K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2016, 09:52   #1
Smukkemiv
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Smukkemiv er ny på vejen
Hvormeget skal jeg kæmpe?

Hej
Jeg fik efter mange års sygdom i 2012 konstateret sygdommen Morbus Addison. En defekt i binyrene således jeg ikke selv producsere hormonstoffer Kortisol som nedbringer stresshormonet i kroppen. En rigtig øv sygdom som desvære har en masse følgevirkninger. Dette har medført jeg i dag har mistet en del erhvervsevne. Så derfor måtte jeg i sommeren 2014 opgive at arbejde. Jeg har fået tildelt en erstatning igennem min pension. Denne erstatning går ind og dækker op til min normale løn fra før jeg blev syg. Nu er jeg imidlertid røget ud af sygedagpengeperioden og over på et jobafklaringsforløb. Hvor jeg får en ydelse svarende til bistandshjælpen. Men ups nu modregner kommunen så min erstatning så jeg har mistet en samlet indtægt på næste 8000,- udbetalt om måneden i forhold til da jeg var på sygedagpenge. Siden August sidste år har jeg været i praktik og nu er jeg pt ude på et plejecenter i deres aktivitetscenter som omsorgsmedarbejder. Et arbejde jeg kan klare 4-5 timer mandag onsdag og fredag.
Her er så mine tanker om fremtiden hvad skal der til før kommunen tildeler mig et flexjob. I hvormange arbejdsprøvninger skal de slæbe mig igennem. Eller kan jeg på en eller anden måde få en afgørelse snart så hurtigt som muligt??
Smukkemiv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 10:16   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
de fleste kommer i min 2 afprøvninger, kommer også meget an på hvad du laver, hvor mange skånebehov du har om de har prøvet at presse dig i arbejdes tid, altså har du hele tiden været på de samme timer? hvad du laver, ville du kunne arbejde mereinden for et andet fag?

desværre kan man ikke gøre ret meget selv for at komme hurtiger igennem, hvad siger din sb
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 10:40   #3
Smukkemiv
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Smukkemiv er ny på vejen
Jeg startede op på 15 timer som blev forhøjet til 20 hvor jeg så måtte smide håndklædet i ringen og er så nu på de 12-15 timer hvilket jeg lige kan klare.
Jeg føler ikke min sagsbehandler er klar over hvormeget jeg faktisk kæmper og han ja skal jo nok presse mig så meget som muligt.
Smukkemiv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 11:16   #4
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
”Men ups nu modregner kommunen så min erstatning ”

Jeg har absolut ikke styr på reglerne, men det er ikke altid lovligt, at de gør det.
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 11:29   #5
Smukkemiv
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Smukkemiv er ny på vejen
Det kommer helt an på hilken ydeslse du er under og hvilken erstatning man har. Min udbetales løbende hver måned, og da jeg er under kontanthjælps lovgivningen betragtes de så som en indtægt. Derfor modregnes de.
Smukkemiv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 11:38   #6
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Det er ikke sikkert at der er noget at komme efter i dit tilfælde. Jeg siger bare at det er værd at dobbeltchecke. Jeg har selv været ude for og hørt mange udsat for at kommunen fratrækker og modregner alt muligt underligt, og så får man kun pengene igen hvis man klager.


Prøv fx at se her:
https://www.detfagligehus.dk/faa-hja...de-indtaegter/
"Der skal ikke fortages modregning, hvis du får udbetalt tab af erhvervsevne efter arbejdsskadelovgivningen."
Mon det også gælde pga sygdom?

Sidst redigeret af Hanne1973; 28-01-2016 kl. 11:41.
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 12:07   #7
Smukkemiv
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Smukkemiv er ny på vejen
Nej det er kun ved arbejdsskade de ikke trækker det fra.
Kan så tilføje den glade nyhed er
Det betaler sig at pløje paragraffer igennem og råbe op når noget ser uretfærdigt ud:
Er lige blevet ringet op fra ydelsesforvaltningen på Ballerup kommune. Da jeg betaler ren skat af min erstatning fra Danica trækkes hele beløbet ikke fra. Det vil sige Det ser ikke helt så sort ud.
Kan i alle have en fantastisk dag.
Smukkemiv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension