K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2010, 11:18   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.793
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Søren du SKAL have en sagsbehandler og du skal ikke bruge din tid på at lede efter en sådan. Prøv den hurtige måde, ring på følgende og kræv at tale med en kompetent sagsbehandler.

Ellers skriv som Hejdien foreslår.

Borgerservice KK
Tlf: 33 66 33 66
Telefontid: 08.00 - 18.00
Åbningstider:
man. - fre. 10.00 - 18.00

eller her Henvendelse
Handicapcenter København
Thoravej 29
2400 Kbh. NV
Tlf: 33 17 88 00
Fax: 33 17 83 50
E-mail: [email protected]
Forvaltning:
Socialforvaltningen

som er fundet her: http://kk.dk/Borger/DetSocialeOmraade/Handicap.aspx
Men vi er hos dig......der dukker mange spørgsmål op i fremtiden......måske også muligheder.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 28-07-2010 kl. 11:26.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 11:38   #12
Kloen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Lokation: Københavns
Indlæg: 11
Styrke: 14
Kloen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Du kan feks også se på hvilke sagsbehandler der sendte dig til montebello og så kontakte denne ... vil du også kunne læse at der står -...
Tak for tippet, men mit Montebello-ophold havde intet med sagsbehandlere at gøre, jeg blev visiteret direkte derned af min neurolog, så..
Kloen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 11:40   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så er det tilbage til mit første forslag eller til phhmw`s
du har en sagsbehandler og det skal du have i følge loven ..

og kommunen skal hjælpe dig med at finde ud af hvem det er og det er så første skridt i din sag
  Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 11:53   #14
Kloen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Lokation: Københavns
Indlæg: 11
Styrke: 14
Kloen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser



Så find ud af hvem din sagsbehandler er i socialforvaltningen ...
Man har i KK ikke en enkelt sagsbehandler, men bliver behandlet af hvem end der tager tlf. den pågældende dag.
Kloen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 11:54   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.793
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er vigtigt at forstå....

Kære Søren.

At du indtil NU, er og har du været, en "interessant" klient/patient. Med mange undersøgelser....operation.....hjælp....etc.

Lige rundt om hjørnet bliver du "en almindelig" kommunal handicappet borger. Når hospitaler....speciallæger afslutter dig.

Så begynder den virkelighed vi andre kender. Mange spørgsmål og ønsker. For dit vedkommende lige her og nu er, at du søger en sagsbehandler samt du tænker på førtidspension.

Her må du tro os at kommunen som udgangspunkt kun er interesseret i een ting.....din arbejdsevne og intet andet.

Så lyt nøje til de råd du indtil nu har modtaget....især fra Hejdien.
Du har en stor fordel pt.....at være aktiv i din sag fra begyndelsen. Det skal du være fremover indtil din sag er afsluttet. Du skal lære "spillets regler".....stille og roligt......det lære man ikke over en uge.

Alle de papirer du modtager fremover skal du holde orden i. Og så tager vi den derfra.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 12:16   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.793
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Sidste nyt.......

Hr Søren har ret.........i Københavns Kommune er man begyndt et "Lean" program som indebære at man som udgangspunkt ikke har sin egen sagsbehandler. Men........(har lige talt med KK).......

Søren, du skal ringe til Beskæftigelses og Integrationsforvaltningen. 33663366 og bede om Jobcenteret og der bede om din sagsbehandler under din fødselsdato.

Ja, let er det ikke. Lad os høre nærmere Søren.

Mange hilsner
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 12:21   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ha ha Peter to sjæle en tanke , jeg har også lige ringet til dem ... og er de da blevet helt vanvittige -..

Hvordan hulen vil de holde styr på noget som helst , sidder lige og læser DH`s kend spillereglerne og halvdelen af dem vil da ikke kunne bruges til noget hvis det køre som i kbh..

Men ok man kan jo så stadig få en sagsbehandler , jeg har bedt dem om at få deres nye "system" på skrift og få at vide hvordan borgerne skal forholde sig ..

Lad os da endelig ikke gøre noget nemt hvis vi kan få det svært ...

nu går jeg ud til mit vasketøj det ved man da hvad er

takker for hjælpen

Og her er der så noget om Lean http://www.kk.dk/FaktaOmKommunen/Led...0CB26BD79.ashx


bemærk at der står

Citat:
Undgå, at sagsbehandlerne
skal løbe rundt i huset for at finde de papirer, de skal bruge og undgå, at
sagerne hober sig op på skrivebordene. Det handler også om at undgå fejl,
så der ikke skal bruges ekstra tid på at rette fejlen efterfølgende.
Resultatet skulle gerne være, at sagerne kommer hurtigere gennem systemet uden at kvaliteten
forringes, uden at området tilføres flere ressourcer og uden, at medarbejderne skal løbe hurtigere
end før.
Det kræver jo så at borgeren har en fast sagsbehandler en fast tovholder en fast til at føre sagen fra start til slut .. og det er vist så ikke lige det der sker nu

Sidst redigeret af Hejdien; 28-07-2010 kl. 12:24.
  Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 12:33   #18
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Øv jeg var godt nok ikke klar over man var begyndt at bruge Lean i kk. Det holder da ikke.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 13:42   #19
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
nilla har de en sådan i kbh kommune ?

jeg kan overhovedet ikke finde rundt i den kommunen og når man tænker på antallet af borgmester kan man med gru tænke på hvordan de må køre rundt i sagsbehandlere ...

Men alle har ret til 1 sagsbehandler og det er denne der skal findes om det så er i sygedagpenge afsnittet ved jeg ikke (det er det ikke i min kommune man har intet at gøre der hvis man er på kontanthjælp )for det drejer sig jo om en på kontanthjælp ..

Men Kloen ville helt sikkert gøre klogt i at Ringe og SKRIVE og bede om at få oplyst om hvem der er hans sagsbehandler sådan at der er 1 person og 1 tovholder på hans sag ...

Nu er jeg jo ikke fra København, men på deres hjemmeside kan man læse lidt:

http://www.kk.dk/Borger/DetSocialeOm...oebenhavn.aspx
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 23:38   #20
Kloen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Lokation: Københavns
Indlæg: 11
Styrke: 14
Kloen er ny på vejen
Puha, føles som en livstid siden jeg skrev herinde, og tusind tak til alle indlæggene og feedback'en.
Status er nu at jeg fortsat går til ergoterapeutisk træning, og netop har afsluttet et hukommelsestræningforløb hos CSV, efter en del ugentlige opringninger, specialudtalelser fra neurologer etc. Har Jobcenter bevilget et intensivt forløb hos Center for Hjerneskade, hvor jeg går ud fra de skal afdække mine arbejdsmuligheder. Og derfra tager de vel stilling til hvad de vil gøre med mig.
Kloen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"må" man sige sit flexjob op? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 8 15-05-2012 00:54
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension