K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2012, 22:21   #21
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja den skal man nok lige have med, ja ens egen læge er god og have som tovholder
i forbindelse med ens lægepapir og hvad man ellers har i gennem
men i forhold til kommunen har ens egen læge stort set ingen indflydelse
har selv lavet en aftale jeg opdatere ham, når der sker noget nyt
det kan man foreksempel gøre ved at skrive sammen via e-mail
mit lægehus har deres eget system hvor man så kan via sammen via deres system
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 20:48   #22
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Min sanktion er nu ophævet, efter 10 dags kamp med jobcenter. Jeg har fået medholdt og en undskyldning fra Jobcenter. Men det har været hårdt og belastende for min krop og min psyke . Ricky fra privatraadgiver.com har virkeligt været stor hjælp i denne sag. Jeg ved nu hvordan kommune arbejder og jeg må indrømme det er en jungle at rende ind i. Jeg har talt med så mange personer igennem 10 dage og jeg må konstatere at hvor svag og lille vi er som borger som er ramt af sygdom og økonomiske press. Jeg er blevet kaldt til afhøring hos politiet, og jeg flygter ikke for mine handlinger overfor sagsbehandler. Men jeg har aldrig overtrådt loven før, jeg tror jeg får en gul kort denne gang. Pas på jer selv og familien , i må have god jul og godt nyt år. Føler med jer alle sammen
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 21:11   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det lyder godt at du har vundet denne omgang - pas nu på dig selv!

God jul også til dig og dine, herfra
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 22:43   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Takecare Se meddelelser
Jeg er blevet kaldt til afhøring hos politiet, og jeg flygter ikke for mine handlinger overfor sagsbehandler. Men jeg har aldrig overtrådt loven før, jeg tror jeg får en gul kort denne gang.
Jeg håber det bedste for dig.

Enhver kan presses til at gøre noget, som han/hun normalt ikke ville gøre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 23:18   #25
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Så længe man kæmper med det sociale system skal man ihvertfald passe på med, at køre sin læge ud på et sidespor.

Ofte er det egen læge, der bliver bedt om, at lave en statusattest, og hvis man som patient ikke har været i kontakt med lægen igennem længere tid kan det nemt tolkes som om, at man ikke fejler noget.

Jeg mener det var Huldra herinde fra, der løb ind i den problematik.
ja det er ganske rigtigt Vovse.. det løb jeg ind i.. men fik penison i år, uden det store problem.. ala det kunne de ligeså godt have afgjort i første omgang..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 08:05   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
.. ala det kunne de ligeså godt have afgjort i første omgang..
Sådan er det vist tit. Desværre.

Ren og skær kassetænkning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 10:06   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Godt at du fik hjælp til at få sanktionen ophævet.

God jul og

>PS. godt kæmpet.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2012, 19:00   #28
martinja41
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2012
Indlæg: 34
Styrke: 13
martinja41 er ny på vejen
erstanings penge

hej jeg vil lige fortælle vis ikke alle kender til en erstanings sag varie men skal man have mindst 5 % for og få erstaning og tab af hversevene er mindst 15 % for og få noget og svige og smerte er noget man får når man har været ude for en ulykke vis der er en mod part og de er skatte frie og kommunen må ikke røre dem eller modregne i kontanthjælp de skal bare stå på en kredit beskyttet konto i banken så er i skikker der ikke sker noget og vis de gør er det en retsag og i vinder den

for det står helt klart i loven om lov om erstaning kig på google eller på ask.dk
martinja41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2012, 19:17   #29
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Mht. at skubbe til sagsbehandler kan du sandsynligvis få medhold i at du handlede i affekt (ude af kontrol pga du var under pres,) så straffes man ikke efter de hårde voldsparagraffer.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 20:37   #30
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Hej alle sammen, tak for alle det gode og nyttig informationer det er kanon at vi kan samles her og fortæller hvad vi har på hjerte. Jeg har fået et brev at jeg blever kaldt til retten pga. overtrædelse i straffelovens § 119 stk 1 og at sagen vil bleve søgt fremmet til dom efter reglerne i retsplejelovens § 831 og at der tages for påstand om erstatning, hvorfor hendes sagsbehandler bedes tilsagt.
Jeg forstår ikke rigtigt hvad det går ud på, derfor ringet jeg til en advokat og fortæller ham om min sygdom, jobcenter osv. og hvad jeg har været udsat for. Han vil gerne kigge på sagen , hvor vi skal mødes over en kop kaffe her efter nytår. Efter jeg er så forvirrende i forvejen kunne det være befriende for mig at snakke med en der kan alle disse § § § uden omkostninger. Jeg vil bruge denne mulighed til at snakke om min erstatningssag og min dom,

Er der nogle herinde der ved om man får pletter på sin straffeattest i en visse tid eller er det permanent man får disse pletter Ask har sendt mig papir til valgt af speciallæge i psykiatri hvor jeg har 3 af jeg kan krydse eller find selv men på liste er der 2 fra Vordingborg fra samme adresse Bettina Holgersson og den anden Jhon Erik Andersson og den 3 Søren Lecker fra Havdrup og den 4 skal jeg selv finde, er der nogle herinde som kan anbefale en fra sjælland som høre til min region.Jeg har brug for en læge der lytter og kan rådgive mig på det bedste måde, og ikke tror jeg er hypokonder.

Jeg har et problemer som jeg erkender, men jeg har brug for en til at rådgive mig hvordan jeg skal forholde mig til min smerte og min psykisk ubalance som ikke rigtigt vil forvinde. Der er total gået kuk i kroppens nervesysytem. Jeg har læst i forskellige forum at nogle speciallæge har det med at forvrænge patient sygdom tilstand og hvor såret man kan bleve hvis man ikke blever taget seriøse.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
ja det er ganske rigtigt Vovse.. det løb jeg ind i.. men fik penison i år, uden det store problem.. ala det kunne de ligeså godt have afgjort i første omgang..
Ja det er også rigtigt , jeg har rendt til læge vagtlæge sygehus , så mange gange , hvis vi skal printe ud i papir , vil den fylde lidt. Min læge tror på at de nok skal bleve bedre , det tror jeg også på, men det tager bare tid og den tid har jeg virkeligt brug for fred og ro , hverdag har jeg et håb om at jeg nok skal bleve rask imorgen, så jeg kan komme tilbage til min arbejd , til min gamle jeg til min familie. Jeg har alttid været sund og rask
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommuner kan tvinge syge på lykkepiller thomas75 Politik og Samfund 48 09-03-2012 18:36
De mest syge og de mindst syge bliver fritaget for aktivering. Gizmo Politik og Samfund 7 30-03-2011 08:13
Jobcenter Lolland er bedst til rettidig aktivering og samtaler buster Politik og Samfund 0 22-08-2010 22:51
Svendborgs syge aktivering Webmaster K10 Nyheder 0 25-05-2010 11:15
Kommune vil tvinge syge til motion gittedl Nyt om loven 15 09-06-2009 17:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension