K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2012, 17:27   #11
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
i mit tilfælde er der jo heller ikke tale om fjernelse, men et tilbud om aflastning (til mig - ikke til hende) da hun ikke på nogen måde er omsorgssvigtet af mig. Som Multe nævner, koster det stort set ingenting når barnet ikke kræver særlig pasning. Det er ml 100-200/døgn og sat op imod en timeløn for praktisk hjælp, kræver det vist ikke en mensa-hjerne at regne ud at det i mit tilfælde ville koste mere for én times hjælp i hjemmet end et døgn i aflastning.

Mht de unge mødre, kan jeg kun tilslutte mig at det er et program man skal have is i maven for at kunne se. Det er virkelig kummerlige forhold mange af de stakkels børn vokser op i og jeg har ikke magtet at se det efter jeg selv er blevet mor - snøft.
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 17:32   #12
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Prøv at se her: www.hsp-foreningen.dk

Er et barn højsensitivt vil det suge omgivelsernes inputs til sig i langt højere grad end gennemsnitttet, og med den dagligdag du ridser op, vil jeg gerne bede dig indtrængende om at søge information og vejledning på foreningens hjemmeside.

Der er meget billigt medlemsskab og derefter mange gratis foredrag om bl.a håndteringen af sensitive børn osv.

Meld også gerne tilbage til mig - evt i en PB, hvordan du oplever foreningens tilbud, da jeg har en relation til dem.

De bedste ønsker for dig og din datter

PS: man kan sagtens være intelligent, også på MENSA-niveau, og alligevel ende på ftp - det ene udelukker ikke det andet. ;-)
Jeps, men det er meget trist at man ikke kan få hjælp til at udnytte de evner man er født med

tak - jeg vil kigge på siden. Det er nu ikke svært for mig at vide hvordan jeg skal tackle hende. Desværre er der ingen andre der gider tage hensyn til hendes behov......
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 17:39   #13
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ASR Se meddelelser
Det er dyrt at fjerne et barn, så tvivler meget på det er gjort uden det er meget velbegrundet.

Det er værd at huske man hører moren version og om moderens intentioner, hvis hun ikke magter at leve op til intentioner er der ikke så meget at gøre. Derfor kan det godt være barnets tarv med en pause fra hjemmet. Nogle gange er det bedste man gør bare ikke godt nok!


Og inden jeg får hug er jeg alene med 3 stks, har ingen ydre netværk og deres far deltager minimalt. Så ved godt det kan være hårdt at havde børn. Ved bare også det nogengange kan være hårdt at være barn.
Der har flere gange været historier om fejlagtige tvangsfjernelser - senest i påsken hvor en stakkels far har måttet bruge flere hundrede tusinde på at få sit barn tilbage.....

Så er der de mange historier om at kommunerne undlader at sende mødre og børn på mor-barn hjem pga det er for dyrt og så lukker de disse glimrende institutioner med den begrundelse at der ikke er brug for tilbuddet.

Det svarer vel til at man siger at man ikke tror på at folk ikke får pension når de VIRKELIG har behovet.
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 18:42   #14
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
socialgrupper og Kædedyner

Citat:
Oprindeligt indsendt af pandaline Se meddelelser
Jeps, men det er meget trist at man ikke kan få hjælp til at udnytte de evner man er født med

tak - jeg vil kigge på siden. Det er nu ikke svært for mig at vide hvordan jeg skal tackle hende. Desværre er der ingen andre der gider tage hensyn til hendes behov......

Jeg formulerede mig også forkert, fordi jeg havde gang i flere ting på samme tid - det er hjælp til at tackle omgivelserne (og ofte deres manglende forståelse) hvis man selv eller en pårørende er HSP.

Og det kan lette noget af trykket, at finde sammen med andre forældre der står i det samme.


Kender i øvrigt selv indgående til dét ikke at føle man udnytter sit fulde potentiale og den psykiske smerte det kan afstedkomme - oveni alt det andet man (måske) slæber rundt på

Måske en frivillig indsats for HSP-foreningen netop ville give mening? - hjælp til sevhjælp.
Den er nygenstartet og forkvinden er selv psykolog med HSP, og speciale i klienter med dette.

Og jo flere lokalgrupper der starter op jo bedre - jo mere synlige de 15-20% af befolkningen som har karaktértrækket bliver, jo mere kan der kræves hjælp og anerkendelse af karaktértrækket.

Måske er der basis for at starte en MENSA-socialgruppe på k10, hvor I gensidigt kan stimulere hinandens hjerner?

eller en omkring HSP, eller tidligtfødte børn, mulighederne er tilstede, og med godt 8000 medlemmer, skulle det være muligt at finde et par ligesindede...

vi har også brug for nogle forslag til faste klage'skabeloner' m.m., fordi det er hårdt at skulle skrive det hele hver gang der kommer en ny til k10 og har brug for hjælp til det skriftlige - ikke alle er begavede med stærke evner på skrift, så byd meget gerne ind, hvis du kan noget i den retning.

Kan se du har haft dialog omkring juletid med Katharina omkring kugledyner osv - kender du Kædedynen også?
ellers så søg på ordet, hvis det er relevant for dig.

(Flere steder kan man låne diverse hjælpemidler til afprøvning, før man investerer.)

Sidst redigeret af L.S.; 11-04-2012 kl. 18:47.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 19:25   #15
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Tak for dine indspark.

Så længe jeg er helt alene om min lille sarte plante, kan jeg desværre ikke overskue mere end at være til for hende - men har masser af drømme om at tage deltidsstudier, skrive, deltage i mensaarrangementer, blive besøgsven og nu, takket være dig, frivilligt foreningsarbejde.

Men jeg har efterhånden fattet at jeg må væbne mig med tålmodighed og huske at nyde min datter så længe hun er lille. I takt med at hun vokser, vil hun jo have mindre brug for sin mor og så får jeg hårdt brug for noget mere indhold i tilværelsen. Pt er hun mere end nok til at stimulere min hjerne (der er jo INTET logisk ifm børn) og jeg læser et hav af bøger om bla psykologi, sensitive/sansesarte og præmature børn, hvordan man leger udviklingslege med sit barn o.m.a.

Pt læser jeg en bog der hedder "Rød stue kalder" af Margrethe Brun Hansen - hun giver mange gode input til hvordan man kan lette hverdagen for institutionsbørn (det er jo en svær situation for de fleste børn).

Jeg kender ikke kædedynen men vil undersøge det.

Egen læge er ved at forberede ansøgning om kugledyne til både prinsessen og jeg :-)

Jeg har skimtet hjemmesiden lidt, men mangler umiddelbart bud på hvordan man kan gøre noget for børnene i institutionerne. Vores ergoterapeut har jo eks kommet med utallige instruktioner til personalet, men der er simpelt hen ikke ressourcer til det så hårdt som det kører i dagens dk.

Det er en super institution hun går i nu og meget er blevet bedre (hun skriger og pjevser meget mindre og sover lidt bedre), men de er jo underlagt samme vilkår som resten af landet og 2 voksne til 13 ble-sove-tude-made-børn er jo et regnestykke der aldrig kan gå op.

1/5 rykker hun op i BH og jeg glæder mig til at hun får mere plads og frihed og færre sygdomme, men samtidig er der kun én i hele huset der kan skifte hende og hun hører jo til vuggestuen....Min datter holder på sin afføring indtil jeg henter hende men hun skal jo have tissebleer skiftet. Åhhh de mange evige bekymringer.

Nå men igen tak for dine tips
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 21:18   #16
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Dette her viser jo at vi er alt for hurtige til at dømme/bedømme andre folk.

jeg har set en del af de udsendelser, og som jeg ser det udefra så er Hannah ikke en af de værste mødre. der er da andre som mere vækker undren..
Hannahs egen mor er alvorligt syg af kræft og anden sygdom, Hannah selv er født syg. og ja de har haft et hårdt liv men virker som gode mennesker.

brændemærke i tøjet er vist ikke et bedømmelsesgrundlag.. det kan selv jeg få som ikke engang ryger..

og desværre sker der og fjernelser af børn uden rimelig grund. jeg har læst om emnet flere gange i de sidste 20 år.

nogen tåler ikke magten de kan få over andre..


Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Jeg har præcis kun set ET afsnit, og det var lige det afsnit hvor en mor får fjernet sit barn efter møde på kommunen. Så jeg er HELT uden for og aner SLET IKKE noget om noget.....

Det eneste jeg bed mærke i, var Morens adfærd - da hun stod foran kommunen og røg sammen med stedfaren og en veninde? Lige det klip var ikke særligt voksent og fik mig til at tænke på sådan nogle 12 årige, og så havde hun et stort brændehul i jakkeærmet fra cigaretgløden. Det var dér jeg kom ind i programmet, så jeg vidste først at det handlede om en tvangsfjernelse da hun kom ud fra kommunen.....
Og da hun så kom hjem, så kunne jeg knapt nok tro mine egne øjne - var det hendes Mor der lå der på sofaen?? Hold da op, ved ikke om hun var narkoman eller syg, men hun var det tydeligvis helt ude i hegnet og sad helt stiv og kunne knapt nok rumme at trøste hendes dybt ulykkelige datter, nej nej nej.....så kom der en reklame, og så skruede jeg væk og tænkte, at det søreme var godt et lille barn ikke skulle vokse op med sådan nogle mennesker omkring sig.
- jeg kan være rivende gal på den, for jeg kender slet ikke familierne, det var bare sådan en første gangs reaktion og de tanker der meldte sig efter de der 15-20 minutter eller hvor længe det var jeg nåede at se det.
Troede også det var et program der handlede om tvangsfjernelser.

Når det så er sagt, så er kommunen jo underlig. For enten tvangsfjerner de med lynets hast i sager, hvor det bedste måske var, at tilbyde forældrene hjælp i hjemmet. Ellers er de så sene til at tvangsfjerne, at ungerne ender på forsiden af Ekstrabladet som omsorgssvigtede incestofre med årevis af anmeldelser i ryggen......uden nogen har løftet en finger. Vi kender alle samme de seneste grove sager.

Så jeg kender kun kommunen hvor de tvangsfjerner i de lettere sager, og hvor de ikke har gjort en sikd i de virkelig tunge sager.
Så jeg stoler over hoved ikke på deres dømmekraft.

Dertil kommer de sager hvor de anbringer børn hos aflastningsfamilier, for så igen-igen, at fjerne dem fra de ellers velfungerende aflastningsforældre, og kaste børnene ud hos endnu andre aflastningsfamilier, for kommunen aner til syneladende heller ikke en skid om børnenes tarv, og er ofte lige så uansvarlige, som de forældre børnene blev fjernet fra. Hvilket gør kommunen endnu mere betændt (IMO).
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 06:55   #17
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Man bryder ikke den sociale arv ved at fratage nogen deres børn, men netop ved gennem information og uddannelse at give disse børnemødre, for det er jo det de er, børn der selv har fået børn, den nødvendige støtte til at give slip på deres sociale arv, og komme ud af generationernes onde cirkel. En støtte der måske nok allerede skulle have været givet for een eller flere generationer siden.

At gøre et barn til institutions og plejebarn, er langt fra den bedste løsning, også børn der er vokset op som sådanne, har stor risiko for at have/få sociale problemer senere i livet.

Og rent faktisk, er problemerne jo langt fra løst ved at fjerne barnet, det er kun en stakket frist, indtil der kommer et nyt barn, og et nyt barn, og et nyt barn....

Indsatsen på området slår helt fejl, og måske skulle man ikke fjerne bare barnet, men både barnet og den unge mor, og tilbyde dem hjælp og støtte i helt nye omgivelser, uddannelse til at være mor, uddannelse til at ville fremad, osv. osv.

Men et er sikkert, at fjerne et barn fra sin mor eller sine forældre løser ikke problemerne på lang sigt. Problemerne vil blot blive ved med at gentage sig selv.

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 10:21   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Fuldstændig i ovenstående.

Man bør priotere at hjæle fam. hjemme, for at bryde den sociale arv.

Dernæst skal man huske at ingen er pafekte forældre, og slet ikke de, der ikke har fået lært noget fra egen opvækst.
Ligesom der er mange forskellige meninger om hvad der er rigtigt ift børneopvækst.

Som jeg ser Hanna Fremstå, mener jeg også at de burde have haft mere hjælp, hjemme.
Dog forbehold, da man ikke kender hele historien.

Men det virker som om, hun gør alt, resten bør hun således få hjælp til istedet for at fjerne barnet, og ødelægge 2 liv.

Hanna fik nylig abort, fordi hun blev rådet til dette af kommunen, således at eget barn, ikke skulle komme ifare for netop fjernelse.
Dette var en svær beslutning fort hende, men hun gjorde det alligevel.

Det virker derfor mere, som en sag, hvor kommunen VIL have ret.
De har prøvet før, men måtte opgive, at fjerne.

Det handler desværre alt for meget om kroner og øre, i kommunekassen, og ikke om hvad der er bedst for barnet.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 10:35   #19
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Jeg har før fulgt med i de unge mødre bla da Hannah fik hendes lille skønne datter.. og alt det hun skulle igennem på det mødrehjem.. Med trusler om at tage Cecilya fra hende.. og hver eneste gang blev det kun ved truslen...

Vi så hvordan Hannah udviklede sig som en meget usikker ung pige, til en der forstod hvad det drejede sig om .. nemlig at Cecilya skulle have første prioritet...

Lille Cecilya udviklede sig til en lille skøn unge..

Vuggestuen mente på et tidspunkt at Cecilya ikke kom nok i bad og at hendes tøj nogle gange var nusset..
Og det samme gjorde sig vist gældende for den aflastningsfamilie som kom ind i billedet..

Det sidste jeg så var .. en sundhedsplejerske udtalte sig til fordel for Hannah .. kommunen ville sgi nok med fandens vold og magt ha Cecilya fjernet.. .. heldigvis fik Hannah fat i en god advokat, som hjalp hende i første omgang.. Han fik (så i første omgang) forpurret den tvangsfjerning..

Det kan godt ske at Hannah er ung mor, men det som vi har set i TV og læst på nettet har ihvertfald i mine øjne virket som om hun er en bedre mor end mange andre som har en "normal" alder som mor...

Jeg blev virkelig ked af det da jeg læste på nettet at Cecilya var blevet fjernet... tror at med støtte og en tro fra kommunens side, ville den lille familie blive en lille kernefamilie... eller en familie som fungerede.. og som havde meget kærlig til den lille Cecilya og til hinanden..

Hvis Cecilya skulle fjernes, så var der mange mange der hver eneste dag skulle tvangsfjernes i DK... I den bebyggelse jeg bor i er der ihvertfald en del som aldrig burde ha fået børn....

Og de af jer, der også har set Hannah og hendes mor fra starten ved at de ikke kun bliver fremstillet rosenrødt i de unge mødre ..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 10:57   #20
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Thumbs up

Tak huldra og andre for jeres input. citat: og desværre sker der og fjernelser af børn uden rimelig grund. jeg har læst om emnet flere gange i de sidste 20 år.

nogen tåler ikke magten de kan få over andre

Åh det er så nemt at dømme, hvis man ikke har gået en kilometer i deres mokasiner, så lad være. Prøv det, før I dømmer andre.

Mere vil jeg ikke skrive, andet end alle som får eller har haft deres børn fjernet har min fulde støtte og sympati. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fjernelse af barn stribe Alt det andet 38 09-02-2013 12:31
fjernelse af varigshedbegrænsningen?? imzadi Politik og Samfund 4 16-01-2012 12:39
Sagsgangen i Ankestyrelsen i sager om børn og unge Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 20-07-2011 09:50
Politiske overvejelser vedr. børn & unge med særlige behov. TimeGuest Politik og Samfund 9 03-12-2010 21:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension