K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2016, 10:06   #1
Peter H
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2016
Indlæg: 7
Styrke: 0
Peter H er ny på vejen
Samtale §100 i hjemmet ?

Har ansøgt om §100 og er blevet kontaktet af en sagsbehandler. Hun ville gerne have et møde og i mit hjem, hvilket jeg fandt en smule underligt.
Hun er naturligvis velkommen, men hvorfor skal det være i mit hjem og ikke på kommunen ? Mine alarmklokke ringer en smule, for hvorfor vil hun besøge mig privat og hvad er hendes dagsorden? Nogen der har erfaring med det samme, som vil dele ud af deres viden ?
Peter H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2016, 12:05   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kan det være venligt ment? havde en jk der gjorde det, spurte ham hvorfor da han kom og han sagde: har læst du hurtig bliver træt, så vil jeg ikke spilde din dag med en rejse til jobcentret for en samtale der vare 20 min. og det var da pænt af ham
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2016, 12:23   #3
Peter H
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2016
Indlæg: 7
Styrke: 0
Peter H er ny på vejen
Ja det kan det være venlig ment Sagde jeg sagtens kunne komme ud til hende, men det blev afvist og derfor mit spørgsmål. Der er nok en naturlig grund til det, som jeg er klogere på onsdag og som jeg nok lige skal dele i dette forum
Peter H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2016, 12:50   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter H Se meddelelser
Ja det kan det være venlig ment Sagde jeg sagtens kunne komme ud til hende, men det blev afvist og derfor mit spørgsmål. Der er nok en naturlig grund til det, som jeg er klogere på onsdag og som jeg nok lige skal dele i dette forum
Det kan også være at de ikke har handicap adgang, eller ikke må modtage borgere på kontor ene, og derfor som standart tager ud til borgerne.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2016, 13:38   #5
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Uden at have erfaring med den slags besøg og den slags ansøgninger tænker jeg om det også kan være for at "lure" lidt på hvordan der ser ud i hjemmet?

Jeg forsøgte at skimme dine tidligere indlæg men så ikke noget sted hvor der stod om du bor alene eller ej.
Jeg tænker at en medarbejder fra kommunen formodentligt kan finde ud af en hel del om dig og dit funktionsniveau, ved at se dit hjem og hvordan du holder det, især hvis du er enlig, da det jo ellers kan være din samlever som holder hjemmet.

Teoretisk kan man sige at hvis det hele skinner pletfrit kan det være en indikation på at du klarer dig bedre end du giver udtryk for, kan naturligvis også være at du har fået en slægtning eller ven til at hjælpe men det kan ikke ses.
Hvis der er nullermænd og spindelvæv i hjørnet og vinduer som ikke har været vasket længe, kan det være en indikation af du pga. sygdommen ikke har kræfter til at passe hjemmet.

Ved ikke om min teori overhovet har hold i virkeligheden, det var blot min tanke da jeg så dit indlæg.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2016, 17:03   #6
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Første gang jeg fik en mødeindkaldelse til § 100 samtale i mit eget hjem, bad jeg mig fritaget for at mødet skulle foregå i mit eget hjem, da jeg følte det meget grænseoverskridende. Det blev respekteret.
Nu har min ankesag så kørt siden 2013 og hver gang der nærmer sig en af slutning på Ankestyrelsens 2 klare afgørelser, kommer kommunen med nye krav, ingen sagsbehandler eller ny sagsbehandler.

En af mine klager gik på afslag til ekstra ledsagelse til svømning. Den blev taget ud og sendt til afgørelse under paragraffen om socialpædagogisk bistand. De to sagsbehandlere på sagen fik så (under rigtig luskede omstændigheder) den ide, at indkalde til "samarbejdsmøde" med samtlige visitatorer inden for kommunens service område. Det faldt dog efterfølgende til jorden og jeg fik at vide, at det ikke mere var aktuelt. Sagen er nu afgjort og ligger igen i Ankestyrelsen
- indtil den nuværende sagsbehandler på § 100 fik sig gravet frem til det og nu har indkaldt alle igen til møde i mit hjem! Jeg ved ikke hvad de skulle kunne bidrage med i forhold til den verserende sag som for længst skulle have været afgjort. (om ekstra opvarmning og hvor jeg kan få en håndværker til 117kr. pr. time brutto under håndværkerfradrags-loven)

Jeg er heldig, at have advokat på og han vil sende kommunen en pæn henstilling, om at få sagen afgjort i forhold til hvad der allerede foreligger.
Om det hjælper ved jeg ikke, men hvis de fortsat holder fast, så bliver det at læse i aviserne.

Det ligner ikke noget, at møder nu skal afholdes i borgerens hjem, hvor det før var på rådhuset. Jeg har NUL tiltro til dem.
Men de er godt nok blevet gode til at holde sig selv og hinanden beskæftiget!

Jeg vil meget stærkt anbefale dig, at have en fortrolig / bisidder hos dig under mødet, eller sætte din mobil til at optage (diskret).
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2016, 00:30   #7
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter H Se meddelelser
Har ansøgt om §100 og er blevet kontaktet af en sagsbehandler. Hun ville gerne have et møde og i mit hjem, hvilket jeg fandt en smule underligt.
Hun er naturligvis velkommen, men hvorfor skal det være i mit hjem og ikke på kommunen ? Mine alarmklokke ringer en smule, for hvorfor vil hun besøge mig privat og hvad er hendes dagsorden? Nogen der har erfaring med det samme, som vil dele ud af deres viden ?
Du forklarer ikke baggrunden for ansøgning om § 100
Du forklarer ikke hvorfor du finder det underligt?

Hvis din baggrund for at opnå § 100 er, at du ikke kan holde dit eget hjem er det vel naturligt, at kommunen vil se hvordan du klarer almindelige dagligdags opgaver.
Jeg måtte google § 100 og loven er lidt flydende som jeg opfatter det.
Så, indrømmet jeg fatter ikke helt hvad den lov betyder.
Men, jeg har det totalt anderledes end dig i forhold til at få besøg i eget hjem.

Jeg ville nemlig ønske at Sb, læge eller andre i systemet ville komme hjem til mig, for når jeg siger hvordan her ser ud, ser de mistroisk på mig, da jeg fremstår rimelig velsoigneret.
Så uden at kende de nærmere omstændigheder, som du ikke har beskrevet, så tror jeg du står dig bedst i, at lade dem komme hjem til dig.
Hvis du f.eks søger hjemmehjælp kommer der jo også folk og skal vurdere dine behov.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2016, 22:54   #8
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Jeg vil lige suplere op på nævnte samarbejdsmøde:

De valgte at holde det uden mig på rådhuset og jeg fik samme eftermiddag et møde herhjemme med den nye §100 sagsbehandler og min advokat.
Der var ingen snak om mødet og da min advokat og jeg til sidst spurgte ind til det, blev det RIGTIG meget nedtonet.

Fem minutter før samarbejdsmødet fik jeg en privat mail fra min visitator fra hjemmeplejen, som mente at jeg skulle tage stilling til hjemmebesøg i januar.
I JANUAR )??? hun har ikke vist sig her siden januar 2015.
Jeg bad om et omgående visitationsmøde (også pga, længe kendte forværringer for min mand), men det blev meget arrogant afvist, hvorefter jeg bad min advokat om at få kommunen til at efterkomme deres pligter.

Min skumle tanke er, at de vil sylte mig til efter 1.1., for der træder nye regler i kraft på serviceområdet og så ville det være pisse ærgerligt for dem, hvis jeg er bevilliget noget efter nuværende regler.

...............

Dette skriv vil indgå med link i min beretning:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=33944

Sidst redigeret af majs; 12-12-2016 kl. 23:45.
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension