K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2011, 13:26   #1
Sille81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 54
Styrke: 14
Sille81 er ny på vejen
Fratagelse af Sygedagpenge for at få flexjob

Hejsa

Jeg er helt ny herinde men håber nogen kan hjælpe mig. Jeg har kronsik bækkenlæsning, kronisk dårlig ryg og nu også fibromyalgi. Jeg er pt på sygedagpenge, men har fået besked på at hvis den sidste læge jeg har været ved, også mener jeg ikke kan holde til fuld til, kommer jeg på kontanthjælp indtil jeg evt kan blive godkendt til flexjob. Hvad er det for noget? Forstå vist ikke helt hvorfor jeg mister min ret til sygedagpenge, hvis kommunen endelig erkender at jeg er kronisk syg. Jeg har fået forlænget mine sygedagpenge under den paragraf den hedder at min arbejdsevne ikke er afklaret. Så hvis ikke de vil tilkende mig flexjob med det samme, er min arbejdsevne vel endnu ikke afklaret? Jeg håber der er nogen der kan komme med nogle kloge svar, for jeg er vist helt forvirret.

På forhånd tak for hjælpen
Sille81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 14:33   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej
Er det efter den nye punkt 4 om afklaring, om det skal være fleksjob eller pension?
Eller punkt 2 om afklaring....

Der er flere punkter for forlængelse:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Hvis de vil stoppe din ydelse, så bed dem om en skriftlig afgørelse for stop af ydelsen. De skal give en særlig begrundelse for stop af den. Forhåbentlig har de afklaret dig i forlængelsen... Hvis det ikke var nok, ved jeg så ikke om man kan forlænges efter et andet punkt i § 27 (kan ikke huske det). Her må en anden lige træde til.

Jeg mener heller ikke, at der er nogen grund til at sætte dig på kontanthjælp, hvis de HAR indset, at du har et varigt nedsat arbejdsevne.... Men alle mulighederne bør dog afprøves inden et fleksjob kan komme på tale. F.eks. revalidering bør afprøves, såfremt det er til nytte.

Så husk at bede om en skriftlig stop af ydelsen (sygedagpenge), for man har retten til at klage over afgørelsen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 19:06   #3
Sille81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 54
Styrke: 14
Sille81 er ny på vejen
Hejsa curls

De vil stoppe mine sygedagpenge før forlængelsen udløber, det er noget af det jeg slet ikke forstår de må. Ellers mange tak for svar, jeg vil helt sikkert bede om det skriftligt så jeg kan klage over det.
Sille81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 21:55   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sille81 Se meddelelser
Hejsa curls

De vil stoppe mine sygedagpenge før forlængelsen udløber, det er noget af det jeg slet ikke forstår de må. Ellers mange tak for svar, jeg vil helt sikkert bede om det skriftligt så jeg kan klage over det.
Det kunne lyde som om, de allerede før forlængelsen udløber har fundet ud af, at du allerede nu ville kunne klare et fuldtidsjob... Men hænger dog ikke sammen med det, de har sagt til dig. (det du skriver i 1. indlæg).

Ja god idé med skriftlig afslag, det har du ret til, da de skal begrunde stop af ydelsen.

Er du blevet partshørt? Partshøringen er, at de skal sende dig de akter (f.eks. lægeoplysninger, ressourceprofil osv...), som de ligger til grund for den afgørelse, de vil træffe.... Og her skulle du have ret til at komme med kommentarer hvis f.eks. der er oplysninger som ikke er rigtigt, eller komme med nye oplysninger, som kommunen ikke ved noget om... (f.eks. forværring i dit helbred).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 22:05   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sille81 Se meddelelser
Forstå vist ikke helt hvorfor jeg mister min ret til sygedagpenge, hvis kommunen endelig erkender at jeg er kronisk syg. Jeg har fået forlænget mine sygedagpenge under den paragraf den hedder at min arbejdsevne ikke er afklaret.
Hej Sille81,

Du er nødt til at tage det roligt Vi vil prøve at hjælpe dig så godt vi kan.

For det første skal du vide, at man ikke efter kommunens regler er syg bare fordi man modtager sygedagpenge, så det må du endelig ikke på pege at du er i din evt. klage/partshøring.

Når man er på sygedagpenge er man deltagende i en afklaring af ens arbejdsevne og helbredsmæssige tilstand som sådan. Det formoder jeg så at du er.

Hvis din lidelse ikke er stationær, kan det være svært at forlænge dig, men vi kan jo se at du er forlænget een gang, så kan du ikke lige hitte de papirer frem og se iht. hvilket stk. i §27 du var så heldig at blive forlænget ??

Er du medlem af en fagforening så er det muligt at deres juridiske afd. også kan hjælpe dig, men kom endelig retur hvis du kan og vil.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 22:40   #6
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hvis det er lægeligt dokumenteret, at ens arbejdsevne er varigt nedsat, men at man ikke ved hvor meget, så bør du kunne overgå til "Ymerparagraffen" (principafgørelse A-38-02), som handler om, at man er på ledighedsydelse, indtil det er afklaret om det er pension eller fleksjob...

Men få lige at kunne få en bedre ide om hvor du helt er henne, så vil det være godt, hvis du har lidt breve at citerer, ift. hvilken paragraf du er forlænget på nu, og med hvilken begrundelse det er at de vil stoppe dig.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 13:11   #7
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 61
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
Der er nogen ting du skal være meget obs på det er bla

er der lavet ressourceprofil
er den opdateret
hvad er konklusionen på den
har du været i arbejdsprøvning
hvordan gik den ?
jeg kan kun anbefale dig at du lige læser den her
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Det kan også være en rigtig god ide at sende en mail til din sagsbehandler og spørger ind til de ting hun har sagt og få en skrifelig bekræftelse på at du har forstået hende ret.

spørg om det passer de vil lukke for dine sygedagpenge og at det er fordi du ikke længere vil kunne klare et fuldtidsjob,ved at få det ned på skrift og få hendes bekræftelse vil du stå bedre i det videre forløb


Og henled lige opmærksomheden på
§ 27 4) Hvis man har fundet ud af at du ikke kan komme tilbage på det ordinære arbejdsmarked men endnu ikke fundet ud af om du er berettiget til fleksjob eller førtidspension så kan man blive forlænget i op til 26 uger.
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 17:58   #8
Sille81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 54
Styrke: 14
Sille81 er ny på vejen
Hejsa

Så har jeg lige fundet alle papirene.
Jeg er forlænget efter paragraf 27 stk 1, nr 2 i op 39 uger.

De sidste læge papir fik jeg igår der står:
Jeg må konkludere, at det drejer sig om varig lidelse, der er stationær med risiko for forværring. Der er et varigt skånebehov.
Jeg skal lige sige at jeg ikke har hørt fra kommunen efter dette brev endnu, der går nok længere tid, da jeg altid skal tages op på et møde når de får nye oplysninger. Hvilken også betyder at de ikke har fået min sidste diagnose fibromyalgi.

Sidst skrev kommunen:
Der vuderes at være behov for at indhente en reumatolgisk speciallægeundersøgelse. Dette idet det rent lægeligt i sagen pt. ikke kan forklarer, hvorfor Silleikke kan klare mere end de 15 timer ugentlige i virksomhedspraktik. Ud fra de lægelige oplysninger i sagen vudere lægekonsulenten, at det vil være forventeligt med tilbagevenden til ordinærbeskæftigelse. Dette mener Sille dog ikke er realistisk, hvorfor der vuderes at være behov for en reumatolgisk speciallægeundersøgelse. Dette for at få beskrevet Silles helbredsmæssige niveau.
Hvis denne undersøgelse peger på, at Sille vil kunne vende tilbage til ordinær beskæftigelse, vil der skulle iværksættes jobplan mhp optræning af arbejdsevne, således Sille efterfølgene kan raskmeldes til ordinær beskæftigelse. Hvis den viser, at Sille formendelig ikke kan vende tilbage til ordinær beskæftigelse, må der vuderes om hun opfylder betingelserne for flexjob. Det vuderes dog, at denne udredning formentlig må foregå på kontanthjælp, hvorfor sygedagpengene i så fald vil blive stoppet.

Her til skal lige siges at hun på sidste møde samt i en senere tlf samtale sagde at det var helt sikkert jeg kom på kontanhjælp, hvis lægen sagde at jeg ikke kunne holde til fuld tid.
Puha det er vist det hele.
Sille81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 18:06   #9
Sille81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 54
Styrke: 14
Sille81 er ny på vejen
Ups glemte lige at sige at min resurseprofil altid er opdateret. Min sidste arbejdsprøvning ende i 15 timer ugentlige , som jeg stadig var meget sygmeldt fra. Kommune stoppede den selv, da der på det tidspunkt var håb om at en operation ville hjælpe.
Sille81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 22:25   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ok Sille, så du er blevet forlænget i forhold til §27 og flg.:

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

Så har du så været i praktik som blev afbrudt da det kom på tale at du måske skulle opereres ikk ? Hvor længe var du i arbejdsprøvning ? Denne viste så 15 timer gns. ugentligt og de fatter ikke hvorfor du ikke kan udøve mere.

Nu får de så en rapport fra din læge og du skal tillige til en rheumatolog, korrekt ?

Hvornår står dine sdp. til udløb? Forstår ikke hvordan lægekonsulenten kan "hævde" at du står til ordinær beskæftigelse, naturligvis kommer der nu lægepapirer fra din egen læge, men har der ikke været andre læge papirer i din sag tidligere ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fratagelse af førtidspension Pipper Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 30-07-2013 22:34
Fratagelse af Flexbevilling dobar Spørgsmål ang fleksjob 13 01-04-2010 14:13
Fratagelse af førtidpension Kenzoo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 15-10-2008 14:53
Fratagelse af kontanthjælp. popiae Alt det andet 18 30-06-2008 00:47
Fratagelse af ledighedsydelse Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 0 07-10-2007 11:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension