejder i udlandet vil man ofte have en langt lavere skat, end man har i Danmark, derfor er det også helt fair at man selv skal spare op til sin pension.

Det er korrekt at man i udlandet ofte betaler mindre i skat, men lønningerne er som oftest også langt lavere, men det at man ikke optjener ret til pension i forhold til skatten stemmer ikke overens, da dansk folke og førtidspension endnu aldrig har været betinget af at man nogensinde har betalt skat, det er muligt at få tilkendt pension i Danmark uden nogensinde at have arbejdet eller betalt skat, altså med mindre man ikke har tilladt sig at have arbejdet og boet i udlandet.

Ligesom at den danske førtidspension intet har med antallet af år man har opholdt sig i Danmark at gøre, men er relateret til hvornår i livet opholdet har fundet sted.

Eks. En 14 årig EU borger kommer til Danmark med sine forældre, der skal arbejde her, den 14 årige bruger de næste 4 år på at færdiggøre den almindelige folkeskole, som 18 årig kommer vedkommende ud for en trafikulykke, bliver slemt skadet og handicappet, der tilkendes fuld pension, da vedkommende har opholdt sig i Danmark fra det 15. til det 18. år. Borgeren har endnu aldrig arbejdet eller betalt skat.

Derfor må det opfattes som en straf af de borgere der vælger at gøre netop det, at arbejde i udlandet. Hvilket er synd og skam, da netop de borgere der vælger at bo og arbejde i andre lande i et stykke tid, ofte bringer værdifuld viden, såvel som åbne og tolerante holdninger med tilbage til Danmark.

Det er altid fornuftigt at spare op til pension, det er helt sikkert, og det er et ansvar for sit eget liv der ikke kan siges stærkt nok, og det at spare op til alderdommen er nok også noget de allerfleste vælger at gøre, men personligt anede jeg end ikke selv at det var muligt at forsikre sig i fald man blev syg og ikke længere kunne stille sin arbejdskraft til rådighed.

Men jeg ser nu på flere og flere fora rundt omkring at Danskerne netop er begyndt at vælge det at arbejde i udlandet fra, fordi de er bange for konsekvenserne, skulle de en dag blive syge. Og det er synd og skam for Danmarks fremtid, da det netop er knowhow, åbenhed og tolerance der skal være en stor del af vores fremtid.

Du behøver ikke undskylde at du ikke svare med det samme, du har sikkert rigtig meget at se til, at du svarer overhovedet finder jeg flot. Og jeg skal nok gøre mit til at S/SF kommer i regering ved næste valg. Også selv om vi ikke er enige på alle punkter.

Mvh
Jeg synes det er en god ide at klage til menneskerettighedsdomstolen, men efter et ½ år med udarbejdelse af klagen til EU-kommissionen er jeg simpelthen for træt til at tage endnu et projekt op til overvejelse lige i øjeblikket.

Er du tilfældigt kommet her til K10?

Du må endelig gerne slutte dig til os andre.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 29-06-2010 kl. 08:03.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeres erfaring, hvor meget mere skal der til, før jeg kan indstilles til fp? SanneHansen At søge førtidspension 59 23-05-2012 20:05
Hvor mange sager tager ankestyrelsen? Mariepigen Alt det andet 12 15-10-2011 10:46
Hvor meget tjener i i jeres flexjob efter skat KatrineB Dit og Dat 10 05-12-2010 22:31
hvor køber i jeres optagere? kurttrold Dit og Dat 6 31-10-2008 03:31
udskydelse af sager fra jeres side pallebertelsen Nyt om loven 1 18-06-2008 22:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension