K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2012, 23:12   #1
Skytte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
Skytte er ny på vejen
Hjælp hjælp mig

Jeg har lige fået af vide i dag at jeg ikke kan få forlænget mit sygedagpenge pga min læge fra smertecenteret har skrevet "Rent smertemæssigt er der tale om en kronisk smertetilstand, for hvilken der ikke findes nogen helbredende behandling" Det betyder at jeg ikke får noget udbetalt her den første fordi jeg har fået afslag fra bistandskontoret. Det er rigtigt surt for jeg er gift og ejer huset og har 3 børn det går ud over. Jeg har snakket med min sagsbehandler i dag og hun ved jeg står til at miste alt hvad jeg har men har ikke fortalt mig om paragraf 17 på det foreliggende grundlag at jeg kan prøve at søge om pension. Hun er utrolig sød og har hjulpet mig rigtig meget så det undre mig at hun ikke har taget det op at jeg kan prøve at søge. Jeg har været sygemeldt i 14 mdr og inden min smertelæge har skrevet denne status attest ville hun have at jeg skulle ud i arbejdsprøvning i en time om ugen. Og der sagde hun at jeg nok ikke kunne klare det efter at jeg har det sådannen som jeg nu har det, men det var det næste jeg skulle igennem når jeg har fået forlænget sygedagpengene sådannen var reglerne. Hvad gør jeg ?? hjæææælp
Skytte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 23:57   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Altså hvis du alligevel ikke kan få forlænget dine sygedagpenge....

Så kan du jo lige så godt forsøge at søge den paragraf 17 på det foreliggende grundlag...

Du kan nå at aflevere den i morgen...

Du skriver bare på et stykke papir...

Jeg ønsker at søge en paragraf 17 på det foreliggende grundlag i henhold til lov om social pension.

Jeg forventer at min sag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension i umiddelbar tilknytning til min ansøgning.

Dato
Navn
Adresse

Denne aflevere du på kommunen og huske at få en kvittering på at du har afleveret den...

Lav evt to kopier af den så de kan kvittere på den ene af dem..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 00:02   #3
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
læs her http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

førtidspension §17 på det foreliggende,dvs på alt hvad der dd ligger på din sag -lægepapirer og undersøgelser mm , arbejdsprøvninger, virksomhedspraktikker og revalideringer.
sagsbehandler siger ikke noget om , at alle har ret til at anmode om ftp. fordi alle kommuner ønsker så få personer på fast overførselsindkomst som muligt, og de vil prøve alt først inden de oplyser om den mulighed.
kommunerne kalder det at vende borgeren i døren!

læs link nu og hvis du selv vil søge §17 på det foreliggende dokumentations grundlag- SKAL du gøre det i morgen tidligt.
du får helt sikkert flere svar
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 00:03   #4
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Nemlig! Helt enig med webmaster. Skynd dig at søge en § 17 på det foreliggende.

Lille sidebemærkning: mange er blevet fanget i den tro, at deres sagsbehandler er utrolig sød og gør alt for at hjælpe dem. Sådan er det desværre alt, alt for sjældent (siger ikke, at det ikke kan forekomme) - sagsbehandleren er kommunens forlængede arm og kommunen arbejder under et politisk system som, som udgangspunkt ikke nødvendigvis har borgeren i centrum... Tja, det er så min påstand.

Men skriv den ansøgning nu, du har intet at miste...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 00:06   #5
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Husk at få kvitering på at du har afleveret ansøgningen
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 00:11   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja §17 på det foreliggende forlænger i hvert fald dine sygedagpenge i max 3 mdr (sikkert en hel del kortere), så det er jo en stakket frist såfremt det bliver afslag på førtidspension og der kun er kontanthjælp tilbage..

Så du skal i hvert fald tænke meget nøje over hvad der skal ske inden afgørelsen kommer, for det ender jo muligvis med det samme udgangspunkt som du står i nu....du trækker den bare 1 måned mere, måske 2 hvis du er heldig.

Forfærdelig situation som rigtig mange står i lige i øjeblikket

Reelt ved jeg ikke hvad der sker, når du ikke kan få sygedagpenge her den første - kan de nå at forlænge dem pga §17 på det foreliggende så trådstarteren alligevel får en udbetaling d første??
Eller hvordan kommer det til at løbe af stablen??

Det er jo ikke nogen betryggende situation at miste en udbetaling
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 00:55   #7
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 12
niklukda er ny på vejen
Hej, kan ikke rigtig give noget med der! Men sidder lidt i en situation der ligner lidt, men har dog lige fra dag 1, fået at vide at jeg skulle raskmeldes af min sagsbehandlet, da min psykiater havde skrevet at jeg ville forværres psykisk, hvis man ville arbejdsprøve mig. Har idag fået at vide min sag går videre til BAN
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 07:47   #8
Skytte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
Skytte er ny på vejen
Hej tak for jeres svar jeg har bare lige et spørgsmål hvor skal jeg gå hen og aflever sedlen i jobcentret eller kommunen ??
Jeg er helt ude af mig selv mit liv er ødelagt pga en spritbilist.......
Skytte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 08:00   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan aflevere den på jobcentret eller på kommunen på borgerservice.....eller hvad det nu hedder i din kommune....

Det eneste du skal...det er at huske at få den kvittering på at du har afleveret ansøgningen...

Husk også lige at der SKAL stå paragraf 17 på det foreliggende grundlag
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 08:04   #10
Skytte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
Skytte er ny på vejen
Har lige et spørgsmål til fik læst her på siden noget med at når man søger § 17 skal der stå § 17 stk 1,2. punktum der må ikke stå § 17 stk 1,1. punktum der kan de hele tiden spørger efter papir og trække det ud i 5 år. Hvad er det for noget og skal man skrive det efter § 17 på sit papir ?
Skytte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension