K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2011, 15:08   #1
Monk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Indlæg: 16
Styrke: 14
Monk er ny på vejen
Flytte kommune

Hej,

Håber det er muligt at stille spørgsmål her vedr. førtidspension og flytning.

Jeg er i den situation at jeg modtager førtidspension og i den nærmeste fremtid regner med at få tilbudt en lejlighed i en anden kommune. Kan jeg i den forbindelse risikere at blive afvist som tilflytter i den kommende kommune?

Som modtager af førtidspension vil jeg være en omkostning for den nye kommune, og jeg ved at det ihvertfald er sket i forbindelse med sager med førtidspensionister med særlige krav til indretning af boliger og har hørt om tilfælde, hvor det handlede om folk, som ikke ville kunne betale hele huslejen selv eller skyldte kommunen penge.

Med hensyn til generelle regler og mine rettigheder som borger på ftp, så har jeg spurgt både i min egen kommune samt jurister i pensionsstyrelsen, men har ikke kunne få noget svar bortset end gætterier. Det er ikke alene rart at vide for mig, men også vigtigt for ikke at at havne i flere problemer og i værste fald en situation uden bolig, så jeg prøver at spørge her om andres erfaringer eller muligvis endda konkret viden.

På forhånd tak.
Monk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 15:14   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis du selv har til indskud så kan de ikke sige nej, problemet kan opstå i det tilfælde at du skal låne penge til lejligheden ved kommunen...

Når først du bor i kommunen så er du borger der og skal søge hjælpemidler på nøjagtig samme vilkår som andre ...

Nogen boligselskaber har ghetto problemer og der kan de finde på at afvise folk på overførelses indkomst men i det store og hele er du stillet som enhver anden borger i DK ...
  Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 15:26   #3
Monk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Indlæg: 16
Styrke: 14
Monk er ny på vejen
Jeg har selv til indskud, og det undrer mig at jeg skal godkendes som tilflytter.

Med hensyn til flytning og boligselskaber så er mulighederne desværre meget begrænsede, også på grund af noget såkaldt fleksibel udlejning, hvilket betyder at folk med jobs kommer før os ’andenrangsborgere’.

Ellers lyder det godt, hvis kommunen ikke kan sige nej. Kan du huske hvor du har læst det?
Monk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 16:49   #4
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Din nye kommune har ret til at få refusion fra den kommune, der har tilkendt den,
derfor skal du ikke "have lov" til at flytte i en ny.

Se her : https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=132869

§ 53. Opholdskommunen har adgang til refusion fra en tidligere opholdskommune efter § 9 c i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 17:10   #5
Monk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Indlæg: 16
Styrke: 14
Monk er ny på vejen
Tak for det. Men iflg. denne

http://www.sm.dk/Temaer/sociale-omra...der/Start.aspx

Under

”Refusion for førtidspension i op til seks år”

Fremgår det at

”Retten til refusion ophører seks år efter det tidspunkt, hvor pensionisten har fået tilkendt førtidspensionen”

Andet steds på samme side nævnes også noget om en flytteret hvor der henvises til

”§ 108, stk. 2, i lov om social service, § 58 a, i lov om almene boliger samt støttede private andelsboliger m.v. eller § 192 i lov om social service.”
Monk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytte kommune Daniel09 Alt det andet 0 10-09-2012 15:36
Flytte kommune Lykkefod Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 31-08-2011 09:14
Flytte kommune. boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 21-11-2010 10:03
flytte kommune viviras Alt det andet 4 12-01-2010 09:22
flytte til ny kommune ? jbm Alt det andet 10 28-02-2009 17:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension