K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2012, 23:24   #11
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
og hvad er det så der forhindrer de læger i at skrive det direkte? altså: må ikke komme i arbejdsprøvning under nogen omstændigheder?

hvorfor er det at vi allesammen går rundt på listesko og skal have det hele formuleret iiihhh så korrekt? bed dog lægerne om at skrive dansk så det kan forstås ????
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 00:13   #12
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det har jeg ski' tit efterlyst! Tror de har et fag på uni som hedder noget i stil med:

"Sådan udtaler du dig om en masse problemstillinger, uden at sige noget helt konkret"
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 00:31   #13
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
yes og som politiker aspirant lærer man det også
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 01:06   #14
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Carmen, jeg kan ikke lige finde det interessante indlæg fra webmaster som du nævner i tråden...vedr UDTRÆTNING?

Kan du hjælpe med at finde frem til det?

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 12:54   #15
Frk. Horsens
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 69
Styrke: 16
Frk. Horsens er ny på vejen
Jeg er også lidt i tvivl om hvor det findes ligesom Fibro, så jeg vil også gerne ha' hjælp

Jeg fik så lidt info igår, der gør at jeg blir nødt til at spørge jer om den mail jeg har fra min nu fritstillet sagsbeh om den ikke er juridisk bindende
Der står flg:
Der er egentlig ikke tale om nye spørgsmål. Jeg skal lave en samlet vurdering og så er der nogle af afsnittene der skal flyttes til et andet sted i profilen og desuden er der nogle småændringer
Dvs. der er ikke noget nyt indholdsmæssigt du skal forholde dig til. Som jeg også tidligere sagde så ligger teamets afgørelse fast, nemlig at sagen indstilles til en endelig afgørelse i pensionsnævnet. Det betyder , at nævnet har mulighed for at ændre afgørelsen hvilket vist aldrig er sket tidligere.

(Har overstående mail gemt, men har til dette taget en kopi uden navne.)

Kh. Frk. Horsens
Frk. Horsens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 15:09   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Frk. Horsens Se meddelelser
Jeg er også lidt i tvivl om hvor det findes ligesom Fibro, så jeg vil også gerne ha' hjælp

Jeg fik så lidt info igår, der gør at jeg blir nødt til at spørge jer om den mail jeg har fra min nu fritstillet sagsbeh om den ikke er juridisk bindende
Der står flg:
Der er egentlig ikke tale om nye spørgsmål. Jeg skal lave en samlet vurdering og så er der nogle af afsnittene der skal flyttes til et andet sted i profilen og desuden er der nogle småændringer
Dvs. der er ikke noget nyt indholdsmæssigt du skal forholde dig til. Som jeg også tidligere sagde så ligger teamets afgørelse fast, nemlig at sagen indstilles til en endelig afgørelse i pensionsnævnet. Det betyder , at nævnet har mulighed for at ændre afgørelsen hvilket vist aldrig er sket tidligere.

(Har overstående mail gemt, men har til dette taget en kopi uden navne.)

Kh. Frk. Horsens
Hej Frk. Horsens,

Jeg ved ikke om det din sagsbehandler skriver i forhold til at der er flyttet rundt på citaterne i rpén om det er juridisk bindende, der må andre lige komme omkring. Det er ret flot hvis alle jeres §18 pensionssager går igennem, min §18 blev givet afslag sidste forår desværre.

Dog har jeg fundet tråden hvor web skriver om arbejdsprøvning og forværring af helbred, har ledt intensivt, men det lykkedes:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Citat:
Ressourcer

9. Arbejdsevnebegrebet fokuserer på en borgers muligheder for aktuelt eller i fremtiden at blive i stand til at udføre arbejdsmæssig beskæftigelse. Det afgørende er, hvad en person kan - eller kan bringes til at kunne - vurderet i forhold til enhver form for arbejde på arbejdsmarkedet. Der skal derfor ikke alene ses på eventuelle tidligere erhverv, eller på personens ønsker til et bestemt erhverv men derimod bredt på nuværende og fremtidige beskæftigelsesmuligheder.

Da der er tale om en meget bred arbejdsmarkedsorienteret tilgang, følger det også, at der i helhedsvurderingen af borgerens situation skal ses bredt på de forskellige arbejdsmarkedsrettede ressourcer, en borger måtte have, se punkt 22 for gennemgangen af ressourceprofilen.

Ved vurderingen af ressourcerne (arbejdsevnen) skal restitueringsmulighederne overvejes. Fx kan en fysisk eller psykisk handicappet borger ved varetagelse af et job/fleksjob blive så fysisk eller psykisk afkræftet, at vedkommende varigt ikke vil være i stand til at restituere sig. Dette skal indgå i vurderingen af, om den pågældende er i besiddelse af en reel arbejdsevne, som kan benyttes på arbejdsmarkedet.

Borgere, der er i stand til at varetage et job eller fleksjob, men som på grund af restitueringsbehovet og deres nedsatte funktionsevne ikke magter at klare visse opgaver i hjemmet, vil, såfremt de opfylder betingelserne, kunne få hjælp efter servicelovens regler om personlig og praktisk hjælp. Hvis der er tale om personer med en varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, vil der eventuelt kunne ydes dækning af nødvendige merudgifter ved den daglige livsførelse efter servicelovens § 84.

Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19705
Det stammer fra flg. tråd:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=20872&page=5 og indlægget er fra 2/1-12 som Carmen henviste til, så mon ikke det er den;-)
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 16:01   #17
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det stammer fra flg. tråd:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=20872&page=5 og indlægget er fra 2/1-12 som Carmen henviste til, så mon ikke det er den;-)
Tak, EE, det ER den!

Jeg er fortsat en torsk til at linke, har kunnet, skal nok lige genlære det, når jeg får tid, har fortsat en partshøring, der gerne skulle afrundes i morgen...

...men hvis man har navn og dato på et indlæg, kan man altid gå tilbage til personen og finde indlægget under datoen.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 16:23   #18
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
KANON EE, TAk for din ihærdige søgen for vores skyld det var meget meget sødt af dig

Det er lige præcis sådan noget der er rart at vide...med fibromyalgi er det netop meget svært at restituere sig, så det er rart at vide at der også bliver taget hensyn til det ved vurdering af arbejdsevnen.

Tak igen...

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 16:42   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det var så lidt, jeg ville også meget gerne selv finde den, da jeg pt. er i den situation at min arbejdsprøvning i den grad presser "livet ud af mig". Jeg er på et center max 2 x 2 timer om ugen og selvom jeg holder min. 15 min pause hvert kvarter giver min krop bare ikke slip, men piner mig med spændinger og smerter fra jeg kommer til jeg går.

Det er uuholdeligt når man er i det og ikke mindst resten af dagen. Jeg skriver udførligt dagbog og det har hjulpet min vejleder meget til at forstå hvordan jeg har det, så det kan jeg kun råde til at man gør. Tillige skal man skrive når man er midt i det, for efter flg. kan det være svært at huske hvordan det egentligt var.

Jeg vil råde alle jer andre til at holde på, at I kun kan det I kan; arbejdsprøvning eller ej. Hvordan man får lægerne og kommunen til at respektere at man evt. ikke kan komme i arbejdsprøvning, det ved jeg simpelt hen ikke. Jeg er i al fald snart færdig hermed.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 16:56   #20
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det var så lidt, jeg ville også meget gerne selv finde den, da jeg pt. er i den situation at min arbejdsprøvning i den grad presser "livet ud af mig". Jeg er på et center max 2 x 2 timer om ugen og selvom jeg holder min. 15 min pause hvert kvarter giver min krop bare ikke slip, men piner mig med spændinger og smerter fra jeg kommer til jeg går.

Det er uuholdeligt når man er i det og ikke mindst resten af dagen. Jeg skriver udførligt dagbog og det har hjulpet min vejleder meget til at forstå hvordan jeg har det, så det kan jeg kun råde til at man gør. Tillige skal man skrive når man er midt i det, for efter flg. kan det være svært at huske hvordan det egentligt var.

Jeg vil råde alle jer andre til at holde på, at I kun kan det I kan; arbejdsprøvning eller ej. Hvordan man får lægerne og kommunen til at respektere at man evt. ikke kan komme i arbejdsprøvning, det ved jeg simpelt hen ikke. Jeg er i al fald snart færdig hermed.
Det er også et godt spørgsmål.

Jeg nåede personligt aldrig i arbejdsprøvning. Jeg kan huske jeg på et tidspunkt blev henvist til et eller andet forløb på Reva, men jeg kunne simpelthen ikke møde op grundet panisk angst og slem depression. Det ringede jeg til Reva og min sagsbehandler for at meddele og siden har jeg aldrig hørt ordet "arbejdsprøvning". Det blev godtaget, at min tilstand ikke var til den slags, så i stedet blev jeg henvist til det, der hedder "ambulant afklaring". Det er en længere samtale med 3 personer på samme tid: 1 psykolog, 1 socialrådgiver og 1 ...hmm, det husker jeg ikke engang.
Ambulant afklaring bruges i forhold til borgere, der er for syge til at blive afklaret arbejdsmæssigt. Underligt at man så sjældent hører om den form for afklaring, når så mange meget syge mennesker kyles i arbejdsprøvning og må give op eller have meget fravær og derved tilsyneladende ikke får godkendt afklaringen.
Men i hvert fald var den ambulante afklaring noget der i min sag stod i stedet for arbejdsprøvning, men som havde samme vægt i min sag.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kendskab til psykiater per sørensen, kbh zolskin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 09-01-2011 13:17
Kendskab til Hellerup Rygcenter? Camille Dit og Dat 4 10-01-2010 16:58
Søger kendskab til Holbæk sygehus?! Camille Dit og Dat 10 23-10-2008 18:55
Mon nogen har kendskab... lodala Spørgsmål ang fleksjob 4 07-07-2008 15:07
DKUH ?? - kendskab til dem? krebs25 Alt det andet 11 11-11-2007 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension