K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2013, 17:12   #1
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Medicin og bivirkninger?

Jeg har et spg. omkring medicin (lykkepiller). Jeg har selv fået medicin og tog en del på af det.
Nu er jeg så blevet foreslået at jeg skal starte igen og det har jeg egentlig ikke lyst til, men blev forsikret om, at vægtøgning bestemt ikke var noget der altid skete. Jeg kender 5 andre (udover mig selv) som har taget voldsomt på af de her lykkepiller (antidepressive).

Hvad siger I? Har I taget på eller tabt jer og hvilken medicin får I?
Har I flere problemer med tænderne end de fleste andre, p.ga. medicinen?

Jeg er blevet foreslået:

Sertralin
Cipralex
Zoloft
Clomipramin
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2013, 18:07   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvem har foreslået dig det?

http://avisen.dk/minister-folk-paa-s...an_206509.aspx

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 18-02-2013 kl. 18:18.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-02-2013, 18:17   #3
fifling
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
fifling er ny på vejen
Tog også på

Jeg fik også antidepressiv medicin pga. nerveskader, der gik 3 mdr. så havde jeg taget 15 kg på, på trods af jeg trænede hver dag. Det kan være rigtig svært med den slags medicin da du til tider føler enorm sult og andre gange igen sult. Hvis jeg var dig, så ville jeg tænke mig rigtig grundig om inden jeg begyndte på dem, prøv at spørg din læge om andre alternativer.
fifling er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2013, 18:52   #4
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Jeg har både formået at tage 30 kg. på og at tabe 30 kg. på antidepressiva. Og begge gange var jeg på nøjagtigt den samme medicin og i nøjagtigt samme dosis.

Min vægtkurve har aldrig haft noget med medicin at gøre. Det har udelukkende haft noget med "kalorier ind - kalorier ud" at gøre.
Og jeg har både været på Cipramil, Cipralex og Paroxetin (sidstnævnte tog jeg både da jeg tog på og da jeg tabte mig - og tager det i øvrigt stadig). Derudover har jeg taget Lamotrigin, Lyrica, Truxal og Seroquel (sidstnævnte tager jeg stadig). Heller ingen af disse har ændret ved min vægt.

Min pointe er, at det er utroligt individuelt, hvilke bivirkninger den enkelte bruger oplever. Og at man ikke rigtigt kan finde ud af det, medmindre man prøver det på egen krop.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012

Sidst redigeret af Priks; 18-02-2013 kl. 19:07.
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2013, 20:36   #5
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 12
niklukda er ny på vejen
Får selv cipralex, og er ikke kommet mig pga dem, fik dem i cirka 2 år, men fik så derefter lyrica som et suplement, og har siden da haft problemer med vægten
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2013, 20:46   #6
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg har tidligere haft en svær depression og fik så vidt jeg husker Cipramil - det fik jeg i ca. 1 år og jeg havde ikke problemer med vægt, tænder eller andre bivirkninger.

Jeg blev rask og har ikke haft depression siden og det er ved at være 8 år siden

Heldigvis findes der også gode beretninger med lykkelig udgang
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2013, 20:50   #7
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Jeg fik forværret nogle tandskader, på grund af tør mund der kom dem meget sårbare. Uden de enzymer der er i ens spyt. Det kan man så noget for, som ikke er receptpligtig. Så man ikke skal døje med tørheden.

Men der var skaden sket, så at sige. Da jeg fik det at vide.

Udover det, så når jeg begyndte at svede. Var det rigtig svært at stoppe igen.

Det værste var dog at jeg fik dårlige nerver, selvom der ikke er noget der hedder det, i psykiatrien (har jeg fået at vide).

Jeg blev forskrækket over de mindste ting. At gå i biografen f.eks. kunne jeg glemme alt om i den periode. Pga. lydniveauet.

Positive effekter havde jeg ingen af, men det var der en grund til.
For senere fandt man/jeg så ud, af at jeg var/er bipolar.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2013, 20:53   #8
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 37
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Min x-kæreste tog Cipralex over en lang årrække og er ret sikker på han stadig tager dem, hans vægt ændrede sig ikke af at tage de piller.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2013, 20:57   #9
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
phhmw: det er en psykolog der har foreslået det. Kommunen mente at jeg skulle prøve OCD og angstklinikken af. Psykologen siger at der stadig er mange slags medicin jeg kan prøve og før de er prøvet, så kan førtidspension ikke komme på tale.
Det er så heller ikke det jeg lige satser på pt. da den nye reform jo gør, at man kan arbejde færre timer, så det kunne jeg godt tænke mig.
Jeg tænkte bare, at det vel næsten ikke kan være tilladt at de kan forlange jeg skal prøve en masse forskellige slags medicin, hvis nu jeg ikke kan klare arbejdsmarkedet.

Jeg tog selv på af den medicin jeg fik engang, derfor ville jeg lige høre. Jeg kender 5 andre der også har taget på efter de er startet på medicin. Psykologen ville dog ikke høre tale om at det kunne være medicinen.

Så jeg tænkte jeg lige ville spørge herinde, der må om ikke andet være folk der ved mere om det og som har prøvet det på egen krop. Det tænker jeg ikke at psykologen har.

Tak for alle jeres input, både gode som dårlige. Det giver stof til eftertanke...
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2013, 21:14   #10
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tm1978 Se meddelelser
Jeg tog selv på af den medicin jeg fik engang, derfor ville jeg lige høre. Jeg kender 5 andre der også har taget på efter de er startet på medicin. Psykologen ville dog ikke høre tale om at det kunne være medicinen.
Jeg fik Cipralex dengang. Jeg er ret sikker på lige med det, stod der i indlægsseddelen, at vægtforøgelse var en mulig bivirkning.

Ligesom det Lamotrigin jeg får nu, kan give vægttab. Det har det gjort, fordi min trøstespisning holdt. Det må have udfyldt den plads.

Men for dem der ikke har noget at tære på, kan det jo være et problem. Så der står man skal være opmærksom på det.

Til 7'ende og sidst, kan man sige og modsige det man vil. Når man som du oplevede at tage på, og kender andre der også har gjort det. Så er det jo håndgribelige beviser.

Jeg har hørt det rigtigt tit, at folk ofte tager på af antidep. medicin
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bivirkninger ved medicin Julcha Dit og Dat 22 21-04-2018 14:37
Seroquel og bivirkninger MTVRV1 Dit og Dat 56 13-08-2014 21:10
Bivirkninger ved forhøjet dosis? TinaB Alt det andet 5 13-05-2011 09:05
Stofskiftemedicin Eltroxin ændret fuld af bivirkninger. Ametyst Alt det andet 45 28-03-2010 09:53
Nyt Om Bivirkninger! buster Alt det andet 2 22-03-2010 10:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension