K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2011, 20:53   #1
Udepige
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
Udepige er ny på vejen
Gråzone mellem FTP og Fleks

Håber I kan hjælpe.

Hvad sker der, hvis der vurderes, at man er for rask/god til førtidspension, men for syg/dårlig til fleksjob?

Jeg har i snart 2 år været syg på kontanthjælp, og er for nylig arbejdsprøvet, med henblik på fleksjob.
Konklusionen på prøvningen blev, at jeg nok kan klare 4-6 timers meget skånsomt (på alle områder) arbejde. Derfor blev FTP anbefalet.

Hvad nu hvis jeg bliver afvist til FTP?

Kan det ske, at jeg får bevilliget fleksjob og fleksydelse/ledighedsydelse?


Fleksydelse/ledighedsydelse vil for mig være ca. det samme beløb som kontanthjælp, og jeg ved, at det er usansynligt at nogen vil ansætte mig i fleksjob på så få timer.

Hvad tror I der sker for mig, hvis jeg ikke får FTP?

Måske nogen kan henvise til nogle paragraffer eller regler

Åh.... -jeg er bare så bange for, at det ingen ende vil tage, at skulle leve på denne meget lave indkomst.

Frustreret hilsen fra Udepige

Sidst redigeret af Udepige; 08-04-2011 kl. 12:20.
Udepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 21:05   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Man kommer først på ledighedsydelse når man har haft flexjob i x antal måneder - ligesom man skal optjene ret til dagpenge.

MEN der er noget med en undtagelse hvis man har optjent ret til dagpenge - men det må andre lige komme på banen med.

--

Noget helt andet er dog:

Vurderes din arbejdsevne at være VARIGT nedsat i det omfang du beskriver?

Og mener du 4-6 timers skånsomt arbejde om dagen fem dage om ugen?

--

Jeg har været på kontanthjælp i 6 år - og er nu i arbejdsprøvning mhp at finde ud af om det er flex eller pension jeg skal have. Er lige startet, og det er meningen at det skal vare i 5 måneder, omend det virker fuldstændig håbløst og selv min psykiater mener jeg bør have pension. Men den arbejdsprøvning SKAL til, og det ved jeg godt, og jeg er faktisk lettet over at der nu ENDELIG kommer en afklaring på.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 21:26   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du kan godt risikere, at de visiterer dig til fleks istedet for pension, og så skal du revurderes efter et år hvis du fortsat er ledig, og ved revurderingen skal de overveje fp.

Groft sagt, så er fleks halvvejen til en fp.

Hvis du er på sygedagpenge når du bliver visiteret til fleks går du over til ledighedsydelse.
Hvis du er på kontanthjælp når du visiteres til fleks fortsætter du på kontanthjælp ind til du har været i job i 9 mdr.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 08:52   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
der er en masse om fleksjob og visitation rettigheder osv her http://www.clh.dk/?id=1474

Husk at hvis du visiteres til fleks , så har du efter et halvt år ret til hvis du beder om det, en privat aktør til at hjælpe dig med at finde fleksjob efter et år skal kommunen selv sende dig til en privat aktør ..

Du har selvfølgelig også mulighed for at anke en afgørelse om fleksjob
  Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 11:10   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du kan også lige prøve at søge på helsingør dommen.
Den er klar og tydelig, er man for syg til fleks, og for rask til FP skal man fleksvisiteres, at det så bare ikke lige sker, med mindre man som borger selv er klar over den dom OG sørger for at oplyse om den, er lidt systemet i en nødeskald.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 13:43   #6
Udepige
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
Udepige er ny på vejen
Tak for jeres svar. Det var desværre ikke noget jeg blev særlig optimistisk af
Annagv: Ja, min arbejdsevne er varigt nedsat, desværre (
De 4-6 timer skånsomt arbejde, er pr uge. Jeg var arbejdsprøvet med 9 timer pr uge, fordelt sådan, at jeg arbejdede 3 timer 3 dage om ugen, og det kunne jeg slet ikke klare, og min arbejdseffektivitet var også ret dårlig.

Kom endelig med flere indput
Udepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 14:36   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
I så fald ser det ud som en klokkeklar førtidspension
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 17:58   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hey Udepige,

For at vi skal komme med flere input så skal vi have flere info

Hvad sker der, hvis der vurderes, at man er for rask/god til førtidspension, men for syg/dårlig til fleksjob? -Dette findes ikke for man kan jo ikke placere dig ind i mellem.

Er du helbredsmæssigt afklaret ? Har du fået lavet de erklæringer og attester der skal til iflg. din sagsbehandler ?

Har du spurgt din sbér hvor du står ??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 19:35   #9
Udepige
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
Udepige er ny på vejen
Jeg har spurgt om jeg der skal laves flere lægeerklæringer, end de 2 de har fået, og fik svaret, at det skal lægekonsulenten bedømme.
Det er min jobkonsulent, der har haft mig i arbejdsprøvning, og også hende, der mener at FTP er det rigtigste for mig. Vi startede arbejdsprøvningen med henblik på fleks, men det synes hun/vi så ikke vil gå. Hun er stadig ved at skrive min vurdering/beskrivelse af arbejdsevne.
Det er ikke længe siden , at jeg selv begyndte at indse, at det var det det endte ud med. Nu har jeg virkelig fundet ud af hvor skadet jeg er, og derfor håber jeg så også på FP.

Mvh Udepige
Udepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp og i gråzone blæksprut Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 30-11-2012 12:35
Så stort hul mellem fleks og FP ?? giraffen Spørgsmål ang fleksjob 9 18-05-2011 14:43
fanget mellem fleks og pension lillesine Spørgsmål ang fleksjob 6 18-03-2011 20:35
mellem fleks og pension sanne mor Spørgsmål ang fleksjob 3 13-10-2010 08:52
Timegrænse mellem fleks og FP Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 22 25-03-2010 00:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension