K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2013, 08:07   #11
Bruno
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Bruno er ny på vejen
Jeg giver dig til dels ret, men hvis jeg kommer i betragtning til fp, vil jeg (med TAE) have 7.000 kr mindre om måneden, end da jeg var rask og havde job.
Så det er da lidt trist, at miste så meget fordi man tilfældigvis er blevet uarbejdsdygtig!
Bruno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2013, 16:36   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er jo nok de færreste, der ønsker at blive uarbejdsdygtige. Man kan ofte ikke opretholde sin levestandard, men må sætte tæring efter næring. Men trids alt godt, vi har et velfærdssysten, der holder hånden over de uheldige.
Der er jo som regel diverse livsfaser, der gør, at man må sadle om.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2013, 20:30   #13
PeaJay
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
PeaJay er ny på vejen
Mange tak for jeres svar. Det er sådan, at de løbende ydelser, som er erstatning, der udbetales efter lov om arbejdsskadesikring, må kommunen ikke betragte som indtægt, og derfor må den ikke modregne i kontanthjælpen.
I kan henvise til LAS § 33, stk. 2.
PeaJay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 07:51   #14
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PeaJay Se meddelelser
Mange tak for jeres svar. Det er sådan, at de løbende ydelser, som er erstatning, der udbetales efter lov om arbejdsskadesikring, må kommunen ikke betragte som indtægt, og derfor må den ikke modregne i kontanthjælpen.
I kan henvise til LAS § 33, stk. 2.
jeg mener stadig at det ikke er gældende ved kontanthjælp. Hvis det var en pension så måske ja - men som kontanthjælpsmodtager må du jo ikke have indtægt, ikke eje noget o.s.v.
Men du må jo se, hvordan det går med din sag, og hvordan kommunen vurderer den.

Det er jo ikke altid der spilles efter regler og paragraffer der.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 09:00   #15
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Hej med Jer

Lige et par spørgsmål:

Hvis man får udbetalt et beløb for tabterhvervsevne, udbetales disse af ask? - jeg mener hvem betaler ? - arbejdsgiver?/skadeforvolder? Det er vel næppe ask der udbetaler disse?

Når man så får kr udbetalt lad os sige som eksemplet i denne tråd 50 % som èn gangs ydelse på en personskade konto - skal der så betales skat af disse penge?
(altså via skattebilletten eller ?)
- Jeg betaler skat (bi kortet) af den løbende ydelse jeg pt modtager, så den del har jeg styr på.

Hvis man så er i den situation at man kan få erstatning udbetalt andre steder fra, når ask har fastsat tabet i %, hvor skal disse penge så hen? Og så på personskade kontoen? Eller ?
Og der skal vel betales skat af disse penge?

Hvis man får personskade erstatning udbetalt fra forskellige steder, er der så ens skatteregler for dette?

Kan man egentlig få erstatning for samme skade, fra flere forskellige steder?

Jeg synes det er en jungle at finde rundt i.

Håber i øvrigt det er ok, at jeg spørger i denne tråd...

__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 10:00   #16
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvis du får 50% udbetalt som engangsbeløb, skalder ikke svares skat af disse - og hvis de går ind på kreditbeskyttet konto kan ingen røre dem.

Du skal være obs på at den kreditbeskyttede konto KUN må indeholde erstatningen.

Det er forsikringsselskabet, der udbetaler, så de skal have kontonr. på din kreditbeskyttede konto.

Jeg får osse en månedlig ydelse fra BUBL og dem betaler jeg osse skat af.


Hvad der er over d 50% bliver udbetalt som månedlig ydelse, hvor der skal svares skat.

Jeg er ikke inde i hvordan det er med løbende ydelser og kontanthjælp
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 23:50   #17
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hold da op hvor er der mange misvisende informationer herinde. i denne tråd.

Kommunen må IKKE modregne tab af erhvervsevne udbetalinger i kontanthjælp. jeg fik midlertidige ydelser på kontanthjælp fra arbejdsgivers forsikring igennem ASK, det blev ikke modregnet.

det kan kun anbefales at få kapitaliseret sin erstatning til højest mulige beløb og resten i midlertidig ydelser, det må stadig ikke fratrækkes. det er først når du får pension at det medregnes som enhver andet indtægt ved siden af pensionen og bliver modregnet efter de regler som er.

kommuen kan derfor ikke kræve nogen refusion af det udbetalte beløb. og når ASK laver den endelige afgørelse bliver der automatisk sendt et brev til dem hvori de bliver spurgt til evt refusionskrav, som de skal reagere på inden 4 uger.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2013, 09:32   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
hold da op hvor er der mange misvisende informationer herinde. i denne tråd.

Kommunen må IKKE modregne tab af erhvervsevne udbetalinger i kontanthjælp.
Super, at du kom på banen Huldra.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2013, 10:06   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...kontanthjaelp/
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 16:07   #20
PeaJay
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
PeaJay er ny på vejen
Hej alle,

Min kontanthjælp bliver ikke modregnet hverken efter engangsbeløbet eller de løbende ydelser. I skal bare henvise kommunen til LAs § 14, stk. 3 og § 33, stk. 2

Forresten, er der nogen, der ved hvad et acontohonorar betyder. Jeg fik i dag en check fra min advokat vedr. min men godtgørelse, og der står at han har afregnet et acontohonorar på 25.000 kr. incl. moms, hvad betyder det?
PeaJay er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Modregning af Kontanthjælp eft. arb på 1 mdl ? Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 06-05-2013 19:24
Modregning i kontanthjælp efter erstatning khas Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 22-04-2013 18:01
Modregning i kontanthjælp Tin Alt det andet 4 28-11-2011 22:16
MOdregning af kontanthjælp. Betz1985 Alt det andet 2 25-09-2009 14:11
Kontanthjælp og arbejdsskadeerstatning supersus Dit og Dat 4 22-01-2009 15:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension