K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2010, 09:39   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når han er sygemeldt, som han skriver, SKAL kommunen indhendte lægeligt hos behandler mv.

Dette skal foreligge, får evt tiltag ihverksættes.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 11:29   #12
6000kolding
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2010
Indlæg: 15
Styrke: 14
6000kolding er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Når han er sygemeldt, som han skriver, SKAL kommunen indhendte lægeligt hos behandler mv.

Dette skal foreligge, får evt tiltag ihverksættes.

VH Popiae
Du skriver jeg er sygemeldt.. Er jeg det?

Jeg er meldt ud af mit studie pga. min sygdom, men er det det samme som at være sygemeldt?


Tusind tak for alle svarene! Er virkelig overrasket over at der findes så venlige og hjælpsomme mennesker. Det er virkelig noget, der gør en forskel. Tak igen.
6000kolding er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 11:36   #13
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 6000kolding Se meddelelser
eg er meldt ud af mit studie pga. min sygdom, men er det det samme som at være sygemeldt?
Nej, du er netop IKKE sygemeldt.

Og som sagt syntes jeg ikke at du som udgangspunkt skal sygemeldes fra aktivering med mindre du er fuldstændig uden funktionsevne uden for hjemmet. Hvis de mod MIN forventning sender dig i et eller andet aktiveringstilbud som du ikke kan klare, SÅ kontakter du din sagsbehandler og fortæller at det ikke går og spørger om de kan finde noget andet eller om du skal sygemeldes.

En sygemelding vil blot trækker tingene endnu mere i langdrag. Men naturligvis SKAL du da sygemelde dig hvis du ikke kan klare tingene!!!!!! Ellers vil du bare gå helt ned, og det vil så sandelig også trækker tingene i langdrag.

Jeg håber du går på kommunen i morgen så vi kan høre hvordan det gik :-)
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 23:15   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du har måttet opgive uddannelse pga sygdom, er du sygemeldt.

Det handler jo ikke om at du bare ikke fagligt kan klare uddannelsen?

Ergo skal du formodentlig have hjælp til anden forsørgelse, uddannelse?
Medmindre din sygdom ikke anses for at give varige konsekvenser.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2010, 14:08   #15
6000kolding
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2010
Indlæg: 15
Styrke: 14
6000kolding er ny på vejen
Hej igen,

Er det normalt, at de beder om kontoudtog for de sidste 3 md.?
Jeg har ikke noget at skjule (hverken formue eller noget), men synes da det er utroligt, de vil se, hvad jeg har brugt mine penge på det sidste kvartal.
6000kolding er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2010, 14:17   #16
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvis du har måttet opgive uddannelse pga sygdom, er du sygemeldt.

VH Popiae
Nej, med mindre han har været sygemeldt fra studiet med lægeerklæring er han ikke sygemeldt.
Så er han bare at betragte som værende droppet ud af en uddannelse.

Jeg har aldrig oplevet at de ville have kontoudtog, og jeg tror ærligt talt ikke det er helt efter reglerne.
De skal have din udbetalingsmeddelse fra SU, boligstøtte m.m. samt dokumentation for dine udgifter.
Men jeg kan ikke se hvad det rager dem og du køber for 40 eller 300 kr. i Netto.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2010, 22:50   #17
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det er kun hvis du skal have kontanthjælp at de vil se kontoudtog..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 09:26   #18
6000kolding
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2010
Indlæg: 15
Styrke: 14
6000kolding er ny på vejen
Det er åbenbart forskelligt fra kommune til kommune.

Mht. særlig støtte hvor meget kan man forvente, hvis noget overhovedet, når man kommer fra studie?
6000kolding er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 09:35   #19
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Det er der ikke nogen der kan svare dig på uden indblik i din økonomi.
Hvilken form for støtte hentyder du til? Særlig støtte til dække af husleje? Støtte til medicin? Er du enlig? Hvad bor du i (eje/leje - hus/lejlighede/værelse) og hvad er huslejen?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 10:00   #20
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
gmorn 6000K, og andre

ohhh, der er mange gode og brugbare råd her, og set ovenfra er de for størstedelen rigtige - det er når der kommer personlige tolkninger og formodninger ind over, at det kan blive forvirrende.

For dig - som jo i forvejen er droppet ud af et studie, pga af et press, der aktiverer din angst.

Det er derfor en stor mundfuld at få serveret, at du nu skal til at være på forkant, med et system du ikke kender.

A) Så længe man ikke har været hos en læge og få en officiel sygemelding, er man IKKE SYGEMELDT.

B) trods meget fornuftig, langsigtet argumentation for, at du IKKE skal tage en sygemelding, før det er uafvendeligt, mener jeg det netop er NU du bør gøre det.

Når man dropper ud af et ønskestudie pga af angst er man syg, og har brug for hjælp.

Som rigtigt beskrevet i andre indlæg - måske med den store pensel, men alligevel bitre, ægte erfaringer, om bl.a tid der ikke kan spoles baglæns - så bliver man chokeret over, hvor dårligt man kan blive behandlet, trods det at man er 100% ærlig, og MEDspillende.

Du gør derfor klogest i at tænke "worst case scenario".

Og for at være på den forkant, har du brug for hjælp til at navigere.

Derfor bør du tage sygemeldingen, som BEVIS for, at du har brug for hjælp.

Og ad den vej, få støtten til at navigere i det papir*******, som nu venter forude.

Det er vidunderligt at høre om god, ligeværdig og respektfuld sagsbehandling Anna - men det er Nålen I Høstakken, og ikke normen i dagligdagen.

Jeg kunne have sparet ÅR, hvis jeg havde været på forkant, og jeg er ellers ikke uvant med papirnusseri - men er man nede, så er man nede, og så er evnerne/energien til egenkontrol af situationens gang sjældent proportionel med lysten.

Der er intet galt ( sjælden ihvertfald ) med alle de gode råd der tikker ind på spørgers skærm, men det er jo ofte en lavine af info, som netop kan presse det knækkede sind yderligere.

1) Tag derfor på Jobcentret og tilmeld dig, så du opfylder diverse paragraffer, og kan søge Bistandshjælp - det økonomiske grundlag er en stor stressfaktor, og skal selvfølgelig på plads først.

2) Tal DEREFTER med din psykiater, som behandler dig, og snak om din studiesituation - han må kunne vurdere, om en sygemelding er nødvendig.

3) gå til din almindelige læge og få sygemeldingen, hvis psykiateren skønner den nødvendig og ikke selv kan sygemelde dig - hvilket han bør kunne gøre, da han jo er læge med en tillægsuddannelse.

4) gå så på Kommunen/Socialcenret i dit område, og bestil tid til en samtale med en sagsbehandler.

flere steder har de nu sagbehandlere der er specielt tilknyttede folk med psykiske diagnoser - bed om en sådan med det samme - ærgerligt at gå glip af, hvis de faktisk er på dit områdekontor.

ALLE har ret til en samtale med en socialrådgiver - uanset indkomst, arbejdssituation osv - de bliver som regel tildelt efter postnummer elle andet sjovt, men du "har" altså en socialrådgiver - selvom du aldrig har brugt systemet før.

Små men gennemtænkte skridt, kan også få dig videre - og tag for guds skyld den hjælp der kan fås - du kan tidsnok komme til at stå alene med det hele.

Lad os høre hvordan det skrider frem.....

Sidst redigeret af L.S.; 02-11-2010 kl. 10:06.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygdagpenge stoppet den trætte Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 22 05-03-2012 01:10
studie af hvad der sker på et jobcenter østerbro Politik og Samfund 2 24-11-2011 00:02
Afbryde studie og søge fleksjob? Fibro25 Spørgsmål ang fleksjob 4 02-03-2011 20:34
FP og studie. Bassemanden Alt det andet 6 26-06-2010 10:15
Førtidspension og studie. Peavey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 15-08-2009 14:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension