K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2011, 13:00   #21
Frk. Horsens
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 69
Styrke: 16
Frk. Horsens er ny på vejen
Hej alle.

Nej, jeg har ikke skrevet forkert.
Det er 1.2.12.

Grunden er, at jeg skal åbenbart skære noget ud i pap for dem.
Der er nogle ting, der åbenbart skal skrives lidt om.

Den er godkendt for jeg fik opringningen fra min sagsbeh igår.

Og da jeg først kunne komme til i begyndelsen af dec hos min sagsbeh, så var der booket op hos dem der skal sige ja for anden gang og derfor kan sagen først komme op i jan med virkning fra 1.2.12.

Man kan jo selvfølgelig mene dette er forkert, men jeg er bare lykkelig for, at jeg er kommet i mål.
Men min kommune har 3 mdr til at godkende den andet ja efter at den har været oppe første gang.
Det har jeg ihvertfald fået at vide, så de holder sig da inde for rammerne mht. tiden.
Jeg har også fået, at vide at de ikke plejer at bruge 3 mdr på det, men det skal så ramme mig lige denne gang.

Men jeg overlever nok, jeg er bare lykkelig for mit ja.

Knus Frk. Horsens
Frk. Horsens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 13:01   #22
Frk. Horsens
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 69
Styrke: 16
Frk. Horsens er ny på vejen
Ups. Glemte at sige tak for alle de tilkendegivelser I er kommet med.
Frk. Horsens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 14:57   #23
trold70
Elsker at være her på K10
 
trold70s avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 60
Styrke: 15
trold70 er ny på vejen
Dejligt tillykke med den
trold70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 15:16   #24
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Også tillykke herfra.. ♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 19:24   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Frk. Horsens Se meddelelser

Den er godkendt for jeg fik opringningen fra min sagsbeh igår.

Og da jeg først kunne komme til i begyndelsen af dec hos min sagsbeh, så var der booket op hos dem der skal sige ja for anden gang og derfor kan sagen først komme op i jan med virkning fra 1.2.12.
Som jeg forstår dette, så har din sag været forelagt det team af sb'ere, som skal sige ja eller nej til, at lade en sag overgå til behandling efter reglerne om pension.

Og de har så sagt ja til, at lade din sag overgå til behandling efter reglerne om pension, hvilket vil sige, at den sendes til dem, der tager beslutningen om, om du skal tilkendes fp.
I nogle kommuner hedder det "pensionsnævnet, i andre hedder det "pensionsteamet" og andre steder hedder det noget helt tredje.

Men fakta må være, at din sag endnu ikke har været forelagt dem, som skal træffe den endelige beslutning og du derfor endnu ikke er tilkendt pension.

Men din sb og det team den har været forelagt mener åbenbart, at du har en god sag, som bør gå igennem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 21:25   #26
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja men så er du jo ikke godkendt til førtidspension

men din sagsbehandler har fået godkendt din sag af et pensionsteam
så du har en rigtig god sag, så vil også tro den bliver godkendt
men helt i mål er du desværre ikke
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 21:52   #27
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Thumbs up Forsigtigt til lykke

Og jeg X-fingre for dig.

Da min sagsbehandler tilskrev mig, at min sag kom op i pensionsnævnet, var jeg behersket glad. Kommunale lægekonsulenter et al. Jeg ville gerne deltage i det møde, men der blev jeg ringet op, at "det var ikke nødvendigt". SB var ret overrasket over, at jeg ville deltage, men der stod jo i brevet, at man gerne må, hvilket jeg tolkede som "skal".

Ja ja, har været for længe i systemet. Men er nu "Well out of that".

Så til lykke med, at du er nået så langt, at du kan se målet.

Mvh
Pinny
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 23:32   #28
kiskada
Elsker at være her på K10
 
kiskadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: Mors, Morsø kommune
Indlæg: 95
Styrke: 14
kiskada er ny på vejen
Held og lykke

med fremtiden!



Kiskada
kiskada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 13:45   #29
Frk. Horsens
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 69
Styrke: 16
Frk. Horsens er ny på vejen
Hej igen.

Først et lille svar til MTVRV1 & Vovse.

Mange tak fordi I lige skulle lege pille pille ned forstået på den måde, at jeres svar var nedgørende ihvertfald iflg. mig.

Jeg er iflg min sagsbeh i mål.

Det er faktisk 2.gang min sag er oppe hos det team, der skulle tage stilling første gang, hvor de bad om en udtalelse fra lægekonsulenten, som så ville have mig til en samtale med en psykiatisk speciallæge, hvor jeg efter samtalen også "endelig" fik en diagnose og til sidst var svaret fra lægekonsulenten at vi gik imod en pension.
Dette var så oppe i tirsdags og min sagsbeh ringede og sagde at nu var det lykkes for os.

Så ja, jeg burde nok have skrevet som Pinny, at jeg nu kunne se målet, men bare den telefonbesked fra min sagsbeh er som, at komme i mål for mig og når han samtidlig kan give mig datoen for min nye titel, så er jeg i MÅL.

MÅL MÅL MÅL.........

Til Enteneller: Jeg er ikke en ørn til, at sætte et link ind men fandt ud af at hvis du går på mit navn, så kommer der flere muligheder såsom private beskeder og der står også de indlæg jeg har været ophavskvinde til.

Og nu vil jeg så nyde, at jeg er i mit mål og prøve at nyde julen mm.

Forsat god dag til alle og tak.

Kh. Frk. Horsens
Frk. Horsens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 21:33   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Frk. Horsens Se meddelelser
Hej igen.

Først et lille svar til MTVRV1 & Vovse.

Mange tak fordi I lige skulle lege pille pille ned forstået på den måde, at jeres svar var nedgørende ihvertfald iflg. mig.
Jeg beklager virkelig meget hvis jeg har trådt dig over tæerne.

Men det ses tit herinde, at der er forvirring om de forskellige begreber, og det bliver ikke bedre af, at de forskellige instanser har forskellige navne rundt om i landet.

Og jeg mener, at det er vigtigt, at dem der læser trådene herinde ikke bare bliver mere forvirrede end de var da de kom.

Som jeg skrev tidligere, så mener din sb åbenbart, at du har en rigtig god sag, som kun kan gå igennem.

Men uanset hvordan det vendes og drejes, så er man ikke tilkendt førtidspension før end den sidste instans har truffet beslutning om det. Desværre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension