K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2007, 19:05   #1
benteh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2006
Indlæg: 57
Styrke: 18
benteh er ny på vejen
job allesteder?

Hej, jeg har et måske dumt spørgsmål: min veninde, der bor på Djursland, kan ikke få et fleksjob derude, og jobkonsulenten gør intet for hende; de sylter hende bare.
Kan hun fx få et fleksjob i Århus? Altså på tværs af kommunegrænserne? Der ville jo være lidt større chancer for hende...
På forhånd tak
Bente
benteh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2007, 19:53   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
RE: job allesteder?

Hej

Jeg tror godt, man må, men er dog ikke sikker. Håber andre kan svare på det.

Jeg har kigget på www.ijobnu.dk og der er faktisk en stilling, hvis det er noget for hende.

https://job.jobnet.dk/jobbanken/SeAn...eID=0&iLanID=0 Men det kan godt være, det er mere et mandejob...

Det er meget godt at bare søge uopfordret de forskellige steder, man godt kunne tænke sig at arbejde. Det handler om at være opfindsom og bare knokle for at finde noget, hvis man ikke gider og vente til, kommunen finder noget. Internettet er et godt sted og søge, når det gælder stillinger som fleksjob. Så følg endelig med på http://www.ijobnu.dk/sw44788.asp
Eller f.eks. i google-søgningen skriver noget i retning med "fleksjob Grenå", hvis det er Grenå, hun bor i. Eller følge med her på K10, når nogen sætter jobstillinger ind.

Og måske rykke i jobkonsulenten...

Held og lykke.

curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2007, 19:59   #3
OdinTor24
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2006
Indlæg: 54
Styrke: 0
OdinTor24 er ny på vejen
RE: job allesteder?

Hej Benteh

Jeg har ikke fundet noget sted der direkte beskriver, at du har ret til at søge fleksjob hvorsomhelst, men jeg selv bor i Glostrup og arbejder i Tåstrup. En mine kollegaer bor i hedehusene og arbejder i Tåatrup.

Min intuition siger mig, at det kan man godt. Jeg vil tro at din veninde kommer til at gøre meget af fodarbejdet selv, hvis hun søger i en andenkommune.

OdinTor
OdinTor24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2007, 20:13   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: job allesteder?

jeg er 99 % sikker på at man må tage job i andre kommuner uden problemer det er kun hvis man FLYTTER at man skal kontakte den nye kommune. man må også gerne finde et fleksjob i Sverige hvis man bor i København...
Så det kan hun godt gøre...men ring dog til kommunen og spørg om det for at være sikker...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2007, 20:19   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: job allesteder?

Hej benteh..

Du kan sagtens søge job i andre kommuner, man er ikke bundet af kommune grænsen, mange arbejder jo også for private arbejdsgiver..

jeg selv bor i Køge kommune og arbejder i Solrød kommune.
Det eneste sted jeg nogen sinde har hørt om at det kunne være et problem er at en kommunen der feks har et ledigt fleksjob helst kun ansætter deres egen borgere, men det er jo noget helt andet..
  Besvar med citat
Gammel 06-02-2007, 00:05   #6
benteh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2006
Indlæg: 57
Styrke: 18
benteh er ny på vejen
RE: job allesteder?

Mange tak, allesammen, jeg siger til hende, at hun skal gå videre med sagen! :@
VH Bente
benteh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2007, 10:07   #7
Admin Venus
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: job allesteder?

Hejsa benteh..

Ja som de andre har skrevet så kan man fuldt ud søge job på tværs af kommunegrænserne - den arbejdsgiver der så antager får så sin refusion fra hendes egen kommune så ingen problemer med det!!

Da jeg flyttede til den kommune jeg bor i nu da havde jeg en god snak med konsulenten og han foreslog selv at vi søgte bredt inden for en overskueligt transporttid!!

Så til din veninde hun skal bare derudad og søge der hvor der er noget attraktivt og som er i afstand til hvad hun kan klare !!!

Og desværre ja så glemmer kommunen en gang i mellem nogen af dem som sidder lidt fast, men initiativ fra egen side kan gøre en endnu mere stærk også til at håndterer kommunen!!

Held og lykke

Knus
  Besvar med citat
Gammel 06-02-2007, 10:20   #8
benteh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2006
Indlæg: 57
Styrke: 18
benteh er ny på vejen
RE: job allesteder?

Mange tak for svaret -
KH
Bente
benteh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2007, 14:36   #9
KM-Trekantsomraadet
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: den ny lov på området

§ 73 a. For personer, der er visiteret til fleksjob, og som modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse efter lov om aktiv socialpolitik, tilrettelægges og gennemføres der et individuelt kontaktforløb, med henblik på at personen hurtigst muligt kommer i fleksjob.
Stk. 2. Under kontaktforløbet skal der afholdes individuelle samtaler med personen, senest hver gang personen i sammenlagt 3 måneder har modtaget ledighedsydelse eller særlig ydelse regnet første gang fra visitationen til fleksjob. Perioder med ledighedsydelse eller særlig ydelse under barsel medregnes ikke.

§ 73 c. Personer, der er visiteret til fleksjob, har ret til at blive henvist til anden aktør, jf. § 26 i lov om ansvaret for og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats, med henblik på etablering af fleksjob, når personen har modtaget kontanthjælp, starthjælp, ledighedsydelse eller særlig ydelse i 6 måneder inden for 9 måneder efter visitationen til fleksjob. Det samme gælder, når personen har været i fleksjob eller ordinær beskæftigelse i 9 måneder inden for 18 måneder og derefter har modtaget ledighedsydelse i 6 måneder inden for 9 måneder. Perioder med ydelse under barsel medregnes ikke.
Stk. 2. Personer, der er visiteret til fleksjob, og som kommunen har vurderet fortsat opfylder betingelserne for fleksjob, jf. § 74 c i lov om aktiv socialpolitik, skal henvises til anden aktør med henblik på etablering af fleksjob, når personen har modtaget kontanthjælp, starthjælp, ledighedsydelse eller særlig ydelse i 12 måneder inden for 18 måneder efter visitationen til fleksjob. Det samme gælder, når personen har været i fleksjob eller ordinær beskæftigelse i 9 måneder inden for 18 måneder og derefter har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Perioder med ydelse under barsel medregnes ikke.
Stk. 3. Personen skal have mulighed for at vælge mellem flere aktører, jf. § 27 i lov om ansvaret for og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats.

Stk. 4. Kommunen skal vejlede om retten til at blive henvist til anden aktør efter stk. 1 og om henvisningen til anden aktør efter stk. 2.«
  Besvar med citat
Gammel 06-02-2007, 16:05   #10
benteh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2006
Indlæg: 57
Styrke: 18
benteh er ny på vejen
RE: job allesteder?

Flot arbejde! er er orden i paragrafferne! Tak
VH
Bente
benteh er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension