K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2010, 16:04   #1
omar
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
omar er ny på vejen
sagsbehandler siger §100 er dekorationer politikerre har lavet.

det siger sagsbehandleren selv til mig idag, og jeg skal ikke dromme meget om du kan faa noget.


nu har du afleveret dit skema saa skal du vente minimum 5 maaneder paa behandlingstid.



jeg siger nu er min sukkersyge meget alvorligt og laegen siger til mig at jeg skal spise meget dyrt fodevare fx. et kg. sukker koster 400 kr i stedet for 14 kr til almidenligt sukker.

og jeg gaar til behandling og efter mit anfaldt hver anden dag til laege, hospital eller andre steder og jeg bruger mange penge paa transport.



er der nogen der har faaet noget fra § 100 ? please sig det til mig.


fx. maa jeg ikke spise almindelig pasta eller almindelig ris eller almindelig brod paa grund af kostorul og sukkersyge, kan slaa mig ihjel


saa skal jeg kobe et halvt kg. pasta for 38 kr og 500 gram ris for 26 kr .



tror du jeg kan aflyse min sygedom og min ekstra kost i 5 maaneder til behandlinstid selvom jeg faar 8000 kr om maaneden som brokpension?


Saa siger min sagsbehandler<> du skal vide en ting mellem mig og dig min afarning siger at alle de pjatede regler til suplemanget nr 100 og andre til aktiv loven er noget dekoration som politikerne har lavet og der er naesten ikke noget og dem som faar noget det sker meget sjaeldent.


er der nogen der faar noget fra § 100?

Sidst redigeret af omar; 08-04-2010 kl. 16:10.
omar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 16:18   #2
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Der er masser der får noget via § 100, endda også diabetikere. Det kræver dog et større behov end det gjorde tidligere og derfor får mange afslag.

(Tidligere var taksterne på diætkost nemlig så høje at alle med sukkersyge nåede over bagatelgrænsen på 6000 kr. årligt)

Men søg i din kommune om tilskud til diætkost (med eller uden specialvarer), egenbetaling til medicin, transportudgifter til nødvendige behandlinger m.m. og så eventuelt udgifter til druesukker/juice hvis du tit skal justere dit blodsukker.

Så må kommunen regne sig frem til om du når over den magiske grænse på 6000 kr. årligt som udløser 18.000 skattefrie danske kroner årligt.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 16:32   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kan lige anbefale dig at skrive til din sagsbehandler ang de 5 mdr og bede om at få oplyst sagsbehandlingstiden for en § 100 ..

du skal bruge retssikkerhedloven §3 stk 2 i følge den skal han oplyse dig om hvor lang tid det tager lige som han skal oplyse dig om andre sagsbehandlingstider i kommunen .. spørg ind til hvor du kan læse om det henne for 5 mdr det er da helt hen i vejret for hvad så hvis du får afslag så skal du også vente i 5 mdr i ankestyrelsen .. den går ikke

Du kan også se om din kommune er med på listen over kommuner der har offentligt gjort sagsbehandlings frister...

det kan du se her http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Hvis ikke de er med på listen så vær lige obs på at du har KRAV på at få oplyst sagsbehandlingstider ..
  Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 17:03   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
En jeg er bisidder for en som også får §100 pga svær sukkersyge som er fejlbehandlet fra hjemlandet Libanon, og som i dag har gjort ham frygtelig syg - alt er veldokumenteret fra Bispebjerghospital (som også hjalp med ansøgningen). Han får ca 1500 kr mere om måneden skattefrit hvis man regner det ud....de penge går til han kan leve nogenlunde som foreskrifterne siger. Han har også pga sukkersygen fået en nyrersygdom.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 17:04   #5
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
hej omar.

jeg må på det skarpeste ANBEFALE dig og gå ind via diabetikkernes hjemmeside... der er uanede mængder af hjælp og hente....

du skal blot google diabetes.... og wupti,

dette wupti ved jeg godt, ikke giver smør på brødet, med der er et virkeligt skarpt team af rådgivere, netop til folk i DIN situation.....

der er en del lovstof.. som mange behandlere i det kommunale system "glemmer" og oplyse dig om... ............. måske ... må jeg vel hellere skynde mig og sige.

men på diabtes foreningens site er der både telefon numre samt mail adresser som kan kontaktes vedr: ALT rådgivning i firbindelse med din sukkersyge ..... så bare fat pen eller knogle.... de er til for dig min VEN

mvh eders ace dk. godt nok uden sukkersyge ....(svigersønens erfaringer)
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 17:22   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
http://www.diabetes.dk/Raadgivning.aspx

Og jeg fandt den lige her og har sendt den videre til dém jeg kender med diabetes bla min bror som lige har haft blodprop i hjertet.
  Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 17:23   #7
Susanne2750
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 68
Indlæg: 27
Styrke: 17
Susanne2750 er ny på vejen
Smile

Hej.

Jeg har også Diabetes 1, og får heller ingen hjælp til insulin, diætkost, kørsel til behandling m.m. Kommunerne tolker loven om §100 forskelligt.

Jeg lider utroligt meget af lave blodsukkre, og bruger derfor mange juice om måneden, men det godtager kommunen ikke, de siger at det går ind under læskedrikke, så ikke noget at hente der.

Angående kørsel til behandling, så laver de det om til et klippekort, som er den billigste takst, selv om jeg ikke kan komme med det offentlige pga. lave blodsukkre.
Jeg har også fået rigtigt gode lægepapir fra mit behandlingssted, men lige fedt hjalp det.

Hilsen Susanne
Susanne2750 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 18:52   #8
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
I min kommune ( FRB ) kan KUN diabetiker med tybe 1 få § 100 jeg har selv søgt flere gange og på trods af at lægerne vil have mig til at stikke mig med et stof som ikke er insulin men noget der støtter, og er hundedyrt, jeg skal have flere og flere piller , er på max dosis nu, så får jeg beskeden "kom igen NÅR du er på insulin"
Så jeg tror det er meget forskelligt fra kommune til kommune.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 06:59   #9
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Utorlit

at det skulle være samme love og regler kommunerne har.....OG dog så kæmpe stor forskel når de skal tolkes.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 07:25   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Selvfølgelig kan du, lige så vel som alle andre få dækket dine merudgifter via § 100, ikke at § 100 er super nem at få, men alle med udgifter som ikke syge/handicappede har, kan søge § 100 og kan være blandt dem lidt ekstra til at få dækket de ekstra udgifter.

Din sagsbehandler har lagt op til at du får afslag, ud fra det kan du roligt regne med at du ikke får en prut uden at skulle anke. Faktisk er det ikke spor ualmindeligt at kommunerne forsøger at få os borgere til at opgive at søge § 100 allerede inden vi er kommet i gang, det handler om at spare penge, kan de nu få dig til at opgive, ja så er de penge jo sparet, så den taktik skal du ikke lade sig skræmme det mindste af.

At skulle anke trækker tingene lidt ud tidsmessigt, det er naturligvis smadder irriterende, men der er til gengæld en fair chance for at du får medhold (mere fair end i kommunen).... Tager det 5 måneder eller mere, for kommunen af behandle din § 100 ansøgning, så skal du naturligvis klage over urimelig lang sagsbehandlings tid, dvs du skal sikkert BÅDE klage over afslag og den tid det har taget at få det afslag, du skal bare lave de 2 klager på samme tid, så de bække kommer med videre til ankestyrelsen, for så kan du være heldig at de kommer i tanke om at kommunen skal betale § 100 med tilbagevirkende kraft.... så kan kommunen få det for det, kan de Ikke at jeg tror de lærer ret meget af det, de vil sikkert stadig forsøge sig med taktikken "få folk til slet ikke at søge § 100" men om ikke andet har du da fået retfærdighed, hvis tingene går så vel, for naturligvis kan du risikere afslag ved ankestyrelsen også.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SP siger FP, RP siger FP. Betyder det så ok? 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 17-12-2011 17:33
Måske lavet lagkage i den... Mella Det er da strengt ! 1 12-01-2011 20:38
Er mit job også lavet forkert... Susanne2412 Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 2 24-02-2009 12:25
Hvem har lavet din ressourceprofil? zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 29 26-01-2009 17:47
så har jeg fået lavet sanne52 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-03-2008 12:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension