K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-12-2011, 17:50   #1
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Contra Horsens

Hej Alle

Er der nogen af jer der har erfaringer med Contra A/S i horsens?

På grund af min sagsbehandler er langtidssygemeldt er jeg sendt videre til Contra. Det er ærgeligt at få den besked lige her op til jul. Jeg har psykisk handicap bestående af flere forskellige ting.

Jeg ringende til den person der havde skrevet under på indkaldelsen (5. Jan) og spurgt til hvad det liiige var for noget.

Hun sagde på grund af de ikke var nok på jobcentret til at tage alle sager, var de nødt til at bruge en privat aktør.
Og lovede det ikke var fordi der var startet noget forløb.
Jeg kvitterede med at sige tak for informationen, for det var lige at ødelægge julen ellers.
(Det er allerede nu enormt svært at have familien omkring mig, jeg ville aller helst bare være alene til 5. Jan.
Isolationstrang og ængstelig undvigende personlighedsforstyrrelse er 2 af de ingredienser mit handicap består af.

Der er bare ikke noget mere belastende end at skulle have en ny person sat ind i ens sag, som lige skal komme med gode råd og nye vinkler. Når man selv ved løbet er kørt, og det kun blive værre for hver gang.
Der er gjort 7 forsøg siden 2008 på at få noget kontakt med arbejdsmarkedet igen. 1½ times ustabil praktik har været højdepunktet, i et lille halvt år.
Og så hvis man alligevel bare bliver sendt tilbage igen, fordi man er en af de umulige, der ikke kan møde op.

Jeg kan se på deres hjemmeside de kan hjælpe med den berømte ressourceprofil. Det er så det jeg selv mener der skal igang nu, for alvor.

Men glædelig jul til hele K10
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2011, 18:50   #2
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Jeg har erfaring med Contra andetsteds fra i landet. Og jeg var super glad for mit forløb der. De havde et rigtig godt menneskesyn og var gode til de psykiske problematikker. Mit var jo så et af de berømte aktiveringsforløb med forskellig undervisning. Men deres socialrådgivere var rigtig søde og dygtige.
Så hvis de er på samme måde i Horsens, kan du godt se frem til at skulle i deres hænder.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2011, 09:04   #3
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Tak for info malofa

Så kommer jeg med den indstilling at det er kompetente folk
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2011, 13:15   #4
Frk. Horsens
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 69
Styrke: 16
Frk. Horsens er ny på vejen
Hej Thomas 1981.

Jeg har også fået indkaldelse dertil i Horsens den 5 jan, men jeg er lidt på herrens mark fordi, at jeg har min sag hos pensionsteamet og den gik igennem ved første møde i sidste måned.

Min sagsbeh er også syg (nu på 3 uge) og han skulle ha' gjort min sag klar til næste møde ved pensionsnævnet så min pensionssag kunne blive endelig godkendt.
Har været igennem arbejdsprøvning, snak med speciallæge mm, som kommunen har krævet, så ressourceprofil er opdateret med alt.

Og så får man brev derfra uden mulighed for at få snakket om, hvad det nu er for noget for jeg fik brevet den 23.dec.
Så min jul blev ødelagt.
Har det på selvsamme måde med, at kunne gemme mig indtil dagen og har det ekstremt dårligt med at skulle sidde overfor en fremmed og krænge mit liv ud.
Der stod også i mit breb vi skulle ha' en snak om ønsker og forudsætninger for at komme i ordinær beskæftigelse hurtigst muligt.
Og der tænker jeg jo HALLO for jeg er jo på vej mod endelig godkendelse af pension.

Men det er så evig typisk kommunen at sende sådan noget jams ud lige op til en masse lukkedage på deres kontorer.

Kærlig hilsen Frk. Horsens
Frk. Horsens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2011, 23:02   #5
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Hej Frk. Horsens

Det er nøjagtig sådan det gik her. Bortset fra min sag ikke har været ved pensionsnævnet. Mit brev lød også på ordinær osv. Hvilket jeg har papir på er urealistisk.
De der standard breve burde de have lidt flere variationer af.

Det lykkedes mig faktisk at få fat i den sagsbehandler, der havde underskrevet papiret. Hun lovede der intet forløb var sat igang eller noget. Men ligesom dig, så tænkte jeg også, hvad sker der. Ingen forklaring eller nogen form for varsling. Så jeg var lidt oppe og køre.

Jeg prøver at tænke positivt, at jeg "bare" får en sagsbehandler et andet sted. Men bagved så tænker jeg selvfølgelig, hvad vil de nu forsøge at få mig til.

Men det bliver også den 5. Jan før jeg ved noget konkret.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2011, 23:22   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Taget fra forsiden på Contra's hjemmeside:

"Vi tilbyder afklaringsforløb for
modtagere af sygedagpenge,
kontanthjælp (alle matchgrupper),
ledighedsydelse, revalideringsydelse og arbejdsløshedsunderstøttelse."

www.contra.dk

Hvis man er i tvivl om det man bliver sendt ud i, så få en aktindsigt, der vil det helt klart fremgå
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2011, 09:47   #7
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Jeg har også været inden og kigge på deres hjemmeside. Men fra den 23. Dec til den 5 jan. er det svært at nå en aktindsigt.
Det er der 3 dage til, fra 2. til 4. jan.

Jeg fik heldigvis mundligt aktindsigt, kan man vel sige. Men de burde i brevet have vedlagt begrundelsen på skrift. Som Frk. Horsens også oplevede, så er det virkelig uheldigt ikke at varsle psykisk syge om ændringer.
Havde jeg ikke fået fat i nogen, havde der været en overhængende fare for at jeg ikke kunne samle styrke til at komme afsted Men istedet ville være røget helt ned med flaget af angst

Jeg røg derfor i blækhuset med det samme herinde, for at høre om nogen havde erfaringer med Contra her i Horsens, fra det virkelige liv.

Jeg er glad for at de erkender de ikke selv har ressourcerne, og gør hvad de kan for at få holde fremskridt i min sagsbehandling.
Og samtidig var jeg sur over beslutningen blev taget hen over hovedet på mig, så pludseligt.

Men jeg ser frem til 5. Jan. Det kan kun gå for langsomt med at blive afklaret, forhåbentlig til pension, når man som jeg er 30 år, og reformssablen jævnligt bliver raslet.

Jeg har fulgt min sag meget tæt hele vejen igennem, og uden at skulle forklantre nogle SB'er, føler jeg helt sikkert jeg sidder med det bedste overblik. Så jeg er rigtig godt forberedt
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2011, 10:15   #8
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Sk*** godt Thomas :-)

Det er sådan at når man skal sendes "ud af huset" så ligger der en afgørelse bag, og det kan du forlange på skrift. De har højst sandsynligt inddraget § 22 og § 32 fra Lov om en aktiv beskæftigelses indsats (LAB-loven) som omhandler "vejledning og opkvalificering", det er "tilfældigvis" også de paragraffer der bruges når der sættes afklaringsforløb igang.

Hvis de har lukket her mellem jul og nytår, bør du bede om aktindsigt lige efter nytår. Du kan jo bede om at få den på mail, det er der nogle kommuner som gerne gør, da det er meget mindre krævende end i papir form...

Jeg håber i får et godt forløb
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2011, 10:32   #9
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Tak Ricky

Ja det er rigtigt, det må være en mulighed at kunne få noget info den vej igennem.

Der skal dog også falde ros til Horsens kommune. Jeg har aldrig været presset ud i noget, hvor jeg har sagt, det er mere end jeg kan gabe over.
Og der har aldrig faldet et ondt ord, når det er gået galt. Jeg har let ved at føle skyld over at have spildt deres tid, når noget har mislykkedes.

Jeg er derimod gang på gang blevet tilskyndet til at sige fra, hvis jeg kan mærke der er noget jeg ikke kan overskue. Min gamle sagsbehandler sagde på et tidspunkt, jeg tror du siger ja, fordi du tror det er det jeg gerne vil høre Det gjorde det lettere at turde sige, hvordan mavefonemmelsen var.

Min sag bærer præg af at jeg har samarbejdet godt hele vejen igennem, har jeg fået fortalt. Det er virkelig rart at vide, for hvis der er noget jeg nemt kan tvivle på, når psyken driller, er det om jeg har gjort mit bedste
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2011, 10:36   #10
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Der er ingen tvivl om at samarbejde (over hele linjen) gør alt meget nemmere....
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
virksomhedspraktik contra arbejdsprøvning. Effy Spørgsmål ang fleksjob 42 30-03-2011 11:28
De er skrappe på Contra? inneb Det er da strengt ! 4 27-01-2009 14:42
Contra A/S sender folk i arbejdsprøvninger. Stella Dit og Dat 1 04-02-2008 16:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension