K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2008, 22:26   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg er stadig med og skal nok skrive, men jeg vil gerne have lidt flere link i denne tråd så der er noget at arbejde med , og vil lige sige at der nok er ret stille fra min kant , den næste uges tid ,pga ting på hjemmefronten, der er nød til at være det der er i fokus nu....

Men jeg er her og er med og skriver ... kan bare tage lidt tid
  Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 22:55   #12
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lena Se meddelelser
Er det realistisk - og muligt - samlet at sende en skrivelse til Socialudvalget på Christiansborg.


Lena
Kanon ide og absolut realistisk

Jeg har prøvet at kontakte dem selv, der er kommet et brev retur om at de har modtaget min sag, men det er altså tilbage i januar måned.

Den 22 feb sendte jeg så sagen til alle socialordfører...(og stedfortrædere)
formænd for samtlige partier og enkelte ministre

jeg har kun fået svar fra SF's Özlem Sara Cekic og hun havde endda barsel på daværende tidspunkt....!!

Lene Espersen's sekretær skrev et pænt brev til mig, men ville ikke svarer nærmere på brevet (min tidligere sagsbehandler kan muligvis dømmes ifølge straffeloven, derfor sendte jeg også til hende.)

jeg er med, jeg kan også godt hjælpe med at skrive, hvis der er brug for det.

Min sag er delvis afsluttet med en tilkendelse af pension, men jeg mangler lige at få afklaret hvem der skal udbetale pension/sygedagpenge i en 3 årig periode, hvor kommunen syltede min sag og jeg var uden indtægter..

vi bør nok koordinere vores forskellige sager i grupper..

her tænker jeg

fleks
sygedagpenge
pension
sagsbehandling
lægekonsulenter
osv

jeg har købt Jytte Hestbecks bog, det er de bedste penge jeg længe har brugt, er der nogen der ved, hvordan vi kan komme i kontakt med hende?

jeg har også citeret hende flere gange i min skrivelse.

jeg har indledt mit brev på følgende måde:

HVORFOR TROR REGERINGEN OG DERES STØTTEPARTIER AT ALLE PÅ SYGEDAGPENGE ER MISBRUGERE AF SYSTEMET. ALLE KAN IKKE BEHANDLES ENS, MAN BØR SE PÅ DEN ENKELTE BORGER I DISSE SITUATIONER. I ØDELÆGGER MERE END I GAVNER MED JERES STOP AF SYGEDAGPENGE EFTER FASTE UGER.. SÅDAN HÆNGER DET ALTSÅ IKKE SAMMEN I VIRKELIGHEDEN.
DET VIRKER IKKE SOM OM AT I VED, AT DET FAKTISK ER MENNESKER AF KØD OG BLOD, MED FØLELSER, DER SIDDER I DEN ANDEN ENDE AF SAGNUMMERET.

HVIS MAN IKKE ER SYG, NÅR ENS SAG STARTER, BLIVER MAN DET SGU INDEN DEN ER AFSLUTTET AF EN LANGSOMMELIG OG DRÆBENE SAGSBEHANDLING.

HVIS MAN ER SYG, NÅR ENS SAG STARTER, BLIVER MAN ENDNU MERE SAT UD PÅ ET SIDESPOR, FORDI MAN BLIVER MISTÆNKLIGGJORT FRA FØRSTE DAG. OG DERFOR SKAL BRUGE ALLE SINE OVERSKUDSKRÆFTER PÅ AT FORSVARER SIG.



Citat:
Fordi en lastbil valgte at forandre mit liv fra noget dejligt til et helvede.. Jeg er uden skyld i min situation, men det er mig der i dag bøder for hans uagtsomme kørsel.

Ulykken betyder at jeg nu sidder med en ekstra gæld på ca. 500.000 kr. som jeg skal tilbagebetale, ud af en pension på 7920,00 kr. om måneden… for huslejen, maden og børn der ikke bare kan efterlades, det kræver altså at der kommer en form for indtægt til husstanden. Min bil blev totalsmadret og forsikringen dækkede ikke engang banklånet på den… 3 år, uden nogen form for indtægter eller hjælp fra kommunen, med en mængde udgifter til diverse ombygninger, hjælpemidler og medicin for flere 1000 kr. for overhovedet jeg kan fungere i hverdagen, kan heller ikke tilgodeses – advokat, der har været nødvendig at få, fordi kommunen ikke har overholdt lovgivningen - og en erstatning på knap 7000 kr. fra modpartens forsikringsselskab. - hvad er det dog for et land jeg lever i???
jeg er meget spændt på om der ikke snart kommer et svar til mig...

Kitter
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 00:45   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
jeg har købt Jytte Hestbecks bog, det er de bedste penge jeg længe har brugt, er der nogen der ved, hvordan vi kan komme i kontakt med hende?
Hun har ikke skrevet et stykke tid, men du kunne evt hvis du vil have kontakt med hende, prøve at sende hende enten en mail eller en pb her er linket til hendes profil (det er hende der er lyslys )



http://www.k10.dk/member.php?u=1048

Lena takker for linkene og lægger dem sammen med de andre jeg har , er der nogen andre der har modet på at prøve at lave skrivelsen så hold jer endlige ikke tilbage
  Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 01:20   #15
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Skrive / Underskriftindsamling

Hej alle

God ide med at skrive til socialudvalget.

Og vil så lige fortælle at et oplæg er på vej til underskriftindsamlingen som tidl. har været omtalt her på.

Undertegnede er i fuld gang med opsætningen. (Kun småfejl skal redigeres i den )

Der vil snarest blive indsat link til oplæg så I her på k10 kan læse det før endelig udgivelse til underskrift.

Evt. forslag og tilføjelser kan så nå at komme med i den. (Husk ikke at skrive noget endnu før visningen. )

Lidt spørgsmål vil også komme i næste indlæg til jer her. Hej så længe.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 10:19   #16
vivienne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Indlæg: 5
Styrke: 0
vivienne er ny på vejen
Hej alle sammen,
Jeg er ny på disse sider og ikke så skarp til denne computerverden,men
hvor er jeg glad for at se at jeg ikke er den eneste der bliver behandlet
dårligt i vores velfærdssystem.Efter at have læst mange af jeres indlæg
og links har jeg fået nyt mod på at komme tilbage til livet.
Hvilket fælles brev er det i er ved at skrive?
Jeg må give Hejden ret...som jeg skrev til vores borgmester var jeg træt af
at samtlige offentlige ansatte kun kan læse de sidste 5 linjer i den første rapport
de finder i din sag.Så jeg har lært at det vigtigste skal stå til sidst.
vivienne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 16:02   #17
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hun har ikke skrevet et stykke tid, men du kunne evt hvis du vil have kontakt med hende, prøve at sende hende enten en mail eller en pb her er linket til hendes profil (det er hende der er lyslys )



http://www.k10.dk/member.php?u=1048

Lena takker for linkene og lægger dem sammen med de andre jeg har , er der nogen andre der har modet på at prøve at lave skrivelsen så hold jer endlige ikke tilbage
Super tusind tak

Kitter
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De ældre skal spise sammen for ikke at blive ensomme FibroMcs Politik og Samfund 5 04-08-2013 23:00
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hjælp! Skal skrive en klage... Hygeria Alt det andet 27 13-12-2010 00:38
Hvad skal jeg skrive.... Susanne2412 Alt det andet 3 29-11-2010 13:08
Skal skrive anke til afslag, gode råd ønskes tbbe At søge førtidspension 9 21-04-2008 20:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension