K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2009, 17:37   #11
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hej alle.
Hvor er jeg glad for at jeg valgte at blive medlem her på k10. Det er dejligt at snakke med andre der er i en lign. situation. Det kan være lidt nemmere at forstå hinandens frustrationer, når man selv er i samme båd.
Jeg vil nyde denne weekend på camping med min familie, og så på med vanten i næste uge........men det kræver tilløb til, at man skal til at sætte alt dette igang. Men heldigvis har jeg en dejlig mand, som jeg har været sammen med i godt 13 år. Han er ikke løbet skrigende væk endnu....heldigvis :-)

Knus
anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 10:06   #12
g1981
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2008
Indlæg: 20
Styrke: 16
g1981 er ny på vejen
det var godt, du har en god mand.
kunne godt forestille mig at det kunne være hårdt for et forhold, når en af partnerne komme ind i den "onde offentlige social cirkel" mange af os herinde er i.
god camping tur
g1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 08:32   #13
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hej igen.

Igår snakkede jeg med min sagsbehandler. Vi aftalte et nyt møde d.7-7-09, hvor jeg tager min mand med. Så ved hun lidt mere om, om de stopper sygedagpengene, og vi kan få snakket min recourseprofil igennem + om jeg skal starte en pensionssag?....:-/
Hun er egentlig rigtig sød, men skal jo rette sig efter de høje herrer.......så det bliver spændende...:-)
Ses.
Knus.
anniss.
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2009, 10:58   #14
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hej igen.

Så har min mand og jeg været til samtale på kommunen.
Jeg ved endnu ikke, hvilken vej tingene peger hen imod.

Men fik at vide at jeg roligt kunne tage på 2 ugers camping, (med sygedagpenge), sammen med min familie. Så det vil jeg gøre (Man får pengene med sig, når det ikke er i et eøs-land.) Hun fik vores nummer, så hun kunne kontakte mig, hvis der var noget vigtigt.
Men inden vi drager afsted, skal jeg til lægen og have lavet statusrapport. Godt at få den opdateret.

Så i uge 31 starter tingene igen, så må vi se om jeg bliver forlænget efter den nye regel der er kommet i sygedagpengeloven; § 27 stk. 4.
Men nu vil jeg prøve at slappe af i 2 uger, uden at tænke for meget over denne trælse situation, håber at det kan lade sig gøre

Jeg håber, at I alle må få en dejlig sommer
Mange ferie

anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2009, 08:01   #15
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hejsa.

Lige en sidste melding fra mig, inden vi drager afsted på ferie idag

Jeg var ved lægen og få opdateret min statusrapport.
Hun synes ikke vi skal gå efter pension, men et flexjob med så få timer som muligt. Det er jo egentlig godt nok, for så er det jo i den rigtige rækkefølge tingene sker, og så er muligheden der også for mulig forlængelse af sygedagpengene efter den nye regel i § 27.
Så nu håber jeg på, at de på kommunen er enige med hende, så jeg kan blive mere afklaret, inden de smider mig af i svinget.

Men nu vil jeg nyde min ferie sammen med min familie. Så må vi tage den derfra, når vi kommer hjem
Ses om 2 uger.

Sommerferie
anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 19:09   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Aniss,

Rigtig god ferie til dig og din familie.

Jeg håber at du ved hvorfor din sagsbehandler anbefaler at du går efter fleksjob.!?. Kommunen får statsstøtte herved, det gør de ikke ved ftp. Jeg vil bare sige at jeg faktisk, helt af mig selv gik efter fleksjob. Dog blev jeg henadvejen fuldstændigt kørt ned af de to arbejdsprøvninger. Det munede ud i at jeg "klarede" 12,5 timer den sidste uge af de 2 x 3 mdr. Herefter fik jeg total nedtur, da jeg stoppede og de ikke ansatte mig. Desuden "fandt" jeg ud af, at jeg havde slæbt mig igennem de to arbejdsprøvninger og jeg kan nu fortryde at jeg ikke var stoppet noget før. Det har betydet, at jeg har måtte "give mine børn" fra mig, de bor nu primært hos deres far, jeg kan ikke klare dem. Jeg kørte mig simpelt hen for langt ud. !!

Så vær opmærksom når du starter din kommende arbejdsprøvning, få evt. kortlagt ret hurtigt om de vil være villige til at ansætte dig efter endt afprøvning inden for max 12,5 timer om ugen. For det er det jeg ser som max af hvad du vil kunne klare (ud fra de 9 du omtalte i starten). Såfremt arbejdsgiveren bakker ud allerede der og fx. regner med 25 timer, jamen så er det jo ikke der du skal arbejdsprøves for så får du heller ikke job der og det er jo det der er meningen.

Som jeg dog også har læst i k10, ender det som regel med at mange fleksjobbere allerede fra starten skulle have haft ftp for ikke at ødelægge sig selv yderligere. Derfor, såfremt din arbejdsprøvning ikke kører efter planen mod fleksjob så må du ændre strategi mod ftp. Det er ikke det værd at kæmpe mod noget der ikke holder i længden. !!

Held og lykke.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2009, 23:44   #17
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hejsa til alle igen.

Ja det er længe siden jeg har været på, men det har været et sejt træk i lang tid.

Status er at jeg er ikke kommet ret meget længere i min "kamp".

Min sagsbehandler virker lige så forvirret, som jeg føler mig.
Først siger hun, at jeg er for dårlig til fleks men for god til pension, dernæst er jeg i ingenmandsland, nu er jeg ved at være i revalideringsrunden, fordi hun synes at det er synd for mig at hun skal stoppe sygedagpengene, så et eller andet skal prøves.....30 timer.....hmmmmmm....jeg klarede ca. 9 timer i 5½ mdr. i sidste arbejdsprøvning.
Så nævner hun i et åndedrag, mens vi snakker om fleks, at hun vil være ked af at indstille mig til pension.....øøøøhhhhhhh, det snakkede vi ikke om. Jeg er forvirret og det må hun sku' også være.
Nu skal jeg starte på RETRO på mandag, for at finde ud af om jeg kan starte på revalidering, om det er realistisk.
Min sagsbehandler siger at jeg ikke skal arbejdsprøves mere, men at det er revalidering eller STOP for sygedagpenge.
Men nede på RETRO, hvor jeg har været i forsamtale, siger de at det her er nok den sidste arbejdsprøvning, for endelig at finde ud af hvad der skal ske.
Hvis man ikke var forvirret, så bliver man det SØRME efter snart 3 år på sygedagpenge (jan. 2010).
Jeg ved godt, at jeg kan søge førtidspension på § 17, men det vil jeg ikke før de stopper for pengene, fordi det kan blive knald eller fald. Det er egentlig trist, at det skal være sådan, og det er det desværre for mange. Penge er ikke alt, men det er "SKU" det man skal leve for.

Ville bare lige melde tilbage, at jeg stadig er her. Håber at der er andre der har haft succes med et eller andet, mens jeg har været "gone".

Mange Anni (anniss)
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2009, 00:12   #18
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Hejsa Anniss
Hvis du husker dette så giver det mening

Fleksjob er den sidste trin før en førtidspension
En førtidspensionisk må godt arbejde op til 12½ time om ugen ikke mere

Og til alle andre
Hvis i kommer ud for at de sigder at du er forsyg til fleks men for rask til pension.
Så spør dem hvad de er mest. Sådan i procenter.
Eks. 60% forsyg til fleks
40% for rask til pension
Er li med Pension. Hvis omvendt så er det modsat
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2009, 00:48   #19
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hej Ulla...

Tak for svar..

Ja, man kan næsten ikke følge med mere i de der kommunevæsners univers.

Heldigvis/uheldigvis får jeg en ny sagsbehandler her til den 1......

Jeg har fået 2 diagnoser fra psykologen, den ene er en personlighedsforstyrrelse.....min sagsbehandler sagde, at det havde alle, og det havde hun nok også.....???????? Hun mente, at det var man født med og det kunne der have været gjort noget ved.....Jo tak.....men det skulle da først lige opdages.. min psykolog siger at det er jo nok i ens personlighed, men at det dannes i barndommen og efterfølgende, hvis der er noget der er " i vejen".
Jeg synes at, de trækker én rundt ved næsen og tænker kroner , ører....desværre.
Jeg vil ikke ynkes, men jeg har kæmpet siden 1994 med panikangst, stress og depression, og er nået dertil, hvor jeg bare ikke kan mere uden hjælp.....og så skal det være SÅ svært.
Men hun siger, at jeg skal "hele" vejen rundt, men at det kan jo være at jeg ender med fleks/pension, men alt skal jo være udtømt.....
Nogen gange føler jeg, at de ikke har læst ens sag, for de kan jo se, at jeg har været i arbejdsprøvninger m.m. Der er udtalelser fra fagfolk og arbejdsgivere, som siger at jeg ikke kan ret meget/mange timer, men det er som om, at det betyder ikke en dyt.......
Min mand siger som indput, at det ku ha været fedt at have det på bånd, så de næste samtaler bliver nok båndet......................Og jeg er tvunget til at komme til en psykiater, som jeg ABSOLUT ikke kan med, til en second opinion, for at de kan finde ud af mere........For F..... jeg har været ved flere (de var gode), men de, kommunen, kan sørme altid finde smuthuller et eller andet sted.......utroligt...

Nu starter jeg på mandag og så tager jeg den derfra.....jeg ved hvordan det kommer til at gå.....håber bare at de SÅ forstår det denne gang......Mennn, det er nok ikke så sansynligt, nu er jeg jo egentlig blevet syltet i så lang tid.
Min sagsbehandler har faktisk sagt, at jeg er blevet syltet lidt. Er det nu jeg skal bruge min sorte humor og sige, at så vil jeg gerne være en Rødbede......

Mange anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2009, 09:23   #20
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
For det første kan man ikke være for dårlig til flex, samtidig med at man er for rask til pension. Hvis man er for dårlig til at kunne klare et flexjob, så hedder det pension.

Dernæst virker det noget bagvendt, at din sagsbehandler begynder at snakker revalidering efter at hun har konkluderet at du er for dårlig til flex.
Det burde have været prøvet inden man overhovedet begyndte at snakke flex.

Jeg kan kun anbefale dig at investere i en mp3afspiller/optager til at optage div. møder med, men tjek at den også kan optage, nogle af dem kan kun afspille (så vidt jeg ved).

Alternativet kan være, at du efter et møde sender en mail til sagsbehandleren (hvis der er hende du har været til møde med) hvori du refererer nogle ting fra mødet, og f.eks. spørger om du har forstået det korrekt, på den måde kan du få tingene på skrift, og få afklaret om hun kan stå ved hvad hun har sagt, eller om det ikke kan tåle at komme på papir.

Det hele lugter jo af at de vil smide dig på kontanthjælp, så sørg for at der, i din sag, ligger papir på alt hvad du fejler, og dokumentation fra div. afprøvninger, og hvad der ellers bør ligge af beviser på din tilstand/formåen.

Hvis du ikke har søgt om aktindsigt, så bør du gøre det for at tjekke om der er hvad der skal være, brug evt. den formular du kan finde her på siden.

Hvis du ender med at søge en §17, så skal du huske at gøre det inden sygedagpengene stopper.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det kommende valg ! FrkSilverfox Politik og Samfund 3 01-09-2011 08:00
Kommende børn og evt ftp? lisapigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 09-03-2011 17:16
Voldsomme prisstigninger på mad det kommende år. Ninja Politik og Samfund 11 06-12-2010 22:09
Kommende førtidspensionist. Dauch Nyttigt at vide for Førtidspensionister 9 21-01-2007 15:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension