K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-06-2015, 07:42   #1
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Jeg er så vred!

Jeg er simpelthen så vred, og må bare dele en meget ubehagelig oplevelse med en kommunal ansat.

Først lidt baggrundsviden: Jeg er fleksjobber uden arbejde og har for nylig fået konstateret svær slidgigt i begge knæ og moderat slidgigt i begge hofter. Jeg bor ude på landet, og er afhængig af skolebusser og rutebiler, for at komme ud at handle og ind til byen.

Nu er min slidgigt så slem, at jeg har mere end svært ved at komme op og ned af rutebilerne. Min gangdistance er max 100 m og jeg aner ikke hvordan jeg skal klare bare det at få handlet, i nær fremtid. For slet ikke tale om når jeg skal i gang med en ny afklaring indenfor de næste 6 mdr.

I går var jeg så heldig at få kørelejlighed, da jeg var indkaldt til at møde med min jobkonsulent. Hun vidste naturligvis intet om hjælpemidler, men efter mødet tog jeg chancen, og tøffede hen til myndighedsafd. Min sagsbehandler der, havde tilfældigvis tid til at tale med mig, og var rigtig sød og hjælpsom. Hun synes jeg i første omgang skulle søge om handicapkørsel.

Hun vidste så bare ikke ret meget om reglerne, så hun fulgte mig hen til en anden medarbejder. Efter lidt snakken frem og tilbage om mine problemer, spurgte denne dame mig om, hvorfor jeg ikke bare tog bussen. Forklarede at det var det der var problemet, at jeg ikke længere kunne dette.

Jamen jeg kunne bare benytte mig at flextaxa ordningen. Nej det kan jeg heller ikke, for vores kommune er en af de dyre, hvad det angår, og en tur til byen ville koste mig mere end 250,- hver vej, så det har jeg simpelthen ikke råd til.

Så siger den "rare" dame til mig: "Jamen så må du jo gå eller hoppe på tungen!"

Det var som at få en spand iskoldt vand i hovedet, og det eneste jeg kunne gøre, var at mumle "Tak for ingenting!" dreje rundt på hælen, og humpe ud så hurtigt mine smertende knæ og stok kunne bære mig.

Aldrig mit liv har jeg følt mig så lille og ydmyget

Jeg beklager den lange smøre, men jeg trængte sådan til at få det ned på skrift, og få det ud af systemet...
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2015, 07:49   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det samme skriver du lige og sender til borgmesteren..

Uanset om du er berettiget til handicapkørsel eller ej, så er det utilstedelig opførsel, og den bør påtales.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2015, 07:57   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Kan se at vi tilhører samme kommune og nej, det er ikke iorden at opføre sig sådan.


Jeg ved ikke hvad der sker i handicapkørselafdelingen for jeg har selv oplevet en prober sagsbehandling hele vejen igennem på nær i handicapkørselafdelingen, hvor de var flabet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2015, 10:03   #4
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Nej det er bestemt ikke i orden at opføre sig sådan, og jeg har da også sendt en klage til borgmesteren. Ikke at jeg forventer noget som helst i den anledning, men så ved han det i det mindste.

Jeg håber aldrig jeg skal møde hende igen, og bliver det nødvendigt, bliver det ikke uden bisidder og optager. Ellers bliver det pr mail.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2015, 10:35   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
forstår godt din vrede
men har du tænkt på at du måske skulle flytte til andre trafik forhold?
det er vel ikke kommunens skyld, at du bor på landet, ved godt man ikke bare ige flytter men som fleksjobber, vil der jo altid være trafik problemer, hvis man bor langt væk fra arbejdet
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2015, 10:55   #6
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Nu boede jeg altså her, inden jeg fik problemer med bentøjet. Men uanset hvad, giver det vel ikke ret til at tale sådan til en borger. At jeg bor på landet, er vel ikke det samme som at jeg skal finde mig i at blive talt ned til på den måde - eller hur?
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2015, 13:28   #7
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
https://www.retsinformation.dk/Forms...d=164698#Kap15
kap 15 - §82 - stk 4

Få en tid ved lægen, forklar ham problemet og fortæl ham at han sikkert bliver bedt om at bekræfte at du ikke længere kan tage bussen.

Handicapkørsel er meget godt, men dyrt og beregnet til fritidsformål. læs op på det, det vil gavne dig at vide på forhånd. Især fordi du så kan vurdere om det overhovedet er noget du har lyst til at søge, brug for og råd til...

Der er fornyligt lavet om på reglerne for brug af handicapkørsel, det har givet lidt forvirring for ændringen læses forskelligt afhængig af hvem man spørger. (DUKH, Køreselskontoret her i kommunen, og de generelle vejledninger rundt omkring på nettet).

Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2015, 14:20   #8
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Min læge er ind over, og har allerede skrevet til kommunen, at jeg ikke kan tage rutebilen længere, og at jeg har brug for et køretøj. I dag har jeg fået en mail fra min sagsbehandler, at hun desværre ikke kan behandle min ansøgning om hjælpemidler, før efter sommerferien, og at jeg tidligst kan forvente en afgørelse i slutningen af september.

Jeg har læst på reglerne om handicapkørsel, og det vil være fint nok for mig, når jeg bare skal til byen en gang imellem. Det vil være bedre end ingenting, indtil jeg finder ud af om jeg måske kan få bevilget et køretøj. Jeg kan ikke bruge handicapkørsel til når jeg skal i udredning om nogle mdr. Men det er min jobkonsulent helt indforstået med, og hun vil forsøge at finde en praktik i nærheden af min bopæl. Desuden kan hun bevilge taxakørsel til og fra praktikken, hvis jeg ikke har fundet en løsning inden da. Hun er helt på det rene med, at jeg ikke kan bruge handicapkørsel på det.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/

Sidst redigeret af sun-lady; 03-06-2015 kl. 14:29. Årsag: glemte noget
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2015, 16:24   #9
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Den form for tiltale er forbudt! Din sagsbehandler er et SERVICEORGAN!
Klag til højeste sted NU.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2015, 16:33   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du bør kontakte borgerrådgiveren og få fortalt om den episode....

Du kan evt bede dem om at tage med hvis du nogensinde skulle komme til at skulle til møde med omtalte tåbe..

Link til borgerrådgiveren http://www.horsens.dk/Servicemenu/A-...raadgiver.aspx

Jo flere som kontakte deres borgerrådgivere jo mere kan de se at der er problemer...også hvis det kun er i en afd..

BTW....selvfølgelig skal man ikke tolerere at blive udsat for den slags idioti...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension