K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2012, 11:38   #21
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Jeg vil sige det således, at hvis SB har sagt det, du skriver, og hun yderligere har skrevet det i journalen, og du er beordret til det, så er det helt sikkert du kan søge med tilbagevirkende kraft, jeg får selv et beløb, da jeg blev beordret til at opsøge Smerteklinikken, kommunen mente at smertekliinikken f.eks overlægen vil tage min opvask  (det ikke lyv) de troede de kunne spise mig af med et 5 zoners klippekort, men de havde "glemt" at snakke indbyrdes, jeg KAN IKKE tage offentligt transport, det står flere steder, samt i min sidste progressionsrapport, så jeg får benzin til en bil der kan kører 10 km Per liter + 100 kr, så hvis det dem der har beordret dig, så er det ret sikkert du vil kunne få noget, men prøv at se hvad de skriver i din journal, i min kommune der er der nemilig ingen kommunikation imellem hinanden, så de går mange gange imod hinandens ønsker, det giver desværre også modsatte problemer, på andre områder...
HELD & LYKKE TIL
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 12:31   #22
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af heidi kastrup Se meddelelser
må lige spørge jer kloge hoveder : jeg havde meget store udgifter til noget transport til smerteklinik i 2010. Dengang spurgte jeg efter økonomisk hjælp til dette, men det mente sb ikke der var nogen mulighed for - ville jeg i dag kunne søge med tilbagevirkende kraft?
ndskyld jeg lige indskød et spørgsmål i din tråd
Eftersom det var i 2010 og du derfor allerede HAR afholdt udgiften, så tror jeg ikke du skal sætte næsen op efter noget!
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 13:39   #23
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
bliver så så møgirriteret over det system...dengang gik jeg på sygedagpenge og egentlig var jeg henvist til ålborg (40 km fra hjemmet) men der var 1½ års ventetid. Så jeg valgte med møje og besvær at rejse helt til Horsens ( 200 km fra hjemmet)2 gange om ugen fra august 2010 til april 2011. Fordi min egen læge ikke ville have noget med min medicin at gøre længere... Det tog mig min. 4 timer hver vej da jeg måtte ud af bilen og gå tur + strække ud på hver eneste rasteplads + jeg måtte sove 2 x ½ time begge veje for at holde ud...
Og dengang spurgte jeg sb i forhold til mine udgifter...dem mente hun bestemt at jeg selv måtte stå for.... så var det bare lige det kom til overfladen igen nu hvor jeg så at jeg måske alligevel havde haft mulighed for at få dækket nogle af udgifterne....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 14:42   #24
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af heidi kastrup Se meddelelser
bliver så så møgirriteret over det system...dengang gik jeg på sygedagpenge og egentlig var jeg henvist til ålborg (40 km fra hjemmet) men der var 1½ års ventetid. Så jeg valgte med møje og besvær at rejse helt til Horsens ( 200 km fra hjemmet)2 gange om ugen fra august 2010 til april 2011. Fordi min egen læge ikke ville have noget med min medicin at gøre længere... Det tog mig min. 4 timer hver vej da jeg måtte ud af bilen og gå tur + strække ud på hver eneste rasteplads + jeg måtte sove 2 x ½ time begge veje for at holde ud...
Og dengang spurgte jeg sb i forhold til mine udgifter...dem mente hun bestemt at jeg selv måtte stå for.... så var det bare lige det kom til overfladen igen nu hvor jeg så at jeg måske alligevel havde haft mulighed for at få dækket nogle af udgifterne....
Det lyder som behandling på sygehus, du var på, så... Måske havde der været mulighed for tilskud fra selve sygehuset til kørsel efter en vis antal mindst km. Det er ikke noget kommunen har at gøre med. Her står lidt om det (Region Nordjylland):
http://www.rn.dk/SundhedOgSygehuse/P...der/Transport/

Men så ved du hvilke muligheder, der er nu til en anden gang.

Men ellers ja, så kunne der måske efter en individuel sagsbehandling § 100 merudgifter vurderes hos kommunen, hvis der er tale om svær og varige kroniske lidelser.
Så det kommer helt an på situationen, helbredet, behandling osv....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 18:45   #25
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Jeg vil gerne lige fastslå at hvis man har fået forkerte oplysninger, så skulle man tivertifald kunne gå 3 år bagud, jeg fik selv 17 måneder med tilbagevirkende kraft, hvorfor jeg TROR man vil kunne gå 3 år tilbage er pga skatte regler, om det er rigtig eller forkert ved jeg som sagt ikke..
Men søg dog, man kan jo kun få et NEJ værre er det jo ikk
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 08:49   #26
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Der kan ikke søges om kørselsudgifter fra sygehuset når man selv vælger at gøre brug af frit valgs ordningen....

Kontaktede kommunen i går - snakkede med ikke mindre end 5 forskellige - ingen vidste hvem jeg skulle snakke med...flot....Så forsøger igen i dag...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 08:57   #27
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
heidi....nu var jeg på privat smerteklinik som det hedder og fik mit kørsel dækket gennem paragraf 1oo............men mener da også man ka få på syghuset..jeg bor i 7 kartoffelrække og har langt til sygehuset og fik dengang kørslen betalt..men det ordnede kørselskontoret på sygehuset..dem der bestiller taxa til gamle osv..sådan var det før - men tør ikke love om det er det samme idag..vi udfyldte en seddel og fik pengene el.de blev sar ind

hilsen stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 12:43   #28
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Jeg var helt med på det var under fritsygehusvalg, det var mere pga statitik desværre, Smerteklinikker og ventelister er nemlig meget tæt forbundet, tror at det er noget med 3 års ventelister, så vi i København & omegn under det offentlige, vi har ikke det frie syghusvalg hvis vi skulle tage det offentlige, vi kan jo kun tage private og tror ikke de er dårligere eller bedre.. men hvis det f.eks er du har taget et privat sygehus, og det ligger langt væk, og der er et meget tættere på indenfor det offentlige. Hmm.. Ja så vil de måske henholde sig til det din egen skyld, jeg havde ikke nogle andre muligheder, og det kunne de jo se ved selvsyn på venteliste.dk
Tror faktisk ikke det helt skævt det curls skriver her
Citat:
Men ellers ja, så kunne der måske efter en individuel sagsbehandling § 100 merudgifter vurderes hos kommunen, hvis der er tale om svær og varige kroniske lidelser.
Så det kommer helt an på situationen, helbredet, behandling osv....
Nu er min tiltro til hvad kommunen siger ikke ret stor, da jeg jo desværre har oplevet flere udtalelser hvor de både gætter, bruger krystalkugler o.s.v
Den bedste kom forleden hvor min SB sagde jeg ikke var underlagt en bestemt lov for folk på kontanthjælp/særlig ydelse og loven fra 30/06-2006. MEGET VIGTIGT da den har noget med HELE min fremtid at gøre. Hun har sagt det en gang før i telefonen. Fik hende til at sige det hele 3 gange mens jeg stod lige overfor hende og da jeg så spurgte hende om hun ikke lige kunne skrive det i min journal, sagde hun "JO DA" slå dig endelig løs" sagde jeg, først da jeg aflevere et print på loven og hun læser det, siger hun "undskyld det havde hun ikke fået læst"
Hun er uddannet socialrådgiver, nej jeg vil nok ikke spørge dem der skal give men spørge mig rundt, f.eks det sted du gik, om de havde hørt om nogle som fik kørselgodtgørelse...
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 19:59   #29
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Jeg er helt med på, at jeg skriver om merudgifter i min tråd.
men synes ikke de seneste besvarelser har noget med mit spørgsmål at gøre!!!
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 23:31   #30
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
HA HA Nej, men det fordi du jo havde fået flere svar, og du bare skulle skrive det samme som du havde skrevet engang før, og så sende det ind til din kære SB
Heidi havde et lign problem, så hun overtog lidt ligesom "din" tråd, uanset hvad, så vil folk der har enten dit problem eller Heidis kunne slå hele 2 fluer med en kommune  Så håber du kan tilgive alle os + Heidi for vi prøver at besvare hvad, hvor, og hvordan midt i alle spørgsmålene
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Merudgifter § 100 Peppe Dit og Dat 52 19-02-2012 19:03
Merudgifter §100 bak.iver Alt det andet 0 16-05-2011 17:13
merudgifter § 100 mams Dit og Dat 3 15-02-2011 01:17
Merudgifter §100 Molly-1 Hjælpemidler til handicappede 8 29-06-2010 10:02
Merudgifter §100 lena Nyt om loven 3 11-10-2007 18:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension