K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2013, 16:10   #121
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
http://www.altinget.dk/artikel/sluts...m-sygedagpenge


"Reformen skal lukke det hul, der lige nu betyder, at cirka 1.400 langtidssyge hvert år mister sygedagpengene og står helt uden offentlig forsørgelse, fordi deres ægtefælle tjener for meget til, at de kan få kontanthjælp.

Alle tre regeringspartier gik til valg på at fjerne tidsbegrænsningen på sygedagpenge. Men både Enhedslisten og flere patientforeninger har kaldt regeringens udspil for løftebrud, fordi selve perioden på sygedagpenge bliver halveret.

Og Enhedslisten vil ikke være med til, at de langtidssyge selv skal betale regningen for at lave en ydelse uden udløbsdato."

"Vi er store modstandere af at fjerne varighedsbegrænsningen og indføre denne luksus- kontanthjælp uden modregning fra samleverens indkomst. Skal vi med i reformen, så skal vi have noget andet til gengæld," siger Joachim B. Olsen."

Mine fremhævninger.

Med forslaget om en ubegrænset kontanthjælp hvis man er i ressourceforløb ser jeg er overhængende fare for en slags "discount-førtidspension", hvor kommunerne uanset politikernes intentioner, vil bruge denne mulighed til at fastholde borgere uafklaret på kontanthjælp....

Nu uden at bryde loven!

Uanset hvor gode og rosenrøde intentionerne er, så finder kommunen ALTID en måde at fordreje tingene til deres egen økonomiske vinding.

Såh....


"Vi er store modstandere af at fjerne varighedsbegrænsningen og indføre denne luksus- kontanthjælp uden modregning fra samleverens indkomst. Skal vi med i reformen, så skal vi have noget andet til gengæld," siger Joachim B. Olsen."


Betyder ovenstående, at hvis loven vedtages, så er man ikke underlagt gensidig forsørgerpligt, hvis man deltager i ressourceforløb?

Det ville være en redning for mange af dem der rammes af den gensidige forsørgerpligt pr 1-1.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2013, 21:13   #122
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tvungen medicinering? Ny sygedagpengereform

http://www.ft.dk/samling/20131/almde...27/1296838.pdf

"Jeg har forstået brevskriverens problem således, at hendes sygedagpenge bliver stoppet, fordi hun ikke igen vil tage antidepressiv medicin, og at hun heller ikke vil kunne få førtidspension. Mette Frederiksen"

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 10:18   #123
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Forstå. hvor alvorligt denne tråd er...

Kære venner, der følger denne tråd.

Her ser vi konsekvensen af politikernes uvidenhed om den virkelighed vi andre lever i.

http://www.avisen.dk/to-aar-uden-ind...rt_246079.aspx

"Hun blev sygemeldt, og Holbæk Kommune gav hende afslag på førtidspension, fordi hun sagde nej til en risikabel rygoperation, som flere læger ikke mente ville virke. Kommunen mente desuden, at hun med sine 164 centimeter og 77 kilo var for fed og burde tabe sig.

Efter afslaget på førtidspension stoppede sygedagpengene.
"

Dette kan i fremtiden ske for alle. Regler fastholdt af en S- SF regering og hvor vi følger med i resultatet af den nye sygedagpengereform som er i sin afsluttende fase.

http://www.avisen.dk/stoerste-knast-...ge_246590.aspx

Triste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 08-12-2013 kl. 11:18.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 11:04   #124
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
http://www.avisen.dk/stoerste-knast-...ge_246590.aspx

Jeg kan sørme ikke se noget trist i at ydelsen bliver UAFHÆNGIG af formue eller ægtefælles indkomst, hvor syge IKKE vil komme til at stå helt uden indtægt.

Der står ordret:

"Den såkaldte ressourceydelse er en kontanthjælpslignende ydelse, der skal erstatte sygedagpengene efter 26 uger. Ydelsen er uafhængig af formue eller ægtefællens indkomst og sikrer dermed, at ingen syge vil stå helt uden indtægt."

http://www.avisen.dk/stoerste-knast-...ge_246590.aspx
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 11:30   #125
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ingen kender resultatet....

Kære Migselv.

.... i den nye sygedagpengereform, men........

... denne tråd handler udelukkende om de tvangsmetoder, som S - SF tilsyneladende ønsker at fastholde i en 3 årig forsøgsperiode.

At S - SF endnu ikke omgående har fjernet de 4 Principafgørelser Ankestyrelsen har udsendt, er stærkt bekymrende.

Det skal de ikke roses for.

De blive primært brugt til at STOPPE borgernes sygedagpenge omgående, hvis ikke de vil lade sig tvang- medicinerer, elektrochok behandle eller TVANGS opererer, nøjagtig som den kvinde i Holbæk.

Det er den problemstilling den enkelte skal tage stilling til og intet andet. Fordi at hvis de omstridte Principafgørelser IKKE bliver fjernet så nytter alt andet ikke en tøddel. Så fortsætter dette tvangscirkus, som S og SF skal tage et medansvar for.

Men nu får vi se slutresultatet inden Jul.

Men glemmes skal det ikke hvad Mette Frederiksen havde af mening om denne tråds emne i marts 2012

Mette Frederiksen den 6.marts 2012:

http://www.avisen.dk/mette-f-vil-sto...er_161749.aspx

"Kommunerne skal ikke have lov til at tvinge sygedagpengemodtagere eller førtidspensionister på lykkepiller, mener beskæftigelsesministeren."

Hvor hun i dag mener at vi skal lige se tiden an i en 3årig forsøgsperiode.


Derfor henvendte Gigtforeningen sig til mig og spurgte mig personligt at få lov til at kører denne sag igennem det politiske og pressemæssige system.
Fordi at det var K10 der startede debatten op, med at skrive til samtlige handicaporganisationer samt Ankestyrelsen, om denne fadæse.



Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 08-12-2013 kl. 12:29.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 15:58   #126
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hej Peter

Jeg har startet denne debat op:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28715

"Hvornår vendte retorikken?"

Min intention med tråden er at tydeliggøre hvilke strømninger i samfundets retorik, politik, meninger og medier der vender "folkets" mening til det menneskefjendske system vi har idag, som end ikke på Minister-plan ser et problem i at systemet, igen, tvangsmedicinere, tvangsbehandler og tvangsopererer landets borgere.

Jeg vil kalde det propaganda og hjernevask af befolkningen.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 21:34   #127
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bemærk hvad Ankestyrelsen mente marts 2011

http://www.information.dk/telegram/263020

"Ankestyrelsen gav Jeanette Quaade medhold i, at i hendes sag kunne Struer Kommune ikke stille krav om, at hun skulle tage antidepressiv medicin."

Ganske interessant da Ankestyrelsen i dag mener at både tvangs medicinering og lumbal operation er tilladt, for at beholde sit forsørgelsesgrundlag.

Ja, Frida jeg har kommenteret i din nye tråd, som er ganske interessant, hvis man spørger:

Hvem, hvordan og hvornår har Ankestyrelsen skiftet mening om tvang i sociale sagsbehandlinger?

Hvilken regering har påbegyndt den tone vi i dag bruger om handicappede og sygemeldte?

Mon det er et lille henvendelse fra den daværende eller nuværende regering?

Eller er det embedsmænd der har igangsat hvad der sker på området?

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 20:59   #128
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Kære Peter.

Jeg beklager jeg fandt noget positivt, hvor syge i fremtiden får en ydelse, som IKKE er indkomstafhængig - i det link du selv henviser til.
http://www.avisen.dk/stoerste-knast-...ge_246590.aspx

Jeg var IKKE klar over at "denne tråd handler UDELUKKENDE om de tvangsmetoder, som S - SF tilsyneladende ønsker at fastholde i en 3 årig forsøgsperiode." - som du skriver ?

Du henviser yderligere til en artikel fra marts 2012 - hvor Mette Frederiksen har udtalt sig ... ...

Senere henviser du til en negativ afgørelse fra Ankestyrelsen i 2011 ...

Er det slet ikke muligt (måske med henvisning til en anden tråd) at oplyse hvad der ellers sker af nye positive tiltag - som vil gavne rigtig mange syge menesker - som ellers ville have mistet deres indtægt p.g.a. ægtefælleforsørgelse, formue etc. ?

Jeg forstår desværre ikke hvorfor du - netop på K10 - vælger at fremhæve de værste (halvgamle) senarier, som du kan finde på nettet?

Har du slet ingen positive oplevelser/nyheder, du har lyst til at dele med os som dagligt følger K10 ?
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 21:57   #129
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja det er vel meget naturligt at man går efter de ting som er meget forkert....kontra at gå efter de ting der virker...

At man kan finde en enkelt ting som er positivt...jeps jeg er enig...det vil gælde dem som har skulle forsørges af deres ægtefælle...gør vel ikke at man skal lade alle de tåbelige ting være...

Så hvis man forsøger at rette op på nogle af disse "dårlige" ting...ja så er det vel dem man skal koncentrere sig om..

Hvis du ikke forstår hvorfor netop det er de "dårlige" ting bliver fremhævet her på K10....ja så har du slet ikke forstået K10....og meningen med den...

Jeg har ikke lavet denne side som en oplysningsside for positive ting....jo jo det er da fint hvis nogen vil oplyse om disse...men det er bestemt ikke formålet med siden..

Nej det er en side hvor folk kan komme ind og få råbt alle de dårlige ting ud....som de bliver udsat for...

Den er ikke lavet for at folk skal komme ind og lovprise at luft stadig er gratis...eller råbe op om ting der virker eller er som de bør være....

Så når man opholder sig her på en protest side....og man feks har nogle reformer med 100 dårlige ting i....og en enkelt god ting i....ja så er det helt naturligt at man går efter de ting som er dårlige...

Men måske man skal være rigtig glad for at der faktisk er nogen som gider kæmpe imod de dårlige ting......det er jeg ihvertfald...og så bekymre det mig at nogen kan finde en enkelt god ting frem og så begynde at bruge det imod den som faktisk gør noget for at de dårlige ting kan luges væk...

Iøvrigt står det en helt frit for at selvstændigt oplyse om de ting man synes er vigtige...herunder også de positive hvis man vil..det kan man sagtens gøre uden at gå efter andre og anklage dem for ikke at gøre det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 22:48   #130
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, for din interesse...

Kære Migselv

..... men jeg må holde fast på, at i denne vigtige tråd drejer det sig tvang.

Fordi, at en del navngivne folketingspolitikere læser og følger med i denne tråd. Derfor ønsker jeg, at der ikke bliver for meget "fyld" som positive beretninger. Det kunne ellers være hyggeligt.

Når jeg tager, efter din mening gamle nyheder op, er det fordi at jeg kender det politiske system. Når en minister, Mette Frederiksen i dette eksempel, for få måneder siden fremkommer med sine meninger i det offentlige rum og tilsyneladende skifter mening, så er det mit håb, at give de medlæsende folketingsmedlemmer materiale og dokumentation for at eksempelvis, at stille §20 spørgsmål til ministeren.

http://www.ft.dk/Dokumenter/Vis_efte...r=4#pagination

Fordi, at netop i disse timer færdigforhandles den sidste reform, sygedagpengereformen. Som sikkert har nogle positive konsekvenser.

Men de positive konsekvenser har jeg ikke overskud til også at interessere mig for.

Fordi jeg er af den mening at der savnes positive situationer:

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/12/09/194431.htm hvor denne nyhed kun er få sekunder gammel, i skrivende stund

Jeg bruger mit sparsomme overskud til 2 ting: at gå efter de urimeligheder som findes og hjælpe de unge mennesker, som bliver svigtet, ud over alle grænser.

Læs og forstå, eventuelt fremkomme med et positivt løsningsforslag til følgende stupiditeter:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=21830

... og i tillæg til dette, vil man nu TVINGE unge mennesker til:

Elektrochok
Tvangsmedicinering
Lumbal operation

... eller bliver deres forsørgelsesgrundlag fjernet!

... fordi at embedsmænd og enkelte politikere har fundet en gammel rapport der oplyser at der findes ingen risiko ved den form for operation...

... trods at hele Danmarks lægestand er begyndt at råbe op.

Men du er velkommen til at lave din egen tråd, hvor vi kan dele positive erfaringer. Jeg deltager gerne.

Bedste hilsner

Peter

PS hvis ikke Mette Frederiksen bliver stoppet nu, tro ingen vel at Ankestyrelsen er færdige med at udsende Principafgørelser, til skade for de unge mennesker?

Sidst redigeret af phhmw; 09-12-2013 kl. 23:49.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Socialkrise i Danmark Webmaster Politik og Samfund 2 15-01-2013 12:09
Og det var Danmark Hexi Politik og Samfund 9 13-11-2010 05:32
danmark superkok Politik og Samfund 5 25-04-2010 11:12
Syg i Danmark fuerzzz Alt det andet 5 09-06-2008 13:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension