K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2008, 18:01   #1
fuerzzz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2008
Indlæg: 2
Styrke: 0
fuerzzz er ny på vejen
Syg i Danmark

Behandler vi dem anstændigt?

Enhver ved at mange slags sygdomme kan gøre en uarbejdsdygtig, også lang før den alm pensionsalder. For disse mennesker venter der ofte en årelang kamp mod systemet, med arbejdsprøvninger, fleksjob osv.

Hvorfor kan man ikke tage en læges ord "for gode varer?". Istedet giver man magten til en lægekonsulent som ikke engang har tilset en men blot skal vurdere udfra den alm læges beskrivelse.

Der gøres også meget ud af at kroniske sygdomme ikke nødvendigvis giver ret til førtidspension eller lign, men at man blot har nogle fysiske skavanker som arbejdsgiveren så må tage hensyn til.

**** jeg ville ønske stats- og besæftigelsesministeren havde eksempelvis KOL, så kunne de sgu prøve det selv.

Det sidste syge mennesker har brug for er da at få fjernet deres økonomiske grundlag.

Jeg skal desværre selv i gang med "turen" når min dagpengeret udløber. Det skal nok blive spændende.

Jeg håber dog inderligt vi har fået en anden regering inden.
fuerzzz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 21:11   #2
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Fuerzzz.

Jeg er så enig med dig.

Har været sygemeldt over 1 år. Kommunen har alle papirer fra 2 afdelinger på sygehuset, hvor jeg er patient + papirer fra en second openion ved en speciallæge. Så blev der indhentet generel helbreds attest ved egen læge. Her står blandt andet, at der ikke er yderligere behandling end den jeg modtager, at det hele tiden forværes og at jeg ikke har nogen arbejdsevne i ethvert erhverv tilbage.
Alt bliver så forelagt lægekonsulenten med henblik på førtidspension.
Nu har de så forlænget mine sygedaagpenge i ½ år, for lægekonsulenten vil gerne have nye udtalelse fra de to læger (2 forskellige afdelinger) jeg går hos på sygehuset og en arbejdsprøvning.
Jeg siger som dig, "Hvorfor tager de ikke lægens ord for gode varer"? Det er ham der har fulgt mig igennem hele forløbet. Har set mig når det er rigtig slemt. Har henvist mig til speciallægerne. Har givet mig indsprøjtninger, når det har været helt akut.
Jeg sidder stadig tilbage og undre mig over hvordan man viser/beviser, at man ikke kan arbejde. Det lyder forkert i mine ører.
Undre mig over at lægekonsulenten ikke tager sin kollegas ord for gode vare, men skal lige spille smart og bruge kommunens penge på flere undersøgelser (foretage af de samme læger, som hidtil har undersøgt og behandlet mig).
Men der er nok også "noget galt" med mit hoved.
Så jeg er lige startet på "turen" og spændende??? Jo det synes jeg nok, for der går mange dage med at vente på nyt fra kommunen -og det er jo spændende.
Nå- men vi kan jo følges af igennem turen her på K10. Her kan du finde mange nyttige ting.
Mvh Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 21:48   #3
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sommer Se meddelelser
Hej Fuerzzz.

Jeg er så enig med dig.

Har været sygemeldt over 1 år. Kommunen har alle papirer fra 2 afdelinger på sygehuset, hvor jeg er patient + papirer fra en second openion ved en speciallæge. Så blev der indhentet generel helbreds attest ved egen læge. Her står blandt andet, at der ikke er yderligere behandling end den jeg modtager, at det hele tiden forværes og at jeg ikke har nogen arbejdsevne i ethvert erhverv tilbage.
Alt bliver så forelagt lægekonsulenten med henblik på førtidspension.
Nu har de så forlænget mine sygedaagpenge i ½ år, for lægekonsulenten vil gerne have nye udtalelse fra de to læger (2 forskellige afdelinger) jeg går hos på sygehuset og en arbejdsprøvning.
Jeg siger som dig, "Hvorfor tager de ikke lægens ord for gode varer"? Det er ham der har fulgt mig igennem hele forløbet. Har set mig når det er rigtig slemt. Har henvist mig til speciallægerne. Har givet mig indsprøjtninger, når det har været helt akut.
Jeg sidder stadig tilbage og undre mig over hvordan man viser/beviser, at man ikke kan arbejde. Det lyder forkert i mine ører.
Undre mig over at lægekonsulenten ikke tager sin kollegas ord for gode vare, men skal lige spille smart og bruge kommunens penge på flere undersøgelser (foretage af de samme læger, som hidtil har undersøgt og behandlet mig).
Men der er nok også "noget galt" med mit hoved.
Så jeg er lige startet på "turen" og spændende??? Jo det synes jeg nok, for der går mange dage med at vente på nyt fra kommunen -og det er jo spændende.
Nå- men vi kan jo følges af igennem turen her på K10. Her kan du finde mange nyttige ting.
Mvh Sommer

Hej Sommer

ja det er sku lige som mig min læge har også i hans sidste lægestatuse skrevet
at jeg ikke har nogen arbejdsevne i ethvert erhverv tilbage. Og jeg skal også på social medicinsk testcenter, for det mener lægekonsulenten at jeg skal og så skal jeg også til psykolog, selv om at jeg ikke fejler noget psykisk men fysisk, jeg kan heller ikke forstå at de ikke tager egen læges ord for gode vare, men vælger at bruger rigtig mange penge på at underminer egen læges status og man må jo mene at det er egen læge der følger os og ser os når vi har det dårligst, og ikke lægekonsulenten som kun er ude på at få en erklæringe som kommune så kan bruge til at give borgerne afslag,

Når men lad os følges af i denne svære, selv om jeg ikke syntes at det er spænnende, jeg vil bare gerne snart have lidt fred.
Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2008, 08:45   #4
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Jeg var ude for en sociallæge i 2001, der begyndte og rode i mine forældres død, for det kunne jo være han kunne prakke noget psykisk på mig, så han kunne skrive jeg var hysterisk.

Dette var på trods af danmarks førende blodproplæge der skrev, han ikek vidste hvordan min sygdom vil udvikle sig da den er sjælden. Desuden så var der også en second opinion fra en speciallæge der sagde det samme som, danmarks førende tromboselæge, det er fysisk ikke psykisk. Mén ved vi ikke hvordan udvikler sig med årene, det bliver bare ikke bedre.

Alligevel så gjorde han alt for den sociallæge og få en diagnose som hed hysterisk på mig, det lykkes ham heldigvis ikke, for jeg sagde bare mine forældres død er skam bearbejdet, og det skal du slet ikke blande dig i.

Lone
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2008, 11:59   #5
fuerzzz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2008
Indlæg: 2
Styrke: 0
fuerzzz er ny på vejen
Rart at se at andre er enige.

Da jeg skrev "spændende" mente jeg at det sikkert bliver en årelang kamp. Det jeg lider af er KOL (rygerlunger) men ifgl egen læge er den umulig at få før man er 35... og jer er 26 ;/ Men så må jeg jo skifte læge

Det bevirker at jeg hoster og er svimmel hele dagen. Derfor mener jeg ikke selv jeg kan klare et job, ja jeg tør end ikke køre bil mere.

Men det bliver nok ret problematisk at overbevise både læger og kommunen om det med den alder jeg har ;/
fuerzzz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2008, 13:36   #6
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej.
Mit spændende er altså også "spændende". Det er en spænding jeg godt kan undvære.
Min egen læge har skrevet, at der ikke er noget psykisk i vejen med mig, men at jeg er meget påvirket af, at jeg har få to kroniske sygdomme som griber drastisk ind i mit liv.
Han skrev netop dette, for at forhindre at jeg også skulle sendes til undersøgelser for det. Han ved nemlig godt, at jeg indimellem er i krise.
Jeg har det godt psykisk og jeg har et godt bagland, men det man udsættes for når man er så uheldig at blive syg, det kan godt nok give psykiske problemer.
Men vi må støtte hinanden gennem "Turen". og det er til utrolig hjælp at læse i andres indlæg her på k10, for så kan man se man ikke er alene.
Der er mange andre der slæbes rundt i manegen.

Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Socialkrise i Danmark Webmaster Politik og Samfund 2 15-01-2013 12:09
Og det var Danmark Hexi Politik og Samfund 9 13-11-2010 05:32
danmark superkok Politik og Samfund 5 25-04-2010 11:12
Danmark/Sverige. OSS Din historie 26 16-12-2006 03:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension