K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2009, 17:45   #11
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
Mennesker på overførelse indkomst har det for godt

Sådan er det. Mennesker på overførelse indkomst har det for godt, ellers ville de også gøre det.
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 18:03   #12
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Hu - huh - Permand !
Dét kan man da kalde en direkte opfordring !
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 18:11   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Mennesker på overførelse indkomst har det for godt
Næ, jeg tror nærmere, de er for syge, fattige og nedslidte.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2009, 02:27   #14
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Permand Se meddelelser
Sådan er det. Mennesker på overførelse indkomst har det for godt, ellers ville de også gøre det.
Vil du være så venlig at uddybe den påstand? Er ik sikker på jeg forstår hvad du mener?
  Besvar med citat
Gammel 19-02-2009, 09:12   #15
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jooo, det burde vi alle gøre på en givet dag, sætte ild til landets flopcentre.

Men nok mere symbolsk, en stor brændende § foran alle centre, sårn lidt KKK-agtigt.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2009, 10:38   #16
maj
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
maj er rigtig godt på vej
Forståelse

Vi kan ikke som samfund bære at folk griber til selvtægt, så bryder alt jo sammen. Og som Lum skriver er der også for mig at se en fare i at flere og flere har svært ved at behandle andre med respekt. Og det gælder jo i særdeleshed desværre også i de offentlige systemer, hvis man blev mødt med respekten, forståelsen og med afgørelser som var forståelige ville meget være løst.

MEN når det så er sagt, så har jeg efter selv at have været i systemet i mange år, fuld forståelse for at folk bliver klemt så langt ud at de griber til desperate handlinger. Som en anden skrev så syntes jeg ikke det er rigtigt men jeg forstår det. Jeg har bestemt også undervejs haft desperate tanker om det ene eller det anden, men er så heldig at have overskud til at det forbliver tanker.
maj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2009, 12:38   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg kan hverken have forståelse eller respekt eller tilslutte mig noget så tåbeligt som at brænde et jobcenter af ...

Hvad skulle det dog hjælpe ?

Mere fart på vores sager det kommer der bestemt ikke for der vil jo være mangel på lokaler hvor medarbejderne kan sidde...

Så er der det traume det er for mennesker at få brændt noget af deres kig på personalet til de børnehaver der blev brændt ....

Og hvad hvis en eller anden fik den ide at brænde sådan et jobcenter mens folk var på arbejdet ?

Ja altså jeg er ikke den store tilhængere af jobkonsulenter og syntes at en stor del af dem ikke er deres løn værd , men man skal altså ikke glemme at de også er mennesker af kød og blod og der er immervæk nogen af dem i mellem der gerne vil gøre en forskel ....

At blive lige så dumme voldgie og ligeglade med menneskeskæbner som dem vi er oppe i mod er bestemt ikke løsningen ....

og nej jeg kan ikke forstå at man kan blive så frustreret at man griber til ekstremer for det hjælper ikke en hujende fis det skader kun....

den mand der skød en sikkerhedsvagt ved told og skat i kbh mon han fik det bedre ? og hvordan mon sikkerhedsvagtens venner kollegaer og familier har det , tror i nogen sinde at de vil kunne forstå at et menneske bliver så frustreret ... nææææ de vil vende sig imod vedkommen det ville jeg selv gøre...
  Besvar med citat
Gammel 19-02-2009, 13:38   #18
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Men det er stadigvæk VIGTIGT, at offentligheden for en forståelse (ikke accept) af HVORFOR nogen vælger at begå selvtægt... Det eneste vi ser gang på gang er, at folk i "den lave ende" skal mærkes som kriminelle og farlige og psykopater... jeg tør væde på, at rigtig mange flere begår selvtægt i dag, som KUNNE være undgået, hvis systemet ikke havde været så fandens umenneskeligt.

Så HVEM er det så der er årsagen når det kommer til stykket? ... barnet der drillede og hånede konstant, og endte med et lag tæsk, eller den der blev mobbet? ... jeg synes der er en hvis sammenliging...
  Besvar med citat
Gammel 19-02-2009, 13:50   #19
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Permand Se meddelelser
Sådan er det. Mennesker på overførelse indkomst har det for godt, ellers ville de også gøre det.
Eller også er de så undertrykte at de har givet op overfor den enevældige overmagt og affinder sig med tingenes tilstand.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2009, 13:56   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Razmo jeg ved godt hvordan man tænker om det og har da også selv prøvet at have lyst til at give nogen et lag tæsk ...

Men selvtægt er stadig ikke vejen frem og undskyld mig jeg er ud af en ambivalent familie med min blå bror og min søster som er jobkonsulent på kommunen og så mig...

Men derfor mener jeg at vide at jobkonsulenter også er mennesker og ikke dårlige mennesker men klemte mennesker at de blå mange gange bare ikke har prøvet livet på egen krop og ikke ved hvad de taler om , og jeg tror altså ikke at man kan banke dem til at forstå , lige så lidt som de kan tæske os raske ....

Og det sidste vi har brug for i dette samfund er flere og mere forråelse , jeg er målløs over hvordan samfundet har ændret sig de sidste 20 år fra da jeg var 23 og til nu hvor mine sønner er ved at være i den alder ....

Jeg var lykkelig da min sønner flyttede hjemmefra og jeg så ikke længere ved at de er i byen og hvornår , de risikere stadig at være dem der bliver slået ihjel men nu ved jeg ikke hvornår de er i byen og kan derfor sove trygt .. og har bedt dem om ikke at fortælle mig når de skal i byen ... ...

Jeg kan sq da se hvor yndig det ville blive hvis vi nu også skulle til at brænde jobcentre ned, jeg er stadig af det håb at vi kan opnå noget med dialog ,jeg har ikke lyst til at leve i det voldgie samfund vi har og vil bestemt ikke være med til at gøre det værre og ville aldrig hverken vise forståelse eller accept af at nogen gør det....

syntes det er stupidt og bringer os ned på de andre stupides nivau og der ønsker jeg for min del ikke at være ....
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SB ville indstille til §18 men nu afslag på §17 Sandie75 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 26-12-2010 21:50
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33
Hvad ville I gøre? hla72 Accept fra vores omgivelser 29 07-04-2010 10:15
Ville du melde dig ind her ??? Stella Dit og Dat 7 17-01-2007 12:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension