K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2009, 09:51   #1
msmv
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2009
Indlæg: 18
Styrke: 15
msmv er ny på vejen
Har virkelig brug for hjælp!!!

Hej alle

Håber virkelig at der er nogen herinde som kan hjælpe mig.
Jeg står i den situation at jeg har været sygemeldt i 52 uge her i slutningen af af juni. Min sag ligger nu til om den kan folænges i 26 uger. Min sag er kategoriseret til en 3 . Min sasbehandler mene at den bliver folænget, med henblik på afklaring.
Der er lavet en resource profil og en speciallæge erklæring fra psykriater.
Jeg lider af PTSD med tilbagevendende depressioner og vedvarende psykiske belastninger.

Jeg skal i en arbejdsprøvning for at se hvor min arbejdsevne ligger.
Det jeg er bange for det er, hvad så når de 26 uger er gået, hvor står jeg så, er det så kontanthjælp. Jeg er i en fagforening.
For hvis det er kontanthjælp ja så er jeg færdig. Det jeg har hørt, er at der er kommet nye og stramme regler her?
Min mand kan ikke forsørge mig (førtidspensionist). Kan de forlange at vi skal tage lån i huset og leve af det????

Det jeg håber på er, at jeg kan blive visiteret til et flexjob. Men kan nåes på 26 uger? I specieallægeerklæringen er der også skrevet at det ikke vurderes at jeg kan arbejde fuld tid igen, og der skal tages nogle skånehensyn.

Jeg føler mig virkelig alene lige nu og jeg er virkelig angst for fremtiden.
For hvad skal jeg så om 26 uger, kan jeg blive raskmeldt igen for så at sygemelde mig igen.!!!!

Håber på at nogle heinde kan hjælpe mig. På forhånd tak.
msmv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 11:05   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hejsa og velkommen til.

Har du læst linket øverst til venstre om sygedagpengestop?

Der står en masse nyttigt.

Din kommune må IKKE standse sygedagpenge, når du skal afklares, og når du ikke er afklaret.

Når du får et brev fra kommunen, er det nemmere at råde dig. Så fortsæt i denne tråd og skriv, hvad kommunen skriver i brevet til dig, så kan vi bedre råde dig.

Det lyder i mine ører vildt, hvis en kommune ville forlange, at I skulle tage lån i huset, for det skal jo også betales tilbage igen, og det er nok ikke så nemt.

Det er nok heller ikke sikkert, at långiverne vil yde lånet med udsigt til manglende betaling på afdragene. Men lige nu har du jo god tid, (selvom jeg forstår din bekymring).

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 28-05-2009 kl. 11:07.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 11:55   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tror nu ikke at du skal være så nervøs , kommunen ser ud til alleder at have meget på dig og mange gange er arbejdsprøvningen den sidste ting inden man træffer beslutning om det ene eller det andet...

Så mon ikke de når det inden den tid , i hvertfald skal du være obs på at bruge tiden fornuftigt (forlang aktindsigt så du kan se hvad de har om dig ) og ikke mindst er den arbejds prøvning ikke snart igang så tag og pres på kommunen (på skrift ) mange gange er det der bruger den 26 ugers forlængelse netop ventetid på en arbejds prøvning , så hvis ikke der hurtigt bliver etableret en så ryk på skrift for den , så du senere hen i forløbet kan dokumentere at det er kommunes smøl der gør at din sag trækker ud ...

Og som Zuza også skriver skal der være afklaring inden de stopper dine sygedapgenge , i disse dage behandler de den nye mærkværdige sygedagpenge lov og i den er der også en der siger at hvis kommune har erkendt at borgeren ikke kommer tilbage til ordinær job men endnu ikke har afklaret hvad der så skal til , så er der mulighed for 26 ugers forlængelse ...

Den må du så kunne komme ind under .. hold os opdateret om hvad der sker men mest af alt pres på så din sag ikke får lov til at gå i stå
  Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 22:49   #4
msmv
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2009
Indlæg: 18
Styrke: 15
msmv er ny på vejen
Hej

Tusind tak for jeres svar, det er rart at møde nogen som forstår en. Det opleves ikke så tit.

Har lige læst linket om sygedagpengestop. Ja så blev jeg da lidt klogere, og det skønt at læse at de ikke bare kan sende mig på kontanthjælp i følge retssikkerhedsloven. Den vil jeg lige have huske, for min sagsbehandler har da sagt, at så er det kontanthjælp, efter de 26 ugers forlængelse, for der kunne det også blive afklaret hvad jeg skulle. Ja det kan hun sagtens sige, det er ikke hendes liv der bliver lagt i ruiner så, og det er ikke hendes børn der kommer i klemme, eller hendes hus der så skal sælges osv. Lige et surt opstød.

Jeg vil prøve at tage det lidt mere roligt.... selvom det er svært, så skriver jeg igen, når jeg har hørt fra kommunen.

Endnu en gang tak.
msmv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 00:32   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg tror desværre ikke, at de kan nå frem til en afgørelse på 26 uger, når man tænker på hvor mange arbejdsprøvninger folk bliver sendt ud i før der kommer afgørelser.

Hvis du er under arbejdsprøvning vil jeg tro, at du efter sygedagpenge stop bliver sendt på revalidering. ( samme sats )
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 09:27   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jeg vil da også lige lige sige hej og velkommen hertil

dernæst kan jeg kun sige: lyt til zua´s og hejdien´s gode råd og mest af alt, hold kommunen fast altså rend dem på dørene så at sige så de ikke "glemmer" dig

Hm, ja, i realiteten kan kommunen forlange at i optager lån i huset for din del meeen i skal jo også kunne være i stand til at tilbagebetale!

Vi havde i en anden anledning forsøgt at låne penge i huset men fik afslag, til al held beholdt vi dette papir og kunne dokomentere at vi ikke kunne låne nogen penge da kommunen(ulovligt) begyndte at udregne friværdi mm.

På et tidspunkt måtte vi også oprette særeje fordi vi har en bil(denne er nødvendig for os da vi bor langt ude på landet uden særlig go offentlig transport) og kommunen forlangte at min mand da bare kunne tage bilen til diverse aktiveringer mm.
Hm, nu var det så bare lige at også jeg(hustru) selv er handicappet og dette er min eneste transportmulighed altså måtte vi for det første lave særeje så bilen tilhørte mig og hvis man så stadig insisterede ja, så gik jeg i gang m at søge en handicap bil!!

Men generelt ja, hvis man som ægtepar ejer noget over 20.000 kr(mener jeg det er) ja, så kan kommunen forlange at man realiserer alt over dette beløb og lever af disse penge før man kan søge anden hjælp.

Derfor -som de kloge piger herinde også altid siger -hav styr på din/jeres dokumentation fra dag 1
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 22:10   #7
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
udover alle de gode råd, vil jeg bare lige sige, at jeg selv er langtidssygemeldt, over 3 år, røg på kontanthjælp sidste sommer.. min mand er ftp...
jeg har dog så 2 børn han ikke er far til, så jeg kan godt få kontanthjælp. og vi har hus og bil..
nu har de så opdaget at jeg får et lille beløb i erhvervsevnetab, som de måske gerne vil modregne i kontanthjælpen.. jeg er 99 % sikker på at jeg har oplyst om det på ansøgningsskemaet.. så nu må vi se hvad der sker.. når jeg får husket at aflevere papir på hvad beløbet kommer fra/af.. jeg har da lært herinde, at jeg klager over deres afgørelse, hvis de siger noget..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 21:16   #8
msmv
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2009
Indlæg: 18
Styrke: 15
msmv er ny på vejen
Hej

Hej igen

Ja der er godt nok gået lidt tid siden sidst, men jeg har fået forlænget min sag i 26 uger. Er bare så glad... det lettede en masse.

Jeg er kommet i en arbejdsprøvning, i en dejlig børnehave. Start med 2 timer om dagen og skal så løbende sættes op. Arbejdspøvningen er på 3 mdr. til at starte med, men kan godt forlænges.
Har fået min fagforening med ind i sagen hvilket jeg kun kan anbefale andre også at gøre. De har været en stor hjælp for mig. Hun er med som bisidder ved møder, alle møder.

Har fået ny sagsbehandler igen, men det er ok, hun er rigtig empatisk, og føler at hun forstår min prolemstilling. Men jeg forsøger at holde dem i ilden som i anbefaldede.

Jeg er selvfølgelig spændt på hvad der så sker, når de 26 uger er gået.For det er nok ikke nok, til at få en afklaing på min sag i forhold til visitation til flexjob.
Men min bisidder fra fagforeningen siger, at så skulle den gerne kunne forlænges yderligere efter nr. 4 i forlængelses mulighederne.

Fortsat god sommer til alle

Hilsen msvm
msmv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 21:35   #9
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej MSMV

Dejligt for dig, du har fået dine sygedagpenge forlænget i 26 uger ( disse kan forlænges endnu engang ).
Godt du kommer i arbejdsprøvning, for så kan de jo se hvormeget du kan klare.
Håber det bliver en god periode for dig.
Ønsker dig held og lykke med arbjedsprøvningen.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2009, 10:32   #10
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Hej Msmv

Du har faktisk helt op til 3 X 52 uger at løbe på inden du uigenkaldeligt havner på kontanthjælp. Så kommunen skal have en god grund hvis de vil sætte dig derover inden de 3 år er gået. Eller sagt mere korrekt; DET MÅ DE IKKE! Desuden siger §27, stk. 1 nr. 4 at du skal visiteres til enten fleksjob eller førtidspension hvis du ikke kan komme på arbejdsmarkedet på ordinære eller andre betingelser, INDEN de kan stoppe dine sygedagpenge. Den lovændring trådte i kraft 6/7-2009.

Held og lykke i din nye arbejdsprøvning. Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har VIRKELIG brug for hjælp!!!!!!!!! vinterpige Spørgsmål ang fleksjob 10 17-09-2011 12:54
Jeg har virkelig brug for hjælp mormor2010 Alt det andet 1 11-09-2011 17:06
Har virkelig brug for hjælp - modtaget ressourceprofil! Hygeria Spørgsmål ang fleksjob 12 26-05-2011 09:48
Jeg har virkelig brug for rådgivning HJD Alt det andet 6 12-07-2010 11:27
Har virkelig brug for hjælp... Helenevind Alt det andet 34 19-08-2009 11:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension