K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2010, 21:13   #41
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Kan du ikke forinden mødet sige, at du har brug for, at der bliver lavet et referat af mødet, da du har svært ved at huske ? Samtidig kan du så gøre opmærksom på, at netop dette gør, at du ikke ved hvad mødet går ud på og derfor gerne vil forberedes herpå.

Har du ikke fået en skrivelse eller en mail om hvad det er mødet skal omhandle ?

Hvordan får du din hverdag til at hænge sammen med børn og det hele, det er så det næste spørgsmål/ bekymring jeg har for dig mbm.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 21:30   #42
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MineBørnsMor Se meddelelser
Jeg kan ikke finde ud af om jeg bør forberede noget, skrive noget ned eller ngoet...men det er også svært for mig når jeg ikke har på skrift hvad det er de forventer af mig...! Det bliver noget spændende....!
Min gamle læge oplyste mig engang om, at hvis jeg ved møde på kommunen blev præsenteret for et eller andet, som jeg ikke kunne overskue, og ikke havde været orienteret om det i forvejen, så havde jeg lov til at sige, at "det her har jeg ikke haft mulighed for at forberede mig på, jeg vil gerne have et nyt møde, så jeg får mulighed for at forberede mig".

Der er jo også en § der siger, at sagsbehandlingen skal tilrettelægges så man selv har mulighed for at ............... (husker ikke hele ordlyden).

Men hvis de kommer med noget der slår benene væk under dig, så brug den med, at du ikke har haft mulighed for at forberede dig, bed om et nyt møde med en udførlig dagsorden.

For en anden gangs skyld synes jeg, at du i en lignende situation skal skrive til sagsbehandleren, og bede om at få oplyst hvad mødet skal handle om, så du kan forberede dig på det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2010, 01:01   #43
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hejsa,

Kan du ikke forinden mødet sige, at du har brug for, at der bliver lavet et referat af mødet, da du har svært ved at huske ? Samtidig kan du så gøre opmærksom på, at netop dette gør, at du ikke ved hvad mødet går ud på og derfor gerne vil forberedes herpå.

Har du ikke fået en skrivelse eller en mail om hvad det er mødet skal omhandle ?

Hvordan får du din hverdag til at hænge sammen med børn og det hele, det er så det næste spørgsmål/ bekymring jeg har for dig mbm.

Kh. EE
Jo, det kan jeg! OG tak for den formulering. Det skriver jeg lige ned og tager med mig, så jeg kan huske at bede om det. (referat). Og nej, jeg blev kaldt ind til samtale hos min vejleder da jeg var derude i sidste uge. Dvs jeg gik fra mit arbejde og derind, og var dermed ikke spor forberedt, så hvis hun har sagt noget der om at jeg skulle gøre noget som forberedelse, så har jeg misset det. Og så bad jeg hende skrive en indkaldelse, men hun forventede det først blev om en 3 ugers tid, men har så alligevel fået sagen presset ind på denne uges møde/konference? Så hun kunne ikke nå at skrive til mig om det. Så jeg har ingen dagsorden, så det må blive som det nu bliver...

Jamen hverdagen, den hænger nogenlunde sammen når jeg ikke er i det her. Altså når der er ro på. Jeg har nogle systemer som gør at tingene bliver gjort. Ugentlige to-do systemer som gør at jeg ikke misser vigtige ting. Ugentlige madplaner og indkøb en-to gange pr uge. Meget systematisk. Så fungerer det ret ok. Jeg har jo stadig svært ved møder og den slags, men hvis det er med kommunen så plejer jeg jo at have en fagforeningsrepræsentant med, men det glemte jeg at få arrangeret denne gang. Hvis det er telefonopkald til offentlige ting hvor det er svært for mig at holde fokus i samtalen så hjælper mine pigers far gerne. Så alt i alt plejer det at fungere nogenlunde. Men pt, fordi jeg er i det her jobnoget, så sejler det hele pga mit manglende overskud. Jeg får ikke systemerne til at køre og så falder det hele fra hinanden. Altså mine børn får mad, tøj på og en seng at sove i, ik. Men det er ikke sikkert de får det jeg havde tænkt til aftensmad fordi jeg ikke får købt ind eller taget op af fryser, eller slet ikke har tænkt noget, så de har fx fået rugbrødsmad lidt oftere end normalt. Det var også en af argumenterne fra min vejleders side, at sådan skulle vores hverdag ikke fungere og så var det jeg blev 'stemt hjem'

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Min gamle læge oplyste mig engang om, at hvis jeg ved møde på kommunen blev præsenteret for et eller andet, som jeg ikke kunne overskue, og ikke havde været orienteret om det i forvejen, så havde jeg lov til at sige, at "det her har jeg ikke haft mulighed for at forberede mig på, jeg vil gerne have et nyt møde, så jeg får mulighed for at forberede mig".

Der er jo også en § der siger, at sagsbehandlingen skal tilrettelægges så man selv har mulighed for at ............... (husker ikke hele ordlyden).

Men hvis de kommer med noget der slår benene væk under dig, så brug den med, at du ikke har haft mulighed for at forberede dig, bed om et nyt møde med en udførlig dagsorden.

For en anden gangs skyld synes jeg, at du i en lignende situation skal skrive til sagsbehandleren, og bede om at få oplyst hvad mødet skal handle om, så du kan forberede dig på det.
Jamen det har jeg jo bedt om, men har kun fået info mundtligt, og det kan jeg jo ikke huske i det øjeblik ordet er sagt og opkaldet er slut. Men jeg forventer nu ikke at de slår benene væk osv. Men tak for oplysningen om at jeg KAN bede om at få det udsat til en dag hvor jeg kan være forberedt...forventer nu bare at jeg skal sige noget om hvordan det går, og så kommer jeg nok til at tude en masse, for det gør jeg altid, fordi det er så uoverskueligt og svært at forklare om for udenforstående, og så må jeg køre hjem igen.
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2010, 22:59   #44
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Nå, jeg kom afsted....og tudede mig igennem hele mødet. Jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg kommer altid til at tude igennem de samtaler...måske fordi det er så uoverskueligt eller fordi det er så frustrerende ikke at kunne forklare sig. Men de sad der, en vejleder og en fysioterapeut som jeg 'kender' og en ukendt læge og psykolog. Og de virkede umiddelbart søde og forstående. Jeg skal ikke længere i den arbejdsprøvning jeg har været indtil nu, for de var enige om at det ikke gavner og tværtimod gør mig endnu dårligere. Men jeg er noget i tvivl om hvad de foreslog i stedet. Men det finder jeg jo ud af når jeg får rapporten eller hvad det nu stykkes sammen til. Der har været talt om et mindfullnes forløb, og det snakkede de også om. Men jeg fik ikke fat i om de var enige med mig i at det er omsonst. Altså, det er meget muligt det ville være godt for mig osv, men at det skulle være en mirakelkur der kan ændre min arbejdsevne fra noget nær nul, til 12-15 timer eller derover, det tror jeg ikke på.

Men min sagsbehandler har jo tidligere sagt at det hed enten førtids eller flex. Og at nu blev jeg sendt i udredning i forhold til flex, og gik det ikke, så hed det førtids. Der var ikke andre muligheder. Så nu er jeg spændt på om det var det, eller om udredningen kan trækkes videre igennem andre ting før de bliver enige om hvad og hvorfor.

Jeg kan ikke finde hoved og hale i det. Jeg var så blæst i dag. Havde det rigtig skidt før jeg tog derud fordi jeg jo ikke vidste hvad jeg gik ind til. Og så var der tæt trafik både frem og tilbage, så efter en god ½ times tudetur og en god køretur til og fra var der ikke mere jeg kunne idag. Så nu må jeg nok bare vente og se hvad der sker....!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 07:21   #45
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mbm,

Åhh det lyder hårdt med det møde der og alt det tuderi. Der er ingen tvivl om, at det er en reaktion fordi du ikke kan overskue det/dit liv, så kan du i det mindste tude. Jeg kender det, det er ikke til at forklare, ligesom når man føler angst, det er svært at forklare andre mennesker hvordan man har det og hvorfor.

Jeg kan ikke huske hvad ydelse du er på, for jeg fatter ikke at de pludselig foreslår et mindfullness kursus ? Er det psykologen der foreslår dette ? For mig lyder det som om de bruger det til at trække tiden ud og se hvordan du har det og derfor spørger jeg også hvad ydelse du er på, for mig at se trækker de tiden ud. De har ikke rigtigt fattet hvor syg du er eller ?

Jeg kan kort forklare dig om det mindfullness kursus jeg var på. Det handler meget om at være i nuet, vi startede fx. med at se på en rosin, se på dens farve, former, størrelse, lugte til den osv. Vi måtte ikke spise den, men blot iagttage den. Dette er meget kendetegnende for mindfullness, at være i det du er i. Fx. når man er på arbejde, at man kun er der og ikke alle mulige andre stedet. Vi kender det med at vi stresser og tænker på børn, mad og opvask når vi er kommet afsted og er der, ved mindfull handler det om at man træner i at være til stede.

Det var jo på et tidpunkt meget hipt og man lære fx. også at meditere, det er et dejligt kursus, men jeg kan ikke rigtigt se hvorfor I skal bruge tid på det i din sag. Hvor lang tid skulle det evt. være ? Måske vil de gøre det for at få lidt ro på siuationen og så se hvad du så er klar til.

Er du helbredsmæssigt afklaret ? Medicineres du og har du været til nogle special læger der har lavet nogle udtalelser omkring din situation og mulighed for yderligere behandlingsmuligheder ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 08:11   #46
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Mbm,

Åhh det lyder hårdt med det møde der og alt det tuderi. Der er ingen tvivl om, at det er en reaktion fordi du ikke kan overskue det/dit liv, så kan du i det mindste tude. Jeg kender det, det er ikke til at forklare, ligesom når man føler angst, det er svært at forklare andre mennesker hvordan man har det og hvorfor.

Jeg kan ikke huske hvad ydelse du er på, for jeg fatter ikke at de pludselig foreslår et mindfullness kursus ? Er det psykologen der foreslår dette ? For mig lyder det som om de bruger det til at trække tiden ud og se hvordan du har det og derfor spørger jeg også hvad ydelse du er på, for mig at se trækker de tiden ud. De har ikke rigtigt fattet hvor syg du er eller ?

Jeg kan kort forklare dig om det mindfullness kursus jeg var på. Det handler meget om at være i nuet, vi startede fx. med at se på en rosin, se på dens farve, former, størrelse, lugte til den osv. Vi måtte ikke spise den, men blot iagttage den. Dette er meget kendetegnende for mindfullness, at være i det du er i. Fx. når man er på arbejde, at man kun er der og ikke alle mulige andre stedet. Vi kender det med at vi stresser og tænker på børn, mad og opvask når vi er kommet afsted og er der, ved mindfull handler det om at man træner i at være til stede.

Det var jo på et tidpunkt meget hipt og man lære fx. også at meditere, det er et dejligt kursus, men jeg kan ikke rigtigt se hvorfor I skal bruge tid på det i din sag. Hvor lang tid skulle det evt. være ? Måske vil de gøre det for at få lidt ro på siuationen og så se hvad du så er klar til.

Er du helbredsmæssigt afklaret ? Medicineres du og har du været til nogle special læger der har lavet nogle udtalelser omkring din situation og mulighed for yderligere behandlingsmuligheder ?

Kh. EE
Hej igen!
Du har nok ret i at det i bund og grund bare handler om at jeg intet kan overskue noget, og så bryder jeg bare sammen.

Grunden til at de foreslår mindfullness er at den psykiater jeg var ved nævnte det som mulighed. Igen så ser jeg det som en mulighed der kunne være ok, men ikke en mulighed der giver mig mit helbred tilbage. Og jeg fornemmer at de var enige i det. Men da det er nævnt i ressourprofilen som eneste mulige behandling, så skal det afprøves. Jeg tror så også de var enige med mig i at det med at komme afsted til noget (jobprøvning osv) er stressende og uetisk og alt muligt andet for mig pt. SÅ hvis jeg skal på sådan et kursus så skal det ikke være tit og længe, for det stresser mig yderligere. Jeg har en fornemmelse af at det de sagde måske var at jobprøvning ikke var vejen frem og at det ikke nyttede noget. Og så var der kun behandling som mulighed. Og med det tror og håber jeg at de bare mente det mindfullnes, efter som min sag lægeligt set er velbelyst i følge sociallægen (ved ikke omdet var hende der var med i går?). Jeg håber ikke at de finder på nye ting jeg skal igennem.

Jeg er på ledighedsydelse, så det ser jeg ikke som umiddelbar risiko for at de bare trækker tiden? For der er jo ingen tidsbegrænsning på`?
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 08:42   #47
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nej på ledigheds ydelse kan du være ganske rolig, den tager de jo ikke fra dig.

Det ser ud til, at det så bare vil have ALLE behandlingsmuligheder udtømt og mindfullness er så måske den sidste inden de vil indstille dig til ftp.

Mht. tid sted og varighed for det kursus, der må du jo så få sagt/skrevet til dem, at dette har sine begrænsninger i forhold til dit helbred. Det ved de jo nok allerede, men se hvad de ligger ud med og så sørg for at få det tilpasset så det passer dig. Det skal jo ikke være noget som du igen skal slæbe dig igennem og føles det sådan, så må du jo springe fra.

Jeg ved at det er s.... svært at få ting tilpasset så det "passer" en, for man ved aldrig hvad dagen bringer fra time til time. Men husk er det ikke noget og er det for hårdt for dig at deltage i, så er det ikke det. Måske har du brug for at det blivet et ene kursus hos din evt. psykolog og blot vare 15 - 30 min. ad gangen. 1 - 2 gange om ugen. Det er ikke sikkert at du kan deltage om eftermiddagen hvor kurser ofte er, sammen med andre "normale" mennesker. Man kan jo håbe at din psykiater har tænkt herover, men det kan jo også være at det er en idé han bare har hevet op af hatten uden at tænke nærmere over det !!?

Godt at høre at du i det mindste er på ledighedsydelse, så er der da nogenlunde ro på økonomien for dig og således mindre at bekymre sig om

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 09:52   #48
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Nej på ledigheds ydelse kan du være ganske rolig, den tager de jo ikke fra dig.

Det ser ud til, at det så bare vil have ALLE behandlingsmuligheder udtømt og mindfullness er så måske den sidste inden de vil indstille dig til ftp.

Mht. tid sted og varighed for det kursus, der må du jo så få sagt/skrevet til dem, at dette har sine begrænsninger i forhold til dit helbred. Det ved de jo nok allerede, men se hvad de ligger ud med og så sørg for at få det tilpasset så det passer dig. Det skal jo ikke være noget som du igen skal slæbe dig igennem og føles det sådan, så må du jo springe fra.

Jeg ved at det er s.... svært at få ting tilpasset så det "passer" en, for man ved aldrig hvad dagen bringer fra time til time. Men husk er det ikke noget og er det for hårdt for dig at deltage i, så er det ikke det. Måske har du brug for at det blivet et ene kursus hos din evt. psykolog og blot vare 15 - 30 min. ad gangen. 1 - 2 gange om ugen. Det er ikke sikkert at du kan deltage om eftermiddagen hvor kurser ofte er, sammen med andre "normale" mennesker. Man kan jo håbe at din psykiater har tænkt herover, men det kan jo også være at det er en idé han bare har hevet op af hatten uden at tænke nærmere over det !!?

Godt at høre at du i det mindste er på ledighedsydelse, så er der da nogenlunde ro på økonomien for dig og således mindre at bekymre sig om

Kh. EE
Jeg tror også de bare vil ha den der mindfulness ud af verden for at kunne sige at behandlingsmulighederne ER udtømte. Og det er som sådan også fint nok. Men de var også enige med mig i at al aktivitet faktsisk stresser mig, fordi jeg skal ud af huset til en bestemt tid, og transport til og fra osv. Og at de forstod at jeg kan noget 2-3 dage pr uge INKL helt almindelige dagligdagsting som at få købt ind og tandlægebesøg eller hvad det nu måtte være. Så jeg tror de er klar over at et mindfullnessforløb måske vil give mig en smule, men samtidig stresse mig yderligere, så det giver et minus i total. Altså at de udbytte jeg måtte ha er mindre end det det koster for mig helbredsmæssigt at deltage....

Og så er det jo så frygteligt irriterende at alle møder/samtaler osv starter med 'Ja du har jo fået afslag på pension, så nu skal vi se på mulighederne for flex...' ¨når det nu drejer sig om at jeg fik afslag på pension søgt af mig selv på foreliggende grundlag, og fik afslag fordi min tilstand ikke var vurderet til at være varig OG jeg så få dage efter modtager nu ressourceprofil hvori min tilstand nu er vurderet af sociallæge og vurderet som varig. Dvs hele argumetet for mit afslag forsvandt få dage efter afslaget var givet. Og DET skal jeg ligesom selv redegøre for til alle de møder....!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 11:00   #49
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det holder hårdt med de sager og man kæmper med næb og klør for at holde tungen lige i munden.

Hvor meget har lægekonsulenten egentlig været inde over din sag ? Han er konstant inde over min og skal vurdere det ene eller det andet, men jeg syntes ikke du har nævnt meget om ham i din sag endnu ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 12:17   #50
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Lægekonsulenten....? Det er ikke den samme som sociallægen? I så fald, så kunne det måske godt ha været lægekonsulenten der var med til mødet og så er sociallægen en jeg ikke har mødt?
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag af sdp hvad nu ???? Scorpion Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 28-09-2012 12:17
afslag og hvad så ? ene Spørgsmål ang fleksjob 7 17-06-2012 10:04
Afslag på kontanthjælp, hvad gør vi nu...? Brille Alt det andet 8 26-10-2011 01:11
Afslag - hvad nu? Tin64 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 22-08-2010 14:32
Afslag på fleksjob og hvad nu jfm Spørgsmål ang fleksjob 9 21-01-2010 16:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension