K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2010, 20:18   #11
Gitte63
Føler sig hjemme på K10
 
Gitte63s avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2008
Indlæg: 31
Styrke: 16
Gitte63 er ny på vejen
Hvad pokker skal man nu gøre??

Ja nu er det et stykke tid siden jeg har været herinde online, men kigger dagligt

Ja, jeg er kommet i et dilemma?

Jeg har været på Jobkonsortiet og lige været i arbejdsprøvning 2 timer på en dag, og så måtte jeg melde pas. Kom en tur i et stort varehus i tøjafd. ved prøverummene og gud hvor er tøj da tungt, og ikke nok med det, at flere af de damer i prøverummene stak hovedet ud og spurgte om de ikke lige kunne få en til og hente tøj i en nummer større/mindre og der rendte jeg rundt og ledte efter tøj og skulle hente tøj fra prøverummene og hænge det op igen.. Jeg var så træt at jeg snart aldrig var kommet ud til min bil efter de to timer. (Ingen pause eller mulighed for og sidde ned) stod ellers i kontrakten.
Det endte med at jeg gik direkte i seng og sov snart fire timer ovenpå det (Manden måtte hive mig ud af sengen ellers var jeg nok ikke kommet op igen) Næste dag var jeg klar til og prøve igen, men var så syg med influenca lign. symtomer og en knaldende hovedpine og rystede over det hele. Så jeg måtte melde afbud hele vejen rundt. (varehuset+rådgiver+jobkonsulenten) godt nok anstrengende at man skal ringe så mange steder når man har det skidt, og har fået af vide at det skal man hver dag!!
Men praktikken blev stoppet med det samme, da jeg sagde at det ikke var fremtiden med sådan et job, og sagde at han måtte finde et nyt sted jeg kunne komme i afklaring!
Men nu venter jeg at jobkonsulenten skal sende et brev om nyt møde?? og nu er det en uge siden? Han sagde da jeg fik ham, at han havde svært ved og finde et praktiksted til mig, med de skånehensyn jeg har.. Og så er det jeg tænker hvad pokker skal der nu ske?? Det har taget snart en uge og komme nogenlunde ovenpå igen efter de to timer. Og tænker at ja såå.. kunne jeg jo ligeså godt selv tage de gulve herhjemme, som jeg får kommunal hjælp til 1. hver 14 dag.
Som det ser ud lige nu.. Føler jeg at jeg slet ikke kan overskue tingene???
Overvejer seriøst at søge førtidspension..Men har jo en lægekonsulent der har udtalt at jeg ville få det bedre med tiden, med fibroen????

Så spørgsmålet er hvad jeg gør???
Gitte63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 22:04   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Gitte ingen kan sige hvad du skal gøre

Jeg har fået min førtidspension også efter at have været flekser og efter at have været i arbejdsprøvning og der blev lagt vægt på at jeg nu også havde diagnosen sekundær fib oven i alle de ting der gav fleks ...

Jeg tror hvis jeg var dig så ville jeg læne mig tilbage og vente på den jobkonsulent og så være meget mere striks til samtaler , min den første arbejds prøvning blev også stoppet fordi den var helt forkert , jeg ventede næsten et halvt år på den næste og der var jeg hver dag (på nær tre tror jeg )nogen dage var jeg bare derover for at sige ja jeg lever (næsten) og jeg går hjem igen ...

jeg skrev jobdagbog og sendte den hver uge til min jobkonsulent sammen med smerteskema og efter endt arbejds prøvning kom kommunen selv frem til at det skulle være en pension ...

Hvis ikke de kommer frem til det ved din sag og når de har fundet den rigtige arbejds prøvning ja så ville jeg nok hvis det var mig selv søge en § 17 på det forliggende (det var det jeg selv havde besluttet) men du skal ikke glemme at selv om der sidder en ignorant lille selv udnævnt gud der mener at vedkommen har løsningen på fib , så er der stadig en ankemulighed og der er også den mulighed at pensions nævnet ikke høre på lægekonsulenten ...

Min lægekonsulent havde skrevet at nogen mennesker med fib kunne arbejde fuld tid og andre kunne slet ikke arbejde og det kunne kun en arbejds prøvning afgøre og jeg er tilbøjlig til at give ham ret ... og da min arbejds prøvning gik dårligt så blev det pension .. håber det kan gå samme vej for dig ...

og ja influenza symp er jo helt klart linket til din fib , sådan får jeg det også når jeg ikke lytter til min krop , så lyt til din krop ...
  Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 22:33   #13
Gitte63
Føler sig hjemme på K10
 
Gitte63s avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2008
Indlæg: 31
Styrke: 16
Gitte63 er ny på vejen
Haha Heidi sikke et godt billede du har på

Nå.. men er blevet ringet op af jobkonsulenten idag med møde i næste uge, så må vi hvad der sker??
1. gang jeg var der spurgte han ligeud om jeg så mig selv på arbejdsmarkedet?? For han havde svært ved og finde på hvad han skulle sætte mig til.
Rådgiveren har sagt at de skal finde noget helt andet område end det jeg er uddannet til eller lign. (Kontorfaget) sagde at det vidste jeg ikke? Det var jo derfor at jeg var hos dem, for at finde ud af det? Foreslog receptionistjob men nej det måtte jeg heller ikke..

Men føler da at de er på min side, for de siger allesammen at jeg virkeligt har gjort noget for selv at revalidere mig selv. Fik jo en ny uddannelse på revalidering som jeg blev færdig med i 2006 og så gik det galt.. skiftet job 4 gange og så måtte jeg melde ud til sidst at jeg ikke kunne klare det mere! så efter en arbejdsprøvning på to mdr. og to speciallægeerklæringer blev jeg visiteret til fleks, og nu den her fibro oveni i Nov. Det virker som om at de snart tager mere hensyn til fibroen end alt det andet??
Jeg har været forskånet for og skulle sidde oppe ved jobkonsortiet og søge job, har kun været på enkle emnedage. Det var såmænd hårdt nok!

Ja det med og acceptere at man ikke kan så meget mere, og have fibro den er svær og sluge, har jo altid lavet alt selv. Og man mærker hurtigt at vist man har lavet for meget, ja så ligger man brat i flere dage.. Og gud hvor er folk da kloge på hvad man skal gøre? Fx en fyrede af at jeg nok bare skulle have en udrensningskur Folk har ufattelig svær ved at forstå man er så dårlig, når nu yderfaceden ser rimelig ok ud

Men Heidi hvor er det godt du har fået din pension! Tillykke med det!
Du er nu en guldklump her på siden
Gitte63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 12:02   #14
Gitte63
Føler sig hjemme på K10
 
Gitte63s avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2008
Indlæg: 31
Styrke: 16
Gitte63 er ny på vejen
Lægekonsulent

Hejsa

Ja nu kommer der lige lidt nyt herfra..

Har været i arbejdsprøvning i 9 1/2 uge og jeg kunne ikke komme op på mere end to timer hver dag og havde 8-9 sygedage i den periode og fik bare mere og mere smertestillende piller og nogle dage måtte jeg gå hjem efter 3/4 time på arbejde ( plejehjem hvor jeg intet lavede) og sov 3-4 timer når jeg kom hjem, i den periode fik vi meget mad udefra og intet blev lavet herhjemme, da jeg ikke kunne overkomme noget som helst.

Så nu har lægekonsulenten udtalt at han ikke kan forstå jeg ikke kan arbejde mere end de to timer???
Da han hælder til den erklæring fra Haga i Esbjerg, hvor han udtaler at fibromyalgipatienter helst skal arbejde deltid/fuldstidjob og være aktive

Men hvad f.. gør man når man ikke kan klare bare hverdagen herhjemme og ingen rytme har overhovedet?????

Nogle gode råd søges lige for jeg ved virkeligt ikke hvad jeg skal gøre nu??
Gitte63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 12:08   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Gitte63,

For det første er det jo dig der kender dig selv bedre end lægekonsulenten og nogen andre, nogen sinde vil kunne komme til at gøre. Andre kan sige så meget, men man kan nu engang "kun" det man kan.

Din afprøvning lyder som min, hvor jeg var fuldstændigt kvæstet efter at have været i afprøvning, stille og roligt 1½ - 2 timer. Det kostede mig hårdt at være i afprøvning og jeg skulle have slået klamperne i meget tidligere end jeg gjorde.

Var det måske ikke en idé for dig at finde noget ro i livet evt. i form af ftp ? Hvad siger din sagsbehandler ? Din arbejdsprøvning peger jo ikke lige frem mod fleksjob.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 12:16   #16
Gitte63
Føler sig hjemme på K10
 
Gitte63s avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2008
Indlæg: 31
Styrke: 16
Gitte63 er ny på vejen
Lægekonsulent

Det er udtalelse fra rådgiveren der har sagt det. Og hun siger at det ikke peger på en pension med den udtalelse fra lægekonsulenten..

Har været tilknyttet et jobcenter og deres konklusion er at jeg ikke kan tilbydes fleksjob med så få timer.. er jo visiteret til fleksjob.

Så jeg er total rådvild nu???
Gitte63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 12:17   #17
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gitte63 Se meddelelser
Hejsa

Ja nu kommer der lige lidt nyt herfra..

Har været i arbejdsprøvning i 9 1/2 uge og jeg kunne ikke komme op på mere end to timer hver dag og havde 8-9 sygedage i den periode og fik bare mere og mere smertestillende piller og nogle dage måtte jeg gå hjem efter 3/4 time på arbejde ( plejehjem hvor jeg intet lavede) og sov 3-4 timer når jeg kom hjem, i den periode fik vi meget mad udefra og intet blev lavet herhjemme, da jeg ikke kunne overkomme noget som helst.

Så nu har lægekonsulenten udtalt at han ikke kan forstå jeg ikke kan arbejde mere end de to timer???
Da han hælder til den erklæring fra Haga i Esbjerg, hvor han udtaler at fibromyalgipatienter helst skal arbejde deltid/fuldstidjob og være aktive

Men hvad f.. gør man når man ikke kan klare bare hverdagen herhjemme og ingen rytme har overhovedet?????

Nogle gode råd søges lige for jeg ved virkeligt ikke hvad jeg skal gøre nu??
Husk at det ikke er din diagnose, men din arbejdsevne, der er afgørende! Jeg synes, at du skal tage forbi din læge (eller speciallæge, hvis du har sådan en) og snakke dem om, hvad I kan gøre nu. For mig lyder også som om du nok er nærmere fp end fleksjob...
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 17:09   #18
fillemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 102
Styrke: 15
fillemusen er ny på vejen
Hej igen

Jeg har skrevet i din tråd før,og vil bare fortælle at jeg har fået fp...uden arbejdsprøvning...udover den jeg var i for 9 år siden,da jeg fik bevilget flex.

Er du medlem af fibro foreningen...måske du kan hente lidt hjælp der...?

Skrækkeligt at uvidende mennesker skal vurdere om hvorvidt man er i stand til at klare job.

Vil lige sige at jeg også fejler en del andet (hybermobil,slidgigt osv..)

Fik at vide på et fibro-kursus (frederiksberg hospital) at hver gang man presser sig selv,bliver det kun værre...og tænker at det har mange af os gjordt i MANGE år,inden vi får diagnosen....

Jeg er 44 år nu,og det har været en af "puklerne" i forhold til fp...altså,du er jo ikke så gammel....nej det kan sgu godt være,men føler mig de fleste dage,som en på 103 år...!!!

Men vil lige sige at jeg har været super priviligeret i mit forløb...selvom det tog 2 år fra sygemelding,så er jeg gledet rimelig glat igennem.

så det kan lade sig gøre

Held og lykke med det hele....

Mvh
fillemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fibromyalgi. Migger Alt det andet 2 24-07-2012 22:34
Førtidspension og Fibromyalgi Dysis Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 17-09-2011 07:53
Ny med Fibromyalgi frupastorinde Alt det andet 9 23-03-2011 11:53
Fibromyalgi zuza Et godt link! 8 03-06-2008 21:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension