K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2012, 12:17   #1
Shanmoo
På vej til at lære K10
 
Shanmoos avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2012
Lokation: Blandet briter-dansker
Indlæg: 10
Styrke: 13
Shanmoo er ny på vejen
Lægekonsulenter

Hej,
Jeg er lige skrevet en klage over en lægekonsulents rapport. Han (Jens Bang) har fundet i nogle få sætninger en helt anden version af min sygdomsforløb og anbefaler at jeg skal i arbejde med det samme.

Som en eksempel af mit sygdomsforløb, er jeg i udredning på 6 hospitaler. Der er for nylig sket en forværring i mine problemer. På torsdag skal jeg ind til Rigshospitals Neurokirugi vedrørende en forandring i min hjerne. Jeg er under psykiatrisk behandling fordi af mine fysiske symptomer, men det er der slet ikke taget hensyn til-... og meget meget mere.

Men på trods af alt tror jeg ikke det gør en forskel fordi en lægekonsulents rapport er som Guds ord.

Jeg kunne have startet på en praktik senere i 2012 med jobmulighed med en jeg kender, men Jobcenter ikke vil samarbejde pga. lægekonsulentens rapport. Jeg skal i arbejde nu, det synes jeg er meget kritisabel.

Nu tænker jeg at kontakt medie om mig sag. Hvad vil man anbefale? Ekstra Bladet eller TV nyheder? Jeg vil gerne skabe så meget opmærksomhed som mulig omkring lægekonsulenter.
Shanmoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 15:19   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
jeg ved at avisen.dk efterlyser borgere som er kommet i klemme i systemet...

Journalisten hedder Katrine, og opråbet er set inde på facebook siden "Støt sygdomsramte som er kommet i klemme i sytemet"

mailen man kan bruge er [email protected]
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 15:56   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Flot.......

Kære Shanmoo

..... sådan skal vi, der har overskuddet, arbejde. Reagerer når urimeligheder når dagens lys. Held og lykke.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 16:08   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har lige hørt om lægekonsulenter i folketinget

der er ingen lovgivning på området, en lægekonsulenten kan gøre hvad de vil
der er kun nogle retningslinjer.

samt en skrivelse fra en lægekonsulent kan man ikke direkte klage over
da det ikke er en afgørelse
kun hvis man får afslag på pension eller fleks, kan man påpege fejl begået af en lægekonsulenten eller man er i hverfald ikke enige.

håber det bliver skrevet ind i i loven, hvad en lægekonsulent må og ikke må
men så længe det ikke har nogen konsekvenser for en kommune
så vil de bruge dem til at trække sager ud i mange år
og hvorfor så det
meget enkelt det er biligere og have en borge på kontanthjælp eller ingen ydelse

det spørgsmål var der så ingen som gik ind i
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 16:13   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det vil sige at det er det samme sludder som de snakkede om for 1 måneds tid siden!?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 16:22   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Håber også, at der kan komme en lovgivning om, hvad lægekonsulenter må.

Men kommunen har også et ansvar, for det er dem, der afgør sagerne. De kan jo vælge ikke at vægte alt for meget på, hvad lægekonsulenterne "vurderer", da det er sagsbehandlerne, der skal vurdere sagen som helhed og skal kende lovgivningerne på deres område (det gør en lægekonsulent ikke 100 % alligevel - de kender mere til det lægelige). Det er sagsbehandlere på kommunens vegne, der altid har ansvaret i sagerne... - Det er bare kommet så vidt, at lægekonsulenterne skriver noget, som de ikke bør - og sagsbehandlere lægger lidt for meget på det lægekonsulenterne skriver.

Dog er det sket, at kommunerne har valgt at stoppe f.eks. samarbejdet med en bestemt lægekonsulent, fordi de ikke synes, at det han/hun har skrevet i sagerne stemmer i overens med, hvad der står....

I sygedagpenge sagerne synes jeg virkelig, at sagsbehandlere der bør tænke sig om, for det er arbejdsevnen, de skal se på - og ikke altid lytte kontant på, hvad lægekonsulenterne skriver - det er fint nok, men de bør også selv undersøge, om hvor meget af det, man vil tage med i afgørelsen, da det ikke skal være lægekonsulenten, som skal bestemme....

Derfor er det vigtigt, at hvis man mener, at en lægekonsulent havde meget at have sagt i en afgørelse, og mener det er forkert i det, der er sagt/skrevet, så må man påpege fejlen i en evt. klage.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 17:29   #7
Shanmoo
På vej til at lære K10
 
Shanmoos avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2012
Lokation: Blandet briter-dansker
Indlæg: 10
Styrke: 13
Shanmoo er ny på vejen
Ved man hvor der findes retningslinjer om hvad lægekonsulenter må etc?

Jeg tror, der kommer en afgørelse i næste uge om at min sygedagepenge skal ophøres. Fik at vide i dag at Jobcenter ikke vil indhente yderligere oplysninger om mine sygdomme endnu selvom min socialrådgiver har opfordret dem til at gøre det. Jeg forstod på min psykiater, at når man er under psykiatrisk behandling, at der SKAL indhentes en attest/journal vedr. de psykiske, men det sker åbenbart ikke i min sag.

Det ville være jo dejligt hvis jeg kunne fokusere på at få det bedre i stedet for at slås med Jobcenter og en uprofessionel lægekonsulent som kender INGENTING til mig ... Jeg tager til cirka 3 hospital aftaler hver uge, tit er jeg blevet nødt til at aflyse pga. mine sygdomme da jeg er for syg til at komme udenfor min lejlighed. Har ikke rigtig tid eller overskud til at klage over en afgørelse. Jeg synes, det er rent MOBNING bare for at spare PENGE som ikke faktisk bliver sparet når man tænker på effekten på syge borgere .....

Og Jobcenter har ikke taget hensyn til noget som helst af de oplysninger jeg har frivilligt informeret dem om vedr. mit sygdomsforløb - kun lægekonsulentens rapport som er totalt fejlagtigt.

Jeg håber deres dårlig karma kommer og bider dem på ballerne, hvor de bliver pludselig alvorlig syg, kan ikke stå op eller gå, går ondt alle steder, skal bruge bleer, bliver psykisk syg, fattig, blind, får migræne, besvimer, skal afvente hjernekræftoperation og så fortalt vi skal ophøre din sygedagepenge fordi vi har fået en rapport.......
Shanmoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulenter... Risa Lægekonsulenternes Rolle 5 19-07-2012 16:46
lægekonsulenter annicab Lægekonsulenternes Rolle 1 28-11-2011 21:53
Lægekonsulenter... Trunten Alt det andet 2 15-09-2011 11:45
Lægekonsulenter falentin Lægekonsulenternes Rolle 15 22-06-2011 15:27
Lægekonsulenter i BAN? Carmen Politik og Samfund 17 10-01-2011 19:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension