K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2012, 12:42   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Hej derude

Jeg har et spørgsmål fra en veninde som gerne skulle på ferie her til sommer.

Hun kom til skade på sit arbejde og kom så på SDP, men kommunen mente pludselig at hun ikke deltog i at blive rask, så derfor tog de hendes SDP fra hende (lægen havde sagt at hun MÅSKE ville få det bedre ved at træne, men min veninde havde ikke råd til at fortsætte træning efter endt genoptræning, og sprugte derfor om hjælp, men blev afvist) hun er så kommet på KH mens hendes sag ligger og venter på at blive afgjort efter at hun har anket/klaget over hendes sagsbehandlers afgørelse.

Hun har for en måned siden fået sin mén erstatning og vil så gerne på ferie til sommer, her er så spørgsmålet: Må hun det når hun er på KH? Hun er jo i princippet stadig syg og er ikke blevet sat i aktivering, arbejdsprøvning eller andet som man normalt bliver på KH. Hun har ingen feriedage tilbage fra sit tidligere arbejde som hun kan bruge.

Jeg ved at hvis man er på SDP, så kan man spørge sin sagsbehandler pænt, om man må tage på en ferie hvis man ikke er igang med afklaring eller noget, men går hun ind under en SDP-klient eller KH-klient?

På forhånd tak

Jeg skal lige nævne at hun havde tænkt sig at ringe op på kommunen og melde at hun tager på ferie i 14 dage, så at de stopper hendes KH i de 14 dage hvor hun er på ferie.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 12:55   #2
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gigipi' Se meddelelser
Jeg skal lige nævne at hun havde tænkt sig at ringe op på kommunen og melde at hun tager på ferie i 14 dage, så at de stopper hendes KH i de 14 dage hvor hun er på ferie.


Jeg er selv "parkeret" på KH og venter afgørelse i min sag og jeg spurgte ind til om jeg måtte tage på ferie og svaret var at dette skulle jeg bare aftale med min SB

Tror ikke de er så hårde når det kommer til at folk gerne vil på ferie, når blot det er aftalt.

/Samp
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 13:00   #3
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
så det bliver ikke nogen problem at holde ferien bare sige det til din SB

http://www.k10.dk/showthread.php?t=22386
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 13:01   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ingen problemer med ferie - bare meld det, og sig man naturligvis selv betaler.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 13:05   #5
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Perfekt. Tusind tak for hjælpen
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 13:06   #6
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Ingen problemer med ferie - bare meld det, og sig man naturligvis selv betaler.
'nej hun skal ikke selv betale hun kan beholde sin KH under ferien
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 13:08   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og når det glæder ferie, så lyder det bedre, man kalder det rekreation!! Ferie lyder ikke så godt i kommunale ører, hvor imod rekreation er langt mere acceptabelt!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 14:15   #8
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
'nej hun skal ikke selv betale hun kan beholde sin KH under ferien
Nu bliver jeg da helt forvirret? Hvordan kan det være at man kan beholde sin KH under ferie?
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 14:16   #9
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Og når det glæder ferie, så lyder det bedre, man kalder det rekreation!! Ferie lyder ikke så godt i kommunale ører, hvor imod rekreation er langt mere acceptabelt!!
Det siger jeg videre
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 14:32   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gigipi' Se meddelelser
Nu bliver jeg da helt forvirret? Hvordan kan det være at man kan beholde sin KH under ferie?
Der hentydes til de nye regler..

jeg ved ikke hvor din veninde er i forløbet, men du kan læse reglerne her.

Kontanthjælpsmodtagere skal have mulighed for at holde ferie
I dag har kontanthjælpsmodtagere som udgangspunkt ikke ret til ferie på kontanthjælp.
Regeringen og Enhedslisten er enige om at sikre, at kontanthjælpsmodtagere får ret til ferie, således at de i 5 uger om året undtages fra kravet om at stå til rådighed for arbejdsmarkedet.
Der vil være tale om en ret til ferie i 5 uger årligt for kontanthjælpsmodtagere, der har modtaget kontanthjælp i 12 sammenhængende kalendermåneder. De 5 ugers ferie skal holdes i løbet af de næste 12 måneder. De kan ikke holdes i forbindelse med et ansættelsesforhold efter kontanthjælpsforløbet.
Feriens placering skal aftales nærmere mellem den enkelte og kommunen, idet der skal tages hensyn til både beskæftigelsesindsatsen og personens øvrige forhold, herunder placering af familiens ferie. Eventuel optjent ferie med feriegodtgørelse skal afholdes forud for ferie på kontanthjælp.

I dag har kontanthjælpsmodtagerne en friperiode på en måned, hvor den pågældende ikke er omfattet af rådighedsforpligtelsen, hvis kontanthjælpsmodtageren er i et aktiveringsforløb, der 38 Aftaler om Finansloven for 2012 · November 2011
har en varighed på mindst 12 måneder. Der kan fremover ikke både holdes en friperiode efter aktiveringsreglerne og ferie.

Initiativet træder i kraft 1. april 2012.

Initiativet medfører merudgifter på 9 mio. kr. i 2012 og 12 mio. kr. i 2013.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må man tage fag på VUC? Mama Spørgsmål ang fleksjob 2 20-06-2013 07:33
Kan de tage min FP fra mig Tullepigen90 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 12-09-2012 16:35
kan jeg tage en udd.? Chin Spørgsmål ang fleksjob 2 08-03-2011 13:58
Kan Man tage et lån når man er på SDP? Samiam Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 30-01-2011 15:01
Kan de tage flexen fra mig? Chin Spørgsmål ang fleksjob 7 26-10-2010 16:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension