K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2010, 08:02   #121
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Du skal i hvertfald kører på, at din psykolog/psykiater/sociallæge eller hvad det nu var, sagde at alle behandlingsmuligheder var udtømte, det har du jo papir på !!

Jeg er ikke sikker på at du skal hæfte dig så meget ved mindfullness om hvor vidt det er godt eller ej, for det vil kræve lægelig dokumentation at dette kun vil forbedre din livskvalitet og ej din arbejdsevne. Kan ikke huske om du har en sådan dokumentation ?? Hvis ja, så kan du naturligvis tage den med i det samme.

Det handler om at alle behandlingsmuligheder er udtømte og at din arbejdsevne er varigt nedsat og derfor at der ingen grund til andet end at give dig ftp.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 13:13   #122
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Pyh ha jeg får helt stress af at læse denne grufulde historie. Utroligt at de kan slå ned på et sølle ord, dreje det og tilpasse det deres ideer. Jeg tænker på om det samme vil ske i min sag der netop er sendt afsted. De læser uden om alt det sorte der står og ser at man er intelligent eller at den fortsatte behandling kun vil være livskvalitetsforbedrende. Det kan de nok sagtens skrue sammen til at jeg kan komme tilbage i job.

Krydser godt nok fingre for du snart kan få noget ro!
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 15:49   #123
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
din sag minder lidt om min ...

kommunen har også givet afslag og plukket ud fra min sag ..det lidt posetive der er i den og begrunder at jeg kan vende tilbage til arbejdsmarkedet..og at de ikke kan vurdere min arbejdsevne på bagrund af de to arbejdsprøver jeg har været igennem..da jeg har haft for meget fravær..

øh ja jeg er syg ...

jeg snittede et kinakål på middel hastighed..og nu er jeg åbenbart klar til arbejdsmarkedet...

de har rigtigt kludret i det ..jeg har prøvet at være på stolpegården i gruppeterapi men kunne ikke koncentrere mig da jeg havde tralvt med psykotiske tanker ...de andre kunne arbejde med deres depression...ved samtale mens jeg sad blank

det endte med at jeg blev "smidt" af holdet da de mente jeg var for syg ..

dette var ca i foråret ...
har 2 udtaelser fra kommunes egne læger at dette forløb på stolpegården ikke vil kunne påvirke min arbejdes evne men måske min livskvalitet..

i mit afslag skriver kommunen , at jeg jo venter på behandling på stolpegården og dette kan påvirke min arbejdsevne??????????

halloooooooo..jeg har været der ,det gik ikke slut!!

jamen prøv lige at følge med i hvad der står i min sag ...virker som om de ikke har læst den igennem..

jeg har lige anket min sag
må bare vente og se ..

men det er ligesom dig at de hiver det mindste posetive ud og værsgod du er klar til arbejdsmarkedet ....

kan blive så vred ....jeg ønsker dig alt held og lykke i din sag ...

ved hvor hårdt det er
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 15:53   #124
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Jeg har i dag haft besøg af den psykolog, der er i gang med at lave en vurdering af mig. Jeg spurgte hende hvad hendes vurdering lød på og hun anbefalede faktiskførtidspensionen. Så nu har de faktisk alle sagt det, så er det jo spændende om dem der afgør det lytter. Min første ansøgning om FTP blev jo afvist, vi ankede, og nu er den kommet tilbage fra beskæftigelsesankenævnet (eller deromkring?) med krav om at kommunen kører sagen på ny, da jeg bl.a ikke fik mulighed for selv at stå frem for beslutningsnævnet eller hvad de nu hedder. Så min sag kører igen - inkl nye oplysninger. Og siden sidst har den kommunale sociallæge skrevet at min tilstand er varig (et af afslagspunkterne var den manglende varighed), jeg har været i arbejdsprøvning (et andet afslagspunkt var at der burde foreligge en arbejdsprøvning som kunne sige noget om timetal), timetallet er ubetydeligt (ifølge psykologen idag), samlet helbredsteam fra jobcenteret skriver at det ikke anbefales at sætte mig i yderligere arbejdsprøvning eller anden aktivering, da det vil forværre min tilstand, og til sidst så påpegede psykologen idag at hun ikke mener at jeg vil ha udbytte af den behandling der er foreslået (mindfulness) da hun mener min psyke er for skrøbelig til at man bør forsøge det.

Alt i alt en god sag, synes jeg, men man bliver jo desværre gang på gang overrasket negativt over hvad de kan tolke i en sag, og hvad de kan finde på af nye forhindringer....!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 16:14   #125
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej MineBørnsMor!

Hvor er jeg glad for at høre, du er nået hertil! Det har været en lang og hård proces, som du har klaret - med sejhed og nærvær og ro - selvom det ikke har været let - og med respekt omkring dig :-)

Psykologen vurderer alligevel ikke gavn af mindfullnessforløb og psykologiforløb - endnu et år - som først bebudet - men anbefaler FTP - med et samlet helbredsteam i jobcenter bag denne anbefaling! Pyh ha! En lettelse!

Til lykke!

Held og lykke med de sidste formaliteter :-)

Sidst redigeret af Katharina; 20-10-2010 kl. 16:38.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 16:40   #126
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Og så fik jeg da også lige brev fra ydelsescenteret:

''I forbindelse med at ydelsescenteret har vurderet, at betingelserne i Pensionslovens § 17.1.3 er opfyldt, og det besluttes, at der ansøges om førtidspension til dig, skulle du have været tilbudt et møde med de personer, som skal træffe afgørelsen om din pension.

Det møde er du fejlagtigt ikke blevet tilbudt. Såfremt du ønsker at anmode om et møde bedses du kontakte mig på tlf xxxxxxxx snarest muligt, og inden 8 dage for modtagelse af dette brev.

I modsat fald vil sagen blive afgjort ud fra de oplysninger, der fremgår af tidligere fremsendte beslutningsskema.''

- hvordan læser I lige det? Jeg må hellere ringe...jeg orker ikke rigtigt sådan et møde, men omvendt er det jo dumt at lade være hvis det er det der kan afgøre min sag??

Jeg har heller ikke lige styr på hvad de 'tidligere fremsendte beslutningsskema' dækker over.
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 17:05   #127
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære MineBørnsMor!

Citat:
Oprindeligt indsendt af MineBørnsMor Se meddelelser
Og så fik jeg da også lige brev fra ydelsescenteret:

''I forbindelse med at ydelsescenteret har vurderet, at betingelserne i Pensionslovens § 17.1.3 er opfyldt, og det besluttes, at der ansøges om førtidspension til dig, skulle du have været tilbudt et møde med de personer, som skal træffe afgørelsen om din pension.

Det møde er du fejlagtigt ikke blevet tilbudt. Såfremt du ønsker at anmode om et møde bedses du kontakte mig på tlf xxxxxxxx snarest muligt, og inden 8 dage for modtagelse af dette brev.

I modsat fald vil sagen blive afgjort ud fra de oplysninger, der fremgår af tidligere fremsendte beslutningsskema.''

- hvordan læser I lige det? Jeg må hellere ringe...jeg orker ikke rigtigt sådan et møde, men omvendt er det jo dumt at lade være hvis det er det der kan afgøre min sag??

Jeg har heller ikke lige styr på hvad de 'tidligere fremsendte beslutningsskema' dækker over.

Du har nu fået brev om tilkendt førtidspension - uden at skulle møde op til formelt møde med pensionsteam - og hvis det er i orden for dig, at du ikke har været til dette møde - så er der ikke yderligere formaliteter i din sag! Din FTP er godkendt!

Stort til lykke!!!!!!

Du spørger videre:

”Jeg har heller ikke lige styr på hvad de 'tidligere fremsendte beslutningsskema' dækker over."

Det fremsendte beslutningsskema er sikkert et afkrydsningsskema, om du ønsker formel partshøring af ressourceprofil inden videre formel tilkendelse af FTP ved formelt møde i pensionsteam, et afkrydsningsskema, som du har fået sammen med ressourceprofil.

Men du behøver ikke videre partshøring af ressourceprofil nu – du har fået tilkendt FTP af pensionsteam!

Sådan var de sidste formaliteter også, da jeg fik tilkendt FTP!

Til lykke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sidst redigeret af Katharina; 20-10-2010 kl. 17:09.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 17:11   #128
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Katharina Se meddelelser
Kære MineBørnsMor!




Du har nu fået brev om tilkendt førtidspension - uden at skulle møde op til formelt møde med pensionsteam - og hvis det er i orden for dig, at du ikke har været til dette møde - så er der ikke yderligere formaliteter i din sag! Din FTP er godkendt!

Stort til lykke!!!!!!

Du spørger videre:

”Jeg har heller ikke lige styr på hvad de 'tidligere fremsendte beslutningsskema' dækker over."

Det fremsendte beslutningsskema er sikkert et afkrydsningsskema, om du ønsker formel partshøring af ressourceprofil inden videre formel tilkendelse af FTP ved formelt møde i pensionsteam, et afkrydsningsskema, som du har fået sammen med ressourceprofil.

Men du behøver ikke videre partshøring af ressourceprofil nu – du har fået tilkendt FTP af pensionsteam!

Sådan var de sidste formaliteter også, da jeg fik tilkendt FTP!

Til lykke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men jeg har da ikke fået tilkendt pensionen. Ydelsescenteret har sagt jeg opfylder kravene og at der ansøges om pension til mig. Sådan læser jeg det da...?

Men jeg fornemmer da også det bærer den vej, selvom man kan blive overrasket....
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 17:41   #129
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MineBørnsMor Se meddelelser
Men jeg har da ikke fået tilkendt pensionen. Ydelsescenteret har sagt jeg opfylder kravene og at der ansøges om pension til mig. Sådan læser jeg det da...?

Men jeg fornemmer da også det bærer den vej, selvom man kan blive overrasket....
Når du ringer til sagsbehandler i Ydelsescenter i morgen - kan du få bekræftet FTP - tænker jeg - sådan var forløb også for mig - uden behov for formelt møde om partshøring af ressourceprofil - det er det, jeg fornemmer, også vil ske i din sag - ud fra brev, du fortæller om!

Det er næsten ikke til at tro på - men ring og hør i morgen - alt er parat til "ja" til FTP nu - tænker jeg ud fra mine erfaringer med min FTP-sag !!!!!

Sidst redigeret af Katharina; 20-10-2010 kl. 22:14.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 18:15   #130
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ej hvor vildt hvis "det bare er det" og du får din pension, MBM !!

Det betaler sig at klage må man sige, hele din sag er vendt 180 grader og du slipper for 1 år på mindfullness og utryghed over din sag. Spændende at høre hvad du får at vide i morgen.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag af sdp hvad nu ???? Scorpion Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 28-09-2012 12:17
afslag og hvad så ? ene Spørgsmål ang fleksjob 7 17-06-2012 10:04
Afslag på kontanthjælp, hvad gør vi nu...? Brille Alt det andet 8 26-10-2011 01:11
Afslag - hvad nu? Tin64 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 22-08-2010 14:32
Afslag på fleksjob og hvad nu jfm Spørgsmål ang fleksjob 9 21-01-2010 16:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension