K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2008, 14:25   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pia e larsen Se meddelelser
curls.
jeg synes at det er et dårligt råd, at man ikke skal søge merudgifter, fordi det er bøvlet.
Jeg skrev personligt, dvs. det behøver ikke være det samme som din mening. Desuden er det op til Birdie56 selv at vurdere, om det er et råd, hun gerne vil følge. Der kan være andre, som måske ser mit svar og tænker "det havde jeg slet ikke tænkt på" eller "det vidste jeg ikke, man kunne få som hjælpemiddel". §100 merudgifter er stadigvæk lidt ny, og der kan godt være problemer. Hvis du ikke selv synes, der er problemer med at søge §100 merudgifter, er det jo fint.... Birdie56 ønsker jo hjælp til at komme videre, og fordi jeg kender hjælpemiddelparagrafferne ret godt, ville jeg jo blot nævne det for Birdie56.

Citat:
Oprindeligt indsendt af pia e larsen Se meddelelser
fordelene er at man selv kan disponere over pengene, og derfor ikke er bundet på hænder og fødder. Feks nogle måneder er dyrere medicinsk, vedr behandling, hvis et bedre tilbud dukker op, som er værd at prøve.
feks individuel transport, her skal laves et overslag, forskellige tilbud, hvorefter borger selvfølgelig tilbydes den billigste løsning, men det giver fortsat større frihed til selv at forvalte under merudgiften. men man kan også gå den anden vej rundt, få tilkendt disse ydelser, også lave dem om til merudgiften. men er borgeren førtidspensionist, er man atomatisk omfattet af personkredsen, som er den største hurdel.vh popiae
Forkert.... hvis man er førtidspensionist er man ikke automatisk omfattet af personkredsen. Ifølge denne lov er der en gruppe førtidspensioner som ikke er omfattet af Merudgifter §100:

Er der nogen, som ikke kan få dækket sine merudgifter?
Personer, der modtager førtidspension tilkendt efter de indtil 1. januar 2003 gældende regler, er ikke omfattet af servicelovens § 100 medmindre de også har fået bevilliget en hjælpeordning efter servicelovens § 96.


Så ergo ikke alle førtidspensionister kan få §100..........

Sidst redigeret af curls; 15-01-2008 kl. 14:56.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2008, 14:51   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birdie56 Se meddelelser
Jamen den § 117 kan jeg nok slet ikke komme ind under, da min kørsel er til behandlinger, job, indkøb mm.
Jeg er også ved at søge om bil, da taxaen er for dyr. Har ej mulighed for off. transport pga. rollator. Vil gerne være selvhjulpen og ikke skulle bede andre hele tiden om at køre mig eller tage taxa, hvilket er DYRT.
Har ikke mulighed for NT kørsel, da jeg ikke kender dagen i morgen.
Ok så du prøver at søge en handicapbil. Den hører også under hjælpemiddelparagrafferne. Jeg ved, at nogen får betalt sine taxaudgifter efter §117, indtil de får en handicapbil, her er loven om §117:

Støtte til individuel befordring
§ 117:. Kommunalbestyrelsen kan yde tilskud til personer, som på grund af varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne har behov for befordring med individuelle transportmidler.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsens afgørelser om hjælp efter denne bestemmelse kan ikke indbringes for anden administrativ myndighed.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Birdie56 Se meddelelser
Og mht. briller. Jeg får morfin og derfor ændres mit syn temmelig meget, og jeg skal oftere have lavet synstest og have stærkere glas. Det samme gælder tænderne, de bliver skrøbelige af morfin. Morfin kan jeg ikke undvære pga. smerter.
Men takker for dit svar.
Birdie56
Ok kan godt se, det er svært sådan noget. Ifølge loven §112 vil jeg blot oplyse, at man også godt få tilskud til briller, hvis man har brug for meget stærke glas, det er selvfølgelig afhængig til hvad, men her er eks.: sygdomsbetinget lysoverfølsomhed ved fx diabetes, makula degeneration. Sygdomsbetinget dobbeltsyn uden mulighed for operativ korrektion, myopi større end eller lig med -7 osv... Ellers andre medicinsk-optisk definerede som er varige øjenlidelser efter instilling af Statens Øjenklinik.

Håber du får hjælp fra et eller andet sted, og at din borgmester vil svare tilbage, når de har snakket med din tidl. sagsbehandler.....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2008, 19:15   #13
Birdie56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Lokation: Nordjylland
Alder: 68
Indlæg: 36
Styrke: 17
Birdie56 er ny på vejen
Nu må I sørme ikke komme op at slås I to (Curls & Pia E Larsen)
Jeg er superglad for at få lidt feed back og få råd til at komme videre.

Som svar på det med førtidspensionen: - så er jeg førtidspensionist efter den nye lov.

Mht. Briller: Så bliver mit syn ringere og ringere og er da heldigvis "kun" nået til styrke 2-3 endnu da ( for et år siden var det ikke engang 1). Men jeg skal ca. have skiftet glas 1-2 gange om året efter hvad optikeren fortæller mig. Og da glassene er på godt 4000 kr. pr. gang, så bliver det altså lidt meget dyrt.

Mht. Handicapbil/trivselsbil: - så er det godt 2½ år siden, at jeg søgte - men kommunen ved ikke lige hvor sagen ligger lige nu pt. Efter brev af ult.dec 07 er det sendt til det sociale nævn og efter nyt brev af primo jan 08 er det sendt til partshøring - så lige hvor - ja gad vide hvem der ved det???
Har dog fået brev fra kommunen om, at de har sendt brev til CRM om bevilling om afgiftsfritagelse. - Øh til hvad - jeg har ikke nogen bil lige nu pt!!!!

Kommunen mener ikke at jeg har nogen varigt nedsat fysisk el. psykisk funktionsevne - Men lige hvad de har at have det vides ikke med bestemthed!!!

Jeg har siden sept 07 søgt om merudgifter. Men på trods af at det er 2 forskellige ting , så roder sagsbehandlerne det sammen, og helt ærligt, så kan de ikke kende forskel på svesker og bananer. Det kan jeg godt....

Så det I skriver og svarer til mig er bare super og godt.
Og pga smerter hele tiden , ja så bruges den tit ved computeren - både nat og dag.
Takker igen
Hilsen Birdie56
Birdie56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hårdt at "danse" med Slagelse kommune archibald Alt det andet 1 25-03-2012 08:44
En lidt tung historie Marck b Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 05-10-2011 19:42
Det skide system... Dysis Alt det andet 10 05-10-2011 14:40
Kommunerne er så tunge at danse med, østerbro Politik og Samfund 17 11-03-2011 13:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension