K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2012, 12:16   #1
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Førtidspension og flexjob

Er det muligt at tage flexjob (nå hvor det går helt ned til 2 timer), uden at man mister førtidspensioning?

Er der nogen information over hvad der sker med skånejob i fremtiden.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 12:20   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ingen ved for hvordan en kommune vil tolke de ny regler

mit bud er at skånejob ophører og man bliver til delt fleksjob i stedet for

man kan ikke have begge dele, ergo er der ingen garanti for du kan få FP igen
hvis du går fra FP til fleks
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 13:35   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
ordet skånejob er udfaset
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 13:47   #4
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Hvorfor ikke bare arbejde som ftp?? man må jo have et vist antal timer pr år
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 15:34   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps under de nye regler....vil du få mulighed for at prøve kræfter med arbejdsmarkedet og evt komme i et ressourceforløb.....uden at du mister din pension...også selv om du er over 40 år....

Der er dog ingen garanti ordning for at man kan få sin pension tilbage som dem på den gamle ordning har....

Læs side 8 her i den nye aftale....http://www.k10.dk/media/aftale-fleks...ormen-2012.pdf
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 18:50   #6
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Der hvor jeg er tilnknyttet er flertallet af førtidspensionisterne (tilkendt efter 2003) igang med én eller anden fast kommunalt støttet aktivitet uden for hjemmet i 15-30 timer om ugen. Hver uge.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2012, 00:47   #7
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeps under de nye regler....vil du få mulighed for at prøve kræfter med arbejdsmarkedet og evt komme i et ressourceforløb.....uden at du mister din pension...også selv om du er over 40 år....

Der er dog ingen garanti ordning for at man kan få sin pension tilbage som dem på den gamle ordning har....

Læs side 8 her i den nye aftale....http://www.k10.dk/media/aftale-fleks...ormen-2012.pdf
Så hvis man er fra efter 2003, så er det at spille hazard at forsøge flexjob?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2012, 01:34   #8
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af flexjober Se meddelelser
Hvorfor ikke bare arbejde som ftp?? man må jo have et vist antal timer pr år
Det er ikke timetal der styrer det, men indtægt.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2012, 03:22   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Så hvis man er fra efter 2003, så er det at spille hazard at forsøge flexjob?
Nææ sådan ser jeg det ikke...for hvis man ikke kan få sin pension...ja så er det jo fordi man kan arbejde....i evt fleksjob....og jeg ville altså hellere være i et fleksjob end på pension...

Men nu kommer det vel også an på hvordan kommunerne styre disse tiltag...for det er jo meningen at hvis en pensionist tror eller vil forsøge sig med at se om man kan arbejde lidt....ja skal man have lov til at prøve dette...

Hvis så kommunerne bruger dette til at smide en masse af deres pensioner....uden at disse mennesker egentligt kan arbejde....men kommunerne påstår at man kan....ja så er det jo en dårlig ide at forsøge...

Jeg tror de ville få mange flere til at forsøge at se om de kan arbejde...måske bare i et par timer....hvis de lavede en garanti ordning....så man vidste at hvis det nu ikke gik godt,....ja så kunne man få sin pension tilbage med det samme...

Men en sådan garanti ordning findes kun for dem på gammel ordning....desværre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2012, 06:24   #10
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Jeg tror nu mange førtidspensionister rent faktisk ville kunne "arbejde" hvis jobbet var skrædersyet nok til dem. (Vi har jo alle nogle evner) Det er bare virkeligt yderst sjældent at sådan noget sker.

Faren jeg ser i det her, er vidst man forsøger lykken i flexjob i et ekstremt skrædersyet job eller flexjob på meget meget få timer, at hvis der så sker noget (job ophører, man bliver fyret, osv.), at man så pludseligt står der uden et flexjob og uden førtidspensionen at falde tilbage på.

PS. Jeg er godt nok træt af at høre om "den gamle ordning". Det er jo nærmest som et A og B hold, selvom vi alle er lige syge.

"Hvis en person modtager et tilbud om fleksjob, kan personen ikke samtidig modtage førtidspension. Der er mulighed for at gøre førtidspensionen hvilende. Det betyder ikke en frakendelse af pensionen men, at udbetalingen stilles i bero, og at det er muligt at få genoptaget pensionsudbetalingen ved henvendelse til kommunen."

Der står her man kan stille den i bero, men jeg ved ikke om det stadig er gældene når de nye regler træder i kraft.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob VS Førtidspension weldoor Spørgsmål ang fleksjob 2 11-03-2012 15:05
Flexjob/førtidspension KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 3 25-08-2011 09:10
Flexjob/førtidspension lony Spørgsmål ang fleksjob 3 31-01-2011 01:18
førtidspension/flexjob anri Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 01-12-2010 01:21
Fra førtidspension til flexjob Søsser Spørgsmål ang fleksjob 3 25-11-2009 04:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension