K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2011, 09:48   #1
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Hvad sker der...

hvis man bliver syg under revalidering?
Jeg er på 6 mrd igang med revalidering og den stopper om 1½ mrd.

Nu er jeg bare brændt ud, har så mange smerter at jeg ligner en babuskadukke når jeg går :O(

Jeg har sygemeldt mig idag for jeg kunne ikke komme ud af sengen :O(

Jeg har før haft sygemeldt mig 1-5 dage af gangen. Men er bange for at jeg ikke kan "nøjes" med det denne her gang.....

Ryger jeg ud af systemet?
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 11:47   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ved ikke lige hvad der sker i din sag
men har desværre set hvis man ikke kan gennemføre en revalidering, så hedder det kontanthjælp, hvis man ellers kan modtage den ydelse
har selv været uden ydelse et halvt år og har først lige hørt fra kommunen
så er ikke helt uden af systemet
men selvom du ikke kan miodtage kontanthjælp, så skal man registreres på ny i jobcenteret
ellers ryger man netop helt ud af systemet

Sidst redigeret af MTVRV1; 17-01-2011 kl. 11:51.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 11:51   #3
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Jeg henvendte mig hos min sr dengang jeg - som du nu - ikke kunne fortsætte pga smerter.
Hun ville have mig i arbejde - men dette kunne jeg slet ikke overskue.
Har dog også hørt om folk der - er kommet videre i forløbet med en arbejdsprøvning f.eks.

Så mit råd til dig vil nok være at kontakte din sr - men husk nu at gøre det på skrift
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 12:48   #4
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
enig, jeg var der for 2 år siden, og jeg fik også at vide at jeg røg på kontanthjælp hvis ikke jeg fortsatte.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 13:31   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det kommer and på... altså kommunerne vil jo gerne spare så kan de slippe uden om og smide på KHJ ja så gør de det.

Jeg husker ikke § men, der er en § der siger at hvis der sker ændringer for dig så SKAL kommunen revurdere din job-plan, og den revurdering kan altså sagtens bestå af andet end KHJ, fx løntilskudskob (ja også som revilident)

Men som udgangspunkt... Hvis man kommer fra sygedagpenge, bliver revalideret og der bliver langtidssyg på ANDEN sygdom end noget man havde da job-planen blev sat i værk, har man ret til sygedagpenge for fra (det ligger der en principafgørelse på, den er fra 09)

Mens hvis man "bare" får forværet tilstand, er det bare ærgeligt, så hedder det altså KHJ, og det gør kommunerne gerne UDEN ellers at revurdere og ændre job-planerne, det værste er at de får lov.... dejlig billigt for kommunerne.

Så med mindre du kan bevise at du er langtidssygemeldt på NY (helt ny) sygdom, kan du godt forvente at det hedder KHJ, meen måske du er en af de få heldige hvor de netop revurdere og ændrer din plan, som de skal, og netop derfor er det vigtigt at SKRIVE til din SB så du får svar pr skrift, så du har dine beviser iorden.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 14:16   #6
llp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2010
Lokation: nordjylland
Indlæg: 6
Styrke: 0
llp er ny på vejen
Fortvivel ikke . Jeg kender heller ikke §erne. Men man kan godt komme på sygedagpenge efter man sygemelder sig fra revaledering. Det gjorde jeg efter 6 md. på revaaledering, Der efter gik der kun et halvt år før jeg fik fp uden at have været i arbejdsprøvning.
llp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 16:55   #7
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Det er et kringlet område for i det man indgår en aftale om jobplan og bevilges revalidering rakmeldes man fra sygedagpengesystemet.

Der er dog regler om at man må have op til 6 mdr sygdom uden revalideringsydelsen standses så længe formålet med revalideringen er gældende.

Har du sygdom udover denne længde kan planen sættes i bero og genoptages når du er rask. Men ydelsen standser i denne periode.

Hvorvidt du stadig kan have ret til sygedagpenge har at gøre om du har brugt de 52 uger eller ikke.

Er de 52 uger brugt skal du som jeg forstår det både have dagpengeret i akassen og opfylde en af forlængelses mulighederne i sygedagpengeloven for at kunne få genoptaget dine sygedagpenge.

Har du ingen forlængelses muligheder kan du have ret til nye sygedagpenge forfra såfremt du stadig har dagpengeret og eks på grund af revalidering ikke har haft mulighed for at optjene ny ret til sygedagpenge, men så skal der være tale om helt ny sygdom.

Så følg bestemt de andres råd om at henvende dig på skrift til sagsbehandler og måske kan du få justeret din jobplan så revalidering stadig er en mulighed. Ifølge loven er der også mulighed for det bla derfor skal jobplanen følges lovpligtigt op hver 3 mdr.

Men kan der ikke lægges en plan ( læs hvis lige din sagsbehandler ikke vil eller tror en ny plan er mulig ) så kan ydelsen standses hvis jobplanen afbrydes.

Alt dette står i lov om aktiv social politik du finder på forsiden under nyttige links og sygedagpengeloven.

Derudover skal din sag selvfølgelig følge retssikkerhedsloven så før en erhvervsrettet foranstalting = din revalidering ophører skal der tages stilling til §7a i retssikkerhedsloven.

Jeg har dog selv oplevet det modsatte. Men der er muligheder og rettigheder i loven. Du skal bare også have en god sagsbehandler også og kende dine rettigheder selv.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad sker der nu sussie63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-01-2013 09:06
Hvad kan sker med mig nu ? mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 31-03-2011 13:31
Hvad sker der nu? mawebbro Alt det andet 7 29-09-2010 11:39
Hvad sker der så nu? PiaL Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-09-2010 20:57
Hvad sker der nu Phönix Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 13-08-2008 01:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension