K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2009, 14:07   #1
Gizmomis
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 36
Styrke: 16
Gizmomis er ny på vejen
At søge fp efter § 17

Jeg er blevet rådet til at prøve at søge fp efter § 17 for at tving kommunen til at genoptage mine sygedagpenge.. derfor havde jeg lige et par spørgsmål som jeg håber nogle kan svare på
Hvordan bærer man sig ad med at søge ?
Hvis jeg søger fp, kan man så stadig kører sagen videre påanden vis ? Altså klage over at de stopper sygedagpenge og ved sandsynligt afslag på fp kører videre af "normal" vej med evt ekstra arbejds prøvning ?
Grunden til at pengene er stoppet er at de mangler min endelige diagnose som jeg får om 12 uger.. efter dette burde de kunne tage stilling til hvad jeg skal indstilles til..
Min sagsbehandler mente ikke det kunne beale sig at jeg søger, da der er så mange ting i min sag at jeg ville få afslag i løbet af en uge.. kan de virkeligt passe at de er så hurtige plejer de da ellers ikke være...
Gizmomis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 14:28   #2
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
ups

ser lige denne tråd også.

Du kan ikke tvinge kommunen til at genoptage dine sygedagpenge med en §17

Når det først er stoppet er løbet kørt

Men..........
Min personlige holdning er den, at du alligevel skal søge en §17. Selvom du forventer et afslag så kan du i det mindste på skrift få en begrundelse for hvad der eventuelt mangler. Derved kan I mere målrettet gå efter at få disse oplysninger. SElvom du ved der er noget med en undersøgelse, ja så kan det jo godt være at kommunen f.eks. også mener der mangler arbejdsprøvning.

Med et begrundet afslag i hånden kan du derfor pege på hvad der mangler, og så håbe på det bliver fremskaffet hurtigt

Sådan som jeg ser det er det eneste tidspunkt hvor jeg vil fraråde en §17 når man er på sygedagpenge, uden varslet stop.

Hvad mener i andre?
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 14:45   #3
Gizmomis
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 36
Styrke: 16
Gizmomis er ny på vejen
Sjovt min sagsbehandler at de ville blive genoptaget , men at det ikke kunne betale sig da jeg alligevel ville få afslag inden en uge..
Jeg har jo ikke rigtig haft mulighed for at nå at gøre noget inden de stoppede da jeg først fik brev om at sygedagpenge stoppede den 29/1 (og de stoppede den 31/1)
Gizmomis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 14:52   #4
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hov, hvis du først har fået brev om stop af sygedagpenge den 29/1, så ville jeg anke sygedagpengestoppet lige på stedet !!!!!

Du godeste, hvor er det typisk at rende om hjørnerne med borgerne på den måde

Er der ikke en klagevejledning?

Hvad er begrundelsen? .... Og du har da 14 dages indsigelsesfrist!!!!

Det SKAL der være !!!!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 15:00   #5
Gizmomis
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 36
Styrke: 16
Gizmomis er ny på vejen
Jeg fik et brev den 9/1 med varsling om stop af sygedagpenge, der var begrundelsn af de manglede en psykiatrisk afklaring + papire fra min arbejdsprøvning... jeg snakkede med min sagsbehandler som sagde at når de ting var ankommet (skulle til psykiater den 12/1) så ville sygedagpengene med garenti blive forlænget... derfor klagede jeg ikke.. modtog så nyt brev den 29/1 at de stoppede sygedagpengene pr 31/1 da jeg mangler lægelig afklaring (mangler at få stillet diagnosen af en der er kompetent til dette) dette var ikke klaret pga over 1 års ventetid, samt at sagsbehandler tidligere havde sagt det var unødvendigt..
Jeg er ved at lave klage over afgørelsen, bl.a på opfordring fra min sagsbehandler, da jeg nu har betalt mig fra en tid om 12 uger.. så hun mente jeg kunne få forlænget ved klage om forventet afklaring inden 26 uger..
Gizmomis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 15:09   #6
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hvis

du er i fagforening...vil jeg...få en sagsbehandler med i sagen....og få vedkommende til at hjælpe med at sætte skrive en klage...som skal afsted på beskæftigelsesnævnet.

Der kan gå lang tid.....før den bliver behandlet...,men på den anden side....du har intet at miste ved det....du kan derimod vinde på det.

For mig lyder det som om du er blevet holdt hen...og det er der mange af os der er blevet i det system


__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 15:14   #7
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Nå, gudskelov, at din sagsbehandler godt selv kan se at det er møg uretfærdigt over for dig ... Det er da altid noget

Jeg var bare ikke klar over, du allerede var varslet den 9/1; men derfor er det alligevel en hamper een at sidde med, når du sådan er blevet vildledt, og derfor har, eller rettere, ikke handlet, fordi du var i god tro, og det synes jeg også du skal medtage i din anke!!!

Du skal også være klar over at kommunen skal have dig afklaret efter arbejdsevnemetoden, som du kan læse om oppe under "nyttige links", før de smider dig af sygedagpengene, og det virker ikke som om de har overholdt deres forpligtigelse hvad det angår.

Pøj, pøj og held og lykke med din anke fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 03-02-2009 kl. 15:24.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 15:35   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der er mulighed for at få sin sag hastebehandlet - 5 dage, når det handler om forsørgelsesgrundlaget.

Det kan du skrive i din anke.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorlænge efter kan man søge aktindsigt LINGLING Alt det andet 1 01-07-2013 15:41
at søge førtidspension i 2013 efter §17 eller §18? stefansson At søge førtidspension 4 28-01-2013 10:19
Søge efter nuværende regler Birka Spørgsmål ang fleksjob 3 20-12-2012 16:29
Synes i jeg skal søge pension efter §17 Nu MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 70 31-01-2011 22:46
Hjælp. Det at søge selv efter § 17 AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 29-01-2008 02:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension