K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2009, 10:46   #1
Poeppel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2009
Indlæg: 10
Styrke: 16
Poeppel er ny på vejen
Økonomi i mens man søger førtidspension

hej alle håber på hjælp fra jer. Jeg er i fleksjob som jeg pt er sygemeldt fra på 3 månede. Er blevet spurgt af sagsbehandler om jeg har overvejet at søge førtidspension p.g.a. min sygdom. Mit spørgsmål til jer er hvordan er man økonomisk stillet i mens man søger pension p.t. er jeg sygmeldt med løn.
Har læst mange skræk historier herinde så er virkelig bange hvad der venter mig der er svært at tænke på det overskud man skal finde når man har det dårlig i forvejen.
Håber at i vil svare mig hilsen B.
Poeppel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2009, 14:43   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis du mener, at der er nye oplysninger, som er blevet opdateret i din ressourceprofil, og hvis du har lægepapirer, der understøtter en førtidspension, så er det måske værd at overveje at søge.

Jeg forstår dog IKKE, hvorfor sagsbehandleren ikke af egen drift ser på det.

Du følger sygedagpengeloven som sygemeldt flekser (som også gælder ordinært ansatte medarbejdere) - du kan læse mere om det under sygedagpengestop, som primært er lavet for ikke-fleksere, men der står en masse guldkorn, som du kan bruge.

Du kan også finde en formular vedrørende aktindsigt, som er en god ting at bruge i sager med kommunen.

Det er desværre hårdt "arbejde" at være syg.

Hejdien anbefaler ofte, at man ved mundtlige møder med kommunen, sender en mail, hvor man lige skriver, hvad sagsbehandleren har sagt under mødet. I dit tilfælde ville det måske være en god ide at skrive noget om, at sagsbehandler spurgte "om du havde overvejet at søge førtidspension".
Og så kan du jo skrive, at du regner med, at sagsbehandleren af egen drift påbegynder/indstiller din sag til førtidspension, hvis h*n mener, at din situation er en oplagt førtidspensionssag.

På den måde burde du IKKE kunne miste dine sygedagpenge, mens førtidspensionssagen behandles.

Hvis du synes, der går for lang tid, kan du søge selv på det foreliggende grundlag.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man lave frivilligt arbejde, mens man er få førtidspension ? mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 09-10-2011 18:47
Førtidspension og økonomi :(( bolette Alt det andet 12 02-02-2009 02:29
Økonomi mens jeg venter? fehovedet At søge førtidspension 6 30-08-2008 20:31
Økonomi mens man venter Gittchen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-04-2007 18:38
Arbejde og førtidspension - økonomi fiemie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 07-02-2007 11:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension