K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2010, 19:02   #1
hk12
Elsker at være her på K10
 
hk12s avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Lokation: kbh
Indlæg: 70
Styrke: 14
hk12 er ny på vejen
privat firma

hej til alle jeg har søgt om fp på en § 17 (det foreliggende dokumentations
grundlag) nu har jeg så modtaget et brev hvori jeg skal give samtykke til udlevering af persondata til et privat firma som skal udfærdige en ressourceprofil sammen med mig, mit spørgsmål er: er der rigtigt at kommunen kan udlicitere ressourceprofils opgaven til et privat firma, og er det noget der er helt normalt,
at kommunen udlicitere opgaven.???
hk12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 19:31   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej HK12.

Det er vist meget normalt, at de udlicetere udfærdigelse af RP hos privat firma. Firmaer er dog forskellige hvorfor jeg lige ville sikre mig du bliver sendt hen til et firma, som macher din problematik.

Samtidig mener jeg det er krænkende for restsikkerheden, at give carte blanc til udveklsning af oplsyninger om dig til trejde part, idet tredje part ikke har de samme stramme regler for behandling og opbevaring af dine oplsyninger. Desuden kan en RP jo sagtens laves uden at de ved noget om dig fra kommunen, de kan bare bede om enten fuld RP el. hvilke delelementer de vil have oplyst via udformningen af RP. Mener faktisk også på denne måde, at man har større mulighed for at få en genkendelig RP, og dermed realistisk RP, da ekstern firma må møde dig uden bias info fra SB.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 19:55   #3
hk12
Elsker at være her på K10
 
hk12s avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Lokation: kbh
Indlæg: 70
Styrke: 14
hk12 er ny på vejen
hej gunvor, hvordan finder jeg ud af at de matcher min problematik.
hk12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 19:57   #4
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej hk12

Læs i "Nyttige links" øverst på K10's forside om "Ressourceprofil. Hvad er det?" om svar på dit spørgsmål, om sagsbehandler fra privat aktør må skrive din ressourceprofil - en sagsbehandler, som ikke har lært dig at kende i sygedagpengeforløb:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

"Ressourceprofilen SKAL laves af din sagsbehandler. Det er fastslået i en principiel afgørelse af ankestyrelsen.

Se afgørelsen her: Ankestyrelsen: Sagsbehandler skal lave ressourceprofilen

Der skal laves en ressourceprofil ved revalidering og tilkendelse af fleksjob og førtidspension og for folk på sygedagpenge skal dette ske inden et evt sygdagpenge stop.

Når resourceprofilen er lavet, skal du have den til partshøring og godkendelse.

Du har mulighed for at komme med dine synspunkter og rettelser til ressourceprofilen, og disse skal skrives ind i ressourceprofilen.

Sker der nævneværdige ændringer i dit helbred, så skal ressourceprofilen opdateres."


Held og lykke med en stringent og ordenlig ressourceprofil, hvor du genkender dig selv, med præcise citater - af lægefaglige diagnoser og vurderinger - og af arbejdsprøvevurdering!


Sidst redigeret af Katharina; 01-12-2010 kl. 20:05.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 20:00   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hmmmm ja jeg siger det samme som Katrina (Katrina: du er virkelig god til at formulere i dine svar !), at sagsbehandleren skal udarbejde ressourceprofilen.....

Her er også en principafgørelse:
http://www.socialjura.dk/index.php?id=5548

Du kan f.eks. nævne det for jobcentret, at du ikke ønsker at det private firma skal udarbejde din ressourceprofilen grundet den her principafgørelse (eller som det også står i arbejdsevnebegrebet som Katrina nævner)... Så må vi da håbe, at dit jobcenter vil rette sig efter det... Det er jo deres opgave at gøre det....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 20:02   #6
hk12
Elsker at være her på K10
 
hk12s avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Lokation: kbh
Indlæg: 70
Styrke: 14
hk12 er ny på vejen
hej katharina, vil det sige at jeg kan nægte at andre end min sagsbehandler skal lave den, fik godt nok nogle papirer omkring personfølsomme data som behandles efter retssikkerhedsloven § 11a stk 1, føler mig lidt utryg omkring det private firma.
hk12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 20:10   #7
hk12
Elsker at være her på K10
 
hk12s avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Lokation: kbh
Indlæg: 70
Styrke: 14
hk12 er ny på vejen
hej til alle, tak til alle, min kæreste kræver min opmærksomhed nu, så logger lige lidt af. Og der er vist lige nogle ting jeg skal sætte mig ind i. men tak for de klare svar, jeg vender sikkert tilbage god aften til alle...
hk12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 20:11   #8
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Det er sådan at andre godt må lave AL fodarbejdet, men at selve profilen SKAL lskrives af sagsbehandleren, så var det i min sag, HKI lavede al arbejdet med at indsamle det forskellige og min sagsbehandler skrev selve profilen
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 20:36   #9
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej hk12!

Tak for respons på svar!

Jeg er enig med curls, at du godt kan anføre, at du er utryg ved tanke om at overdrage dine personlige oplysninger til privat aktør med henblik på udarbejdelse af ressourceprofil. Og nævn i denne forbindelse principafgørelse i Ankestyrelse, som curls giver præcist link til.

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hmmmm ja jeg siger det samme som Katrina (Katrina: du er virkelig god til at formulere i dine svar !), at sagsbehandleren skal udarbejde ressourceprofilen.....

Her er også en principafgørelse:
http://www.socialjura.dk/index.php?id=5548

@curls: Tak for respons! Jeg har jo bare lånt K10's gode formulering i nyttige links!! Og tak for din viden og dit overblik med præcist link til afgørelse om dette principspørgsmål!


Du kan f.eks. nævne det for jobcentret, at du ikke ønsker at det private firma skal udarbejde din ressourceprofilen grundet den her principafgørelse (eller som det også står i arbejdsevnebegrebet som Katrina nævner)... Så må vi da håbe, at dit jobcenter vil rette sig efter det... Det er jo deres opgave at gøre det....

@hk12 og curls: Enig!
Held og lykke med en god proces omkring udarbejdelse af ressourceprofil!

Læs evt. om, hvordan ressourceprofil er tænkt udarbejdet i en fremadrettet dialog mellem klient og sagsbehandler i lærebog om arbejdsevnemetoden under "Nyttige links" øverst på K10's forside:

http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Sidst redigeret af Katharina; 01-12-2010 kl. 20:44.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 21:11   #10
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Bifalder Helle Smith indlæg.

Jeg tror nu den principafgørelse Í henfører til handler om det afsluttende arbejde m. en RP skal laves af en SB, og ikke delementerne. Eksterne firmaer sidder jo ikke med den egentlig RP, men arbejder ud fra emnediskussion.

Jeg har lige læst principafgørelsen, og den siger ikke, at alt arbejdet skal laves af SB. Men vil da gerne modtage en principafgørelse, der siger at alt arbejdet, også fodarbejdet skal udformes og skrives af SB.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vikar Firma ? dobar Spørgsmål ang fleksjob 2 20-02-2012 13:11
Privat firma stoppede Kims sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 23-11-2011 23:40
Firma og førtidspension hansc Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-07-2011 13:31
Minister vil se på sag om job-firma Webmaster K10 Nyheder 0 03-04-2010 13:20
Løntilskud firma Tovery Alt det andet 6 07-01-2010 11:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension